Általános tájékoztatás ügyfelek számára

2025.04.29. |

Tisztelt Ügyfelünk!

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: DÁP tv.) 9. § (2) bekezdés b) pontja alapján, Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala és Címzetes Főjegyzője pedig a DÁP tv. 9. § (2) bekezdés c) pontja alapján digitális szolgáltatás nyújtására köteles szervnek minősül. Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal (Címzetes Főjegyző) ezen jogszabályi rendelkezések alapján az alábbiakban részletezett módon biztosítja Ön számára a digitális szolgáltatásokat.

 
I.
A kérelmek benyújtásának módja

 

 A) Természetes személy ügyfél esetén

Amennyiben a természetes személy ügyfél a DÁP tv. alapján elektronikus ügyintézésre köteles, akkor a kérelmeit Központi Azonosítási Ügynökön keresztül (DÁP mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal) történő (azaz KAÜ-s) bejelentkezést követően

  1. az E-Önkormányzat Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap), online kitölthető űrlapon keresztül vagy
  2. amennyiben valamely ügyben Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata / Polgármesteri Hivatala nem publikált az a. pont szerinti, online kitölthető űrlapot, az általános üzenetküldő szolgáltatáson, az ún. e-Papíron (https://epapir.gov.hu/) keresztül

tudja benyújtani. Az E-Önkormányzat portál használatáról a II., az e-Papír használatáról a III. pontban olvashat bővebben.

  

 B) Ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője esetén

Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője – törvény eltérő rendelkezése hiányában – a kérelmeit az DÁP tv. 19. § (1) bekezdése alapján elektronikus úton köteles benyújtani.

A gazdálkodó szervezetek a DÁP tv. 8. § 24. pontja alapján alkalmazandó polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § (1) bekezdés 6. pontja alapján – többek között – a következők:

  • gazdasági társaság (Kft., Bt., Kkt., Zrt., Nyrt.), európai részvénytársaság,
  • szövetkezet, lakásszövetkezet, európai szövetkezet
  • vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat
  • állami vállalat
  • végrehajtói iroda, közjegyzői iroda, ügyvédi iroda, szabadalmi ügyvivői iroda
  • önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, magánnyugdíjpénztár
  • egyéni cég, állami vállalat, közös vállalat
  • egyéni vállalkozó,
  • felsőoktatási intézmény,
  • köztestület,
  • adószámmal rendelkező egyesület
  • adószámmal rendelkező alapítvány
  • adószámmal rendelkező egyházi jogi személy (2011. évi CCVI. törvény melléklete)

A gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője Cégkapuján (adószámmal nem rendelkező jogi képviselő pedig az Ügyfélkapuján) keresztül köteles a kérelmeit benyújtani. Amennyiben az Ön szervezete még nem rendelkezik cégkapuval, a regisztrációt a https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html linken tudja kezdeményezni.

 

Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és az ügyfél jogi képviselője a kérelmeit Cégkapus bejelentkezést követően

  1. az E-Önkormányzat Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap), online kitölthető űrlapon keresztül vagy
  2. amennyiben valamely ügyben Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata / Polgármesteri Hivatala még nem publikált űrlapot, az általános üzenetküldő szolgáltatáson, az ún. e-Papíron (https://epapir.gov.hu/) keresztül

tudja benyújtani. Az OHP portál használatáról a II., az ePapír használatáról a III. pontban olvashat bővebben.

 

 C) Ügyfélként eljáró állam, önkormányzat, költségvetési szerv, ügyész, jegyző és egyéb közigazgatási hatóság esetén

Az ügyfélként eljáró állam, önkormányzat, költségvetési szerv, ügyész, jegyző és egyéb közigazgatási hatóság a kérelmeit közvetlenül a Hivatali kapuján keresztül köteles benyújtani Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata illetve Polgármesteri Hivatala hivatali kapujára.
Az Önkormányzat és Polgármesteri Hivatal az alábbi rövid nevű és KRID kódú hivatali kapukkal rendelkezik:

 

rövid név

KRID kód

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata

SZFVARMJV

704154112

Székesfehérvár Megyei Jogú Város
Polgármesteri Hivatala

SZFVARPH

356731751

Székesfehérvár Megyei Jogú Város
Polgármesteri Hivatala
Adóiroda

SZFPMHIV

124682738

 

II.
Az E-Önkormányzat Portál (OHP)
 

Az E-Önkormányzat Portálon Ön az alábbi elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat veheti igénybe:

1) Ügyindítás

Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. Ügyindításra lehetősége van KAÜ-s azonosítással illetve anélkül is.

  • KAÜ-s azonosítással
    Az E-Önkormányzat portál nyitó oldalán, a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap oldalon kattintson az „Ügyintézés bejelentkezéssel” gombra, majd jelentkezzen be DÁP mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+ használatával (a továbbiakban együtt: KAÜ-s azonosítással). Bejelentkezést követően kattintson a „Válasszon Önkormányzatot” gombra, majd írja be a „Település” mezőbe Székesfehérvárt, vagy az „Önkormányzat neve” mezőben válassza ki Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatát. Ezt követően a „Kiválaszt” gombra kattintva tudja kiválasztani az Önkormányzatot.

    Az „Ügyindítás” gombra kattintva lehetősége van keresni Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata által már publikált űrlapok között. Az űrlap kiválasztása után az „Online kitöltés” gombra kattintva tudja kitölteni és beküldeni az űrlapot Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata hivatali tárhelyére. Az űrlap beküldés sikerességéről beküldés után visszaigazolást kap az Űrlapkitöltő alkalmazás felületén, valamint a feladási igazolást megtekintheti az Ügyfélkapus tárhelyén is (https://tarhely.gov.hu/).

 

  • KAÜ-s azonosítás nélkül
    Az E-Önkormányzat portál nyitó oldalán kattintson az „Űrlapkitöltés bejelentkezés nélkül” gombra, majd az „Önkormányzat, Intézmény vagy Gazdasági övezet neve” mezőbe írja be Székesfehérvárt. Kattintson a felugró „Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata” szövegre, majd kattintson a „Kiválaszt” gombra.

Ezt követően az „Ügyindítás bejelentkezés nélkül” menüpontba jut, ahol keresni tud Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata által már publikált űrlapok között. Az űrlap kiválasztása után az „Online kitöltés” gombra kattintva tudja kitölteni az űrlapot. Amennyiben Ön a DÁP tv. szerint nem köteles elektronikus ügyintézésre, akkor lehetősége van arra, hogy kérelmét nem elektronikus úton, hanem nyomtatást követően papír alapon küldje be Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatához. Ebben az esetben a „Letöltések” menüpontban töltse le a kitöltött űrlapot PDF formátumban, majd nyomtassa ki és postai úton küldje be a 8000 Székesfehérvár, Városház tér 1., az Adóirodának címzett küldemények esetén pedig a 8000 Székesfehérvár, Várkörút 1/A. címre.

 

Figyelem! Azon természetes személyek, akik letöltötték a DÁP mobilalkalmazást, a DÁP tv. értelmében elektronikus ügyintézésre kötelezettek.

 

2) Adóegyenleg lekérdezés
Az E-Önkormányzat portálon keresztül lehetősége van lekérdezni a helyi adóegyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez KAÜ-s azonosítással be kell jelentkeznie az oldalra. Bejelentkezést követően a bal oldali „Helyi adózás” menüpontot lenyitva, az „Adóegyenleg lekérdezés” menüpontra kattintva lehet az adóegyenleget lekérdezni.
A rendszer az Adóegyenleg lekérdezés oldal megnyitásakor kitölti a LEKÉRDEZŐ ADÓAZONOSÍTÓ JELE mezőt. Érdemes ellenőriznie, hogy helyesen szerepel-e az adóazonosító jele vagy adószáma a mezőben. Azonosítás után lekérdezheti az önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az Önkormányzatnál jogosult eljárni.

3) Ügykövetés

KAÜ-s azonosítást követően lekérdezheti az Ön által az E-Önkormányzat portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

 

Az E-Önkormányzat portál igénybevétele

Az E-Önkormányzat portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek.

  1. KAÜ-s bejelentkezéshez kötött funkciók:
    • Ügyindítás (elektronikus űrlap beküldése)
    • Mentett űrlapok elérése és megnyitása
    • Ügykövetés
    • Adóegyenleg-lekérdezés
    • Saját önkormányzatok listája
  2. KAÜ-s bejelentkezés nélkül is igénybe vehető funkciók:
    • Önkormányzat-keresés
    • Beküldés nélküli ügyindítás

 

III.
Az ePapír használata 

Az ePapír szolgáltatás egy általános üzenetküldő szolgáltatás, melyen keresztül Önnek bármely olyan ügyben lehetősége van elektronikus úton kérelmet benyújtani, amely ügyben az Önkormányzat vagy a Polgármesteri Hivatal még nem publikált online kitölthető űrlapot az E-Önkormányzat portál felületén.

Az ePapír szolgáltatás a https://epapir.gov.hu/ oldalról érhető el KAÜ-s bejelentkezést követően.

Figyelem! A Cégkapu használatára kötelezett szervezet nevében eljáró személynek is KAÜ-s azonosítással kell bejelentkeznie az oldalra, majd az ePapír oldalán a „Cégkapuból küldve szeretnék e-papírt benyújtani” előtti jelölőnégyzet kipipálásával tudja a beadványát Cégkapun keresztül benyújtani.

Az ePapír kitöltésénél javasoljuk, hogy először válassza ki a címzett mezőben Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatát, majd ezt követően válasszon témacsoportot és ügytípust.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy Címzettként csak az Önkormányzatot lehet kiválasztani - a Polgármesteri Hivatalt vagy a Jegyzőt nem. Ettől függetlenül természetesen a Polgármesteri Hivatalnak vagy a Jegyzőnek is küldhet iratot ePapíron keresztül (ebben az esetben kérjük, hogy az Üzenete szövegében jelezze, hogy a beadványa mely szervezeti egység feladatkörébe tartozik).

Az ePapír szolgáltatás használatához segítség a https://epapir.gov.hu/sugo oldalon található.

 

IV.
Elektronikus fizetés
 

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatának fizetendő illetéket, bírságot, adót és adók módjára fizetendő kötelezettséget az alábbi számlaszámokra kell átutalni:

Számla megnevezése

Számlaszám

Költségvetési elszámolási számla

12023008-00153647-00100001

Közigazgatási hatósági eljárási illeték számla

12023008-00153647-00500009

Környezetvédelmi Alap (környezetvédelmi bírság) 

12023008-00153647-01100004

Helyszíni bírság célelszámolási számla

12023008-00153647-01900000

Eljárási költség letéti számla (közigazgatási eljárásban)

12023008-00153647-06400000

 

Az önkormányzathoz fizetendő adókat és adók módjára fizetendő kötelezettségeket
az alábbi számlákra kell befizetni, illetve utalni

Iparűzési adó beszedési számla

12023008-00262602-00100003

Gépjárműadó beszedési számla

12023008-00154318-00100001

Idegenforgalmiadó beszedési számla

12023008-00334223-00100006

Termőföld bérbeadásából származó jövedelemadó
beszedési számla

12023008-00334234-00100002

Késedelmi pótlék beszedési számla

12023008-00334245-00100008

Bírság, önellenőrzési pótlék, végrehajtási költség
beszedési számla

12023008-00334256-00100004

Egyéb bevételek számla

12023008-00154307-00100005

Idegen bevételek számla

12023008-00206264-00100001

Talajterhelési díj számla

12023008-00108361-00100002

Illeték beszedési számla

12023008-00113689-00100001

Építményadó beszedési számla

12023008-00334201-00100004

Telekadó beszedési számla

12023008-01348785-00100007