Az alsóvárosi lakossági fórumon is bemutatták az új Auchan körforgalom terveit

Lakossági fórum volt csütörtökön este az Alsóvárosban a Sóstó Természetvédelmi Terület mellett nemrégiben elkészült új közösségi térben. A fórumon jórészt közlekedési kérdésekről volt szó. Mészáros Attila önkormányzati képviselő a jövő tavasszal épülő új Auchan körforgalom terveit is bemutatta a lakóknak és tájékoztatást adott az elmúlt időszak fejlesztéseiről, folyamatban lévő beruházásokról és a jövőbeli tervekről is
2021.12.09. 19:12 |
Az alsóvárosi lakossági fórumon is bemutatták az új Auchan körforgalom terveit

A fórum egyik központi témája a közlekedés volt és az Alsóvárost is érintő nagyobb útépítéseket részletesen megismerhették a résztvevők.

Mészáros Attila, az 5. számú választókörzet önkormányzati képviselője két hete a Tóvárosban tartott lakossági fórumot. Az alsóvárosi fórumon Bozai István városgondnok, Schekk Géza közrendvédelmi osztályvezető, Steigerwald Tibor, a Depónia Nonprofit Kft. ügyvezetője és Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője is részt vett és válaszolt a lakók kérdéseire.

A körzet önkormányzati képviselője Mészáros Attila részletesen bemutatta az elmúlt két év munkáját, amit az 5. számú választókerületben végeztek. Kiemelte, hogy megtörtént a Homoksor és a Hosszúsétatér útfelújítása. A két beruházás összértéke meghaladja a 345 millió forintot. Ugyancsak a körzetet érinti, hogy a Sóstó Madármentő Központ is elkészült, továbbá a Sóstó mellett és az új játszótér és fitneszpark bővítése is készen lett ősszel. Elhangzott, hogy a Városgondnokság az Alphavet Kft-vel kötött szerződést a Sóstó Madármentő Központ működtetésére, mely tavasszal kezdi meg munkáját.

A folyamatban lévő fejlesztésekről is szó volt a fórumon mely érinti a körzet életét. Épül a déli összekötő út, ami várhatóan jövőre készül el és a Széchenyi - Horvát István kereszteződést is tehermentesíti majd. Elhangzott, hogy az Újváralja sor átkötése a Mártírok útja felé pedig két év múlva az intermodális központ építésekor készülhet el.

A déli összekötő út, ami a Sárkeresztúri és a Seregélyesi út között halad már teljes hosszában átjárható, az útalapok elkészültek, és jórészt már aszfalt alapréteg is elkészült. A csomópontok építése következik. Mint Mészáros Attila elmondta összességében meghaladta már a kivitelezés a 65-70%-os készültséget. Arról is tájékoztatta a lakókat, hogy február-március környékén kezdődik majd a körforgalom építésa a Sárkeresztúri és a Juharfa utca kereszteződésben.

Az „Auchan” körforgalom bővítése is szóba került, amit jövőre tavasszal kezdenek el építeni, mely szintén javítja majd a városrész déli részének közlekedését.

Az Auchannál háromsávos lesz a nagy körforgalom. Figyelni és biztosan tanulni is kell majd a több sávos körforgalmat, de egyértelmű jelzések lesznek a közlekedőknek.

A képre kattintva nagyítható .pdf-ben letöltheti a csomópont tervét! (7.7 MB)

Az új csomópont középtávon segíti a közlekedést, de az igazi megoldás a negyedik autópálya lehajtó megépítése lesz. (A kivitelezés ideje alatt az Őrhalmi szőlők kis utcáinak forgalomszabályozásának tervei is elkészültek, hogy ne oda terelődjön az átmenőforgalom.)

A 81-es és a negyedik autópálya lehajtó megépítésének környezeti hatástanulmánya már készül jelenleg és a négysávosítás az M7-es felől indul. A M7-es negyedik fehérvári csomópontjának terveit .pdf-ben itt töltheti le, képre kattintva nagyítható méret!

Szó volt arról is a fórumon, hogy pályáztatás alatt van a Sárkeresztúri úton egy gyalogátkelő kialakítása közvilágítással az Akácfa utcai kereszteződésnél, ami várhatóan tavasszal megvalósul.

Az Őrhalmi Szőlők kis utcáinak a forgalomcsillapításáért – a korábbi terv alapján - pódiumok épülnek a Szőlő és Halom, illetve a Körte-Szilva-Vermek útja kereszteződésében. 

Mészáros Attila a körzetben található intézmények felújtásáról is beszélt. A Hosszúsétatéri Óvodában az udvari játszóeszközöket és a teljes villamos hálózatot újították fel. A Tóvárosi Óvodában pedig három vizesblokk teljes felújítása és a fűtéskorszerűsítés is megtörtént. Kiemelte, hogy a bölcsődék, óvodák és iskolák felújítására mintegy 400 millió forintot költöttek az elmúlt években az 5-ös választókerületben.

A kisebb fejlesztések közül a Szárcsa utca 17-25 között zúzottköves padka térkövezése történt meg a Tóváros 50-52 kiszélesítették a garázssori utat és padokat, szemeteseket helyeztek ki, akárcsak a Tóváros 17. és a 38-40. mellett és felfestették a Tóváros 50-52 és 53-58 előtti parkolóhelyeket.

Mészáros Attila felhívta a figyelmet arra, hogy januártól jelképesen egy buszjegy áráért vehetnek éves diákbérletet a fehérváron tanuló fiatalok, de a közösségi közlekedéssel kapcsolatban az is elhangzott, hogy tavasszal 12 elektromos busz is érkezik a fehérvári tömegközlekedésbe.

Nagyon szívmelengetőek az eddigi eredmények, de a Sárkeresztúri úton lakunk és november elején kihelyezték a behajtani tilos táblát az Őrhalom utcánál, ami a Sárkeresztúri út egy rövid szakaszán nagy probléma - mondta egy ottlakó. Kérte, hogy egy ésszerű megoldással, helyezzék vissza a behajtani tilos táblát az Őrhalom utca elejére. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az útcsatlakozás nem megfelelő méretű a Sárkeresztúri út felé, azért nem lehetséges a táblát az Őrhalom utca elejére tenni, de ha lehetséges kiszélesítik és akkor áthelyezhető szabályosan a tábla.

A használt sütőolaj gyűjtéséről is szó volt a fórumon. A palackba gyűjtött használt olajat a Sóstó keleti kapujánál található gyűjtőpontra is elvihetik az alsóvárosiak.

Steigerwald Tibor a Depónia ügyvezetője elmondta, hogy jövőre az Újváralja soron nyílik egy új hulladékudvar, ahova minden leadható hulladékfajtát vihetnek majd a fehérváriak.

Széchenyi utcából kérdezte egy lakó, hogy a buszsofőröket nem lehetne-e megkérni, hogy kora reggel és késő este a garázsjáratok a sebességhatárokat betartva közlekedjenek a Széchenyi út alsó szakaszán. Ugyancsak a közlekedéssel kapcsolatos kérése volt egy lakónak, hogy a Sárkeresztúri úton a Szárcsa utcánál is kialakíthatnának egy okoszebrát.