-
Elkészültek a tervek a felújításra
Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.
2024.04.25. -
64 új kórterem a kórházban
Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.
2024.04.23. -
Fejlesztések Csalán
A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.
2024.04.22. -
Turbósítás, kétsávosítás
A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.
2024.04.21.
Csütörtökön kezdődik a Szilvamag felújítása a Maroshegyen
A Szilvamag teljes felújítása során jelentős mennyiségű, az útra merőleges parkoló mellett egy olyan kis parkot alakítanak ki intenzív növénytelepítéssel, ami enyhíti a városrész központjában a Balatoni út forgalmának hatását. A Balatoni út irányába mintegy 38 millió forintból kezdődik parkosítás az út- parkoló- és járdaépítések után.
Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője köszöntötte a fórumon a lakókat, akiket a tervezők is tájékoztatták a munkálatokról. A kivitelezés ideje alatt türelmet kért az utcák lakóitól.
A Temesvári és a Gyimesi utca teljes felújítása az ideiglenes felszíni ivóvízvezeték építésével veszi kezdetét és az új ivóvíz hálózat és új csapadékvíz elvezető rendszer mellett új pályatest és útburkolat továbbá járdák is épülnek.
A Szilvamag felújításának tervezője Grósz Krisztina a Fejér Európa Kft. tervezője elmondta, hogy a Szilvamagban az üzletek előtt végig merőleges állású parkolók épülnek járdákkal, de az élelmiszerbolt és a kocsma mellett is lesznek parkolók. A területen több helyen, összesen 65 új parkolóhely épül. Az elmúlt években létrejött több kisebb üzlet hatalmas parkolási igényt is hozott magával, de a reggeli, illetve a délutáni intenzív forgalom is kihívást jelentett a tervezéskor. A Szilvamag a Maroshegy kiemelt része, így nem csak út, hanem parképítést is tartalmaznak a tervek. A Balatoni út és az üzletek között pedig egy olyan zöld sétányt építenek rengeteg növénnyel. A felújítás után megváltozik a forgalmi rend is: a Nagyváradi utcából érkezőknek lesz elsőbbsége a Szilvamagnál.
A Szilvamag felújításának kivitelezése csütörtökön kezdődik a Maroshegyen. Az utca aszfaltburkolatának kialakítása lesz a kivitelezés utolsó része és várhazóan júniusban végeznek. A Temesvári utcában márciusban kezdődik a kivitelezés.
A Temesvári utcában elsődlegesen az a probléma, hogy nem megfelelő a vízelvezetése az utcáknak, nem tud elfolyni az esővíz és ez tönkreteszi a burkolatot – mondta Pálffy György a Temesvári utca és a Gyimesi utca felújításának tervezője. Ez okozza azt is, hogy a burkolaton emiatt hálós repedezés történik, mert a pályaszerkezetet meggyöngíti a víz. Az út mellett ahol csak lehetséges és a szélesség megengedi, mindenhol lesz járda. A Temesvári utca teljes hossza 859 méter. (csak a déli rész a vasúttól) A Gyimesi utcában is kiépítik az új csapadékvíz elvezető rendszert és 3.5 méter széles útburkolatot kap az utca. Teljesen új pályaszerkezet épül úgy, hogy a csapadékvíz elfolyhasson a területen.
A Temesvári utcában a meglévő azbesztcement ivóvíz vezetéket mintegy 900 méteren kicserélik a házi bekötésekkel együtt. A Gyimesi utcában pedig száz méter hosszan az öntöttvas vezetéket cserélik ki. A munka azzal kezdődik, hogy a Temesvári utcában, kiépítik először a felszínen az ideiglenes ivóvízvezetéket.
Letölthető tervek