-
Újabb erdőtelepítés
3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.
2025.12.05. -
Jövő hét elejére elkészülnek
Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.
2025.12.04. -
Elkészült a járdafelújítás
Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.
2025.11.12. -
Elkészült a felújítás
Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.
2025.11.07.
Kerékpáros fejlesztések idén és jövőre Székesfehérváron
A program keretében az első ütemben az alábbi fejlesztések valósulnak meg:
- Cserkész – Kertalja utcák kerékpárforgalmi létesítményei 1,136 méter,
- Alvinci – Dési – Segesvári utcák kerékpárforgalmi létesítményei 1,813 méter hosszan kerülnek kialakításra kerékpárosbarát utcaként való kijelöléssel, kerékpáros nyomvonalakkal.
A fejlesztés célja, hogy a fenntartható közlekedés feltételeit megteremtő és erősítő közlekedésfejlesztési intézkedések megvalósulásával a város útvonalain biztonságosan lehessen közlekedni, ezáltal a károsanyag kibocsátás csökkenjen és hozzájáruljon az éghajlatváltozás mérsékléséhez, valamint a közlekedésbiztonság is fő szempont a megvalósításnál.
A TOP-6.4.1-16 kódszámú, a „Fenntartható városi közlekedésfejlesztés” elnevezésű konstrukcióból támogatott beruházás első üteme 2018. IV. negyedévére, a második üteme 2019. évben Székesfehérváron valósul meg. A projekt keretében nyújtott vissza nem térítendő európai uniós támogatás összege 151,72 millió forint. A TOP-6.4.1-16-SF1-2017-00001 azonosítószámú projekt keretén belül első ütemben a Cserkész – Kertalja utcák és az Alvinci – Dési – Segesvári utcák kerékpárosbarát utcaként való kijelölési munkáit kezdik meg. 
Második ütemben a Gáz utcában és a Széna téren (Királysor, Rákóczi utcai körforgalomtól a Berényi úton tervezett körforgalomig) kétoldali irányhelyes kerékpársáv kerül megvalósításra 860 méter hosszan, az útfelület újraosztásával. A Gáz utcában megtörténik az érintett ivóvízvezeték átépítése a Víziközmű Fejlesztési Alapból, míg a Széna téren három darab 35 kV-os oszlop kiváltása, illetve a Rákóczi út – Gáz utca körforgalmú csomópont átépítése történik meg.
A második ütem megvalósítása során az alábbi fejlesztések valósulnak meg:
- aszfaltburkolat kopórétegének cseréje,
- a megerősített kopóréteg cseréje során aszfalt burkolatú kerékpársáv kiépítése és szélesítése,
- útpálya szélesítése és új útpálya építése,
- beton burkolatú buszöböl kiépítése,
- térkő burkolatú járda építése,
- vakvezető rezgőkő építése a gyalogosátkelőhely-csatlakozásoknál, illetve
- aszfaltburkolatú kerékpárút építése.
A programindító sajtótájékoztatón Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy a héten kezdődő beruházás része annak a programnak, melynek keretében fejlesztik a kerékpárút-hálózatot Székesfehérváron. Ennek nagy jelentősége van környezetvédelmi, klímavédelmi szempontból is. A most kezdődő beruházás kapcsolódik egyéb városi, illetve állami forrásból megvalósuló közlekedési fejlesztésekhez, például a Budapest – Balaton kerékpárúthoz. Úgy érdemes az újabb fejlesztéseket végrehajtani, hogy azt hálózatszerűen a lehető legtöbben tudják használni.
Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője kiemelte, hogy az első ütemben a kis forgalmú Cserkész – Kertalja utcákat forgalomtechnikai beavatkozásokkal teszik alkalmassá a kerékpáros közlekedésre, később ugyanilyen munkálatok lesznek az alsóvárosi utcákban. Mindez része annak a 13 kilométer hosszú kerékpárút fejlesztésnek, amely uniós forrásból valósul meg a következő években. Jövő évben indítják a Gáz utca – Széna tér – Mikszáth Kálmán utca kerékpáros-fejlesztését, illetve a Közgyűlés már kiírta a közbeszerzést a Zámolyi utat és a Kiskút útját érintő beruházásra.
Két és fél év alatt mintegy 30 százalékkal növekedett a motorizált, egyéni közlekedésre használt járművek száma Székesfehérváron. A regisztrált motorkerékpárok és a személygépkocsik száma 2015-ben 37.000 volt, ugyanakkor egy múlt heti adat szerint mára 48.000-re emelkedett a számuk.
Összesen 56.000 gépjármű van Fehérváron, azaz ezer lakosra 560 gépjármű jut, ami messze meghaladja az uniós átlagot.
Felsőváros nevében örömét fejezte ki a héten kezdődő beruházás kapcsán Földi Zoltán önkormányzati képviselő, aki szerint fontos felhívni az autósok figyelmét a közlekedésbiztonságra az érintett utcákban. Nagyon sokan ugyanis nem csak kedvtelésből bicikliznek, hanem életvitelszerűen, a napi ügyeik intézéséhez használják a kerékpárt, különösen igaz ez az idősekre.
Molnár Tamás civil tanácsnok fontosnak nevezte, hogy a fejlesztésekhez ismét kapcsolódnak a kerékpáros érdekvédelmi szervezetek, és hozzáértésükkel segítik a megvalósítást.
Zsihovszky Gábor, a Magyar Kerékpárosklub Székesfehérvár és Környéke Szervezetének titkára köszönetét fejezte ki annak kapcsán, hogy kikérik a véleményüket a kerékpárút-hálózat teljessé tételéhez. Ebből nemcsak a biciklisek profitálnak, de tisztább lesz a levegő és csökken a parkolók foglaltsága.
