Átfogó bővítés a fehérvári buszhálózaton - lesznek késő esti járatok is

Az Önkormányzat szándéka szerint mintegy évi plusz 350 ezer km-rel növekedik a közösségi közlekedés hálózata Székesfehérváron. A hálózatbővítés eredményeként javul a kórház elérése, és a városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is. Az üzemidő bővítésével éjfél környékén is el lehet érni a városrészek jelentős részét.
A hálózatbővítés járattervezeteit ITT nézheti meg pontosan!
2022.01.25. 17:25 |
Átfogó bővítés a fehérvári buszhálózaton - lesznek késő esti járatok is

A 2021-es tervezet következtetéseit levonva, az azt követően beérkezett több mint 300 javaslatot megvizsgálva tervez több mint 10%-os hálózatbővítést Székesfehérvár Önkormányzata. Mindez mintegy 300 millió Ft-tal növeli meg a közösségi közlekedés költségét – az idei évre eső 150 millió Ft-ot a város költségvetése tartalmazza, amelyben a közösségi közlekedés biztosítására 2,62 milliárd forintot fordít az Önkormányzat.

A buszmenetrend hálózatfejlesztéséről Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere és Mészáros Attila alpolgármester közösen tartott tájékoztatót a Városházán.

Cser-Palkovics András polgármester elmondta, bízik abban, hogy az utazóközönség észrevételeivel és a szakértők hozzáértésével együtt létrehozott hálózatbővítési tervnek nagy lesz a társadalmi támogatottsága.

„Éves szinten több mint 300 millió forint ennek a bővítésnek a költsége, ami mintegy évi 350.000 pluszkilométer jelent. Összességében elmondható, hogy ez, több eszközzel magasabb szolgáltatási színvonalat fog képviselni.”

A városvezető kiemelte, a közösségi közlekedés korszerűsítése és bővítése egy hosszútávú projekt: „A közösségi közlekedés megújítása egy átfogó feladat, de közlekedési és környezetvédelmi szempontból is kiemelkedő jelentőségű. Szükség van új autóbuszokra – a már forgalomba állított 23 vadonatúj csuklós busz mellett, 12 darab elektromos busz is érkezni fog – további kedvezményekre (280 forintos havi diákbérlet, a jelentősen növekvő költségek mellett, hosszú évek óta nem emelkedő jegyárak és bérletárak), új termékek bevezetésére, utastájékoztatási rendszer kialakítására, de szükség van a hálózat továbbfejlesztésére is.”

A tervek már elérhetőek a városi honlapon, a végleges hálózatbővítést tartalmazó menetrendtervezet április közepére várható, ekkortól lesz elérhető az útvonaltervező is a szekesfehervar.hu honlapon. A bevezetés pedig nyáron lehetséges. Az észrevételeket folyamatosan várják a buszmenetrend@szekesfehervar.hu email címre. A bővítés részleteit Mészáros Attila alpolgármester prezentációban ismertette a sajtó képviselőivel.

A hálózatbővítés keretében – a várhatóan idén ősszel elinduló intermodális csomópont fejlesztésére tekintettel – a harmincas járatok kerülnek átalakításra, a vasútállomás decentrum megszűnésével. Emellett néhány járat esetében kisebb változásokkal a hatékonyságot lehet növelni. A tervezésben aktívan részt vett az a Munkacsoport, amelynek tagjai voltak a Volánbusz Zrt. szakemberei is, köztük egy buszsofőr.

A tervek már elérhetőek a városi honlapon, a végleges hálózatbővítést tartalmazó menetrendtervezet április közepére várható, ekkortól lesz elérhető az útvonaltervező is.

A bevezetés pedig nyáron lehetséges. Az észrevételeket folyamatosan várják a buszmenetrend@szekesfehervar.hu email címre.

Nem változnak a 10, 11, 11A, 11G, 12Y, 13G, 13Y, 14, 14G, 15Y, 17, 22, 24, 25, 26, 26A, 26C, 26G járatok. Más vonalba olvadnak bele a 12A, 13A, 23E, M26, 29, 30, 31E, 38, 40, 43 járatok.

A tervezet szerint a 31-es továbbra is a Vasútállomás felől közlekedik, a végállomása viszont nem a Béla út végén, hanem a Nagyszombati utca/Kassai utcánál lesz, és csúcsidőben sűrűbben jár majd. A 32-es a Nagyszombati utca/Kassai utcától a Vasútállomás felé közlekedik, és a járat meghosszabbodik a Sóstói bevásárlóközpontig, illetve a műszakváltásokhoz igazodva az Angol utcáig közlekedik. Új járat lesz naponta 10-szer a 2-es, amely a Kisfalud – Pozsonyi út – Berényi út – Kisteleki utca – Géza utca – Kórház – Rendelőintézet – Vasútállomás – Őrhalmi Szőlők – Angol utca vonalon közlekedik.

A 33-as járat a Fecskeparttól a Várkörút/Prohászka utcán keresztül jár majd, a Vasútállomástól a Rendelőintézetet érintve a Köfém lakótelep lesz a végállomása. A 34-es busz a Fecskeparttól a Várkörút – Rákóczi utca – Gáz utca – Lövölde utca – Vasútállomás – Jancsár utca vonalon közlekedik. A 35-ös busz esetében a változás annyi lesz, hogy a végállomása a Vasútállomás helyett a Jancsár utca lesz.

A 13-as busz az Alba Ipari Zóna felől a Piac téren keresztül nem Szedreskertre, hanem a 36-os vonalán az Új Csóri út végéig közlekedik a jelenlegi menetrendnek megfelelően. Azokban az időszakokban, amikor a 13-as nem a mostani sűrűséggel jár Feketehegyen, a 36-os járat a Vasútállomást követően hosszabb útvonalon, a Rendelőintézetet és a Kórházat érintve, a Budai úton keresztül a Zsolnai út/Nagyszombati utcai végállomásig közlekedik majd. Csakúgy, mint a 37-es járat, amelynek útja a mostani járatsűrűséggel a Vasútállomást követően, a Kórház érintésével szintén a Zsolnai út/Nagyszombati utcai megállóban végződik.

A 38-as járat beépül a 27-esbe, a Csapó utcától az Európa, illetve a Videoton Ipari Park felé közlekedik. A 41-es járat – a 40-es járatot magába olvasztva – sűrűbben jár majd csúcsidőben és azon kívül is. Ezzel a járattal a Maroshegyen lakók közvetlenül elérik a Vasútállomást, Rendelőintézetet, Kórházat. A 23-as a Jancsár utcától a Várkörút helyett a Vasútállomás felé közlekedik, majd a Budai úton és a Fiskális úton keresztül közlekedik az Európai Ipari Parkig.

Továbbra is a 42-es járat fogja ellátni a Börgöndpusztán élőket a Kórház – Budai út – Gáz utca – Várkörút – Mátyás király körút – Csapó utca útvonalon, a jelenlegi menetrendjénél sűrűbben. A 16-os járat pedig érinteni fogja a Rendelőintézetet és a Mártírok útja külső szakaszát.

A megújuló 44-es a Jancsár utcából a Vasútállomást, Rendelőintézetet, Kórházat, Budai utat, Piac teret érintve a Hübner András utcáig jár, majd vissza ugyanezen az útvonalon. A Köfém lakótelep és a Jancsár utca között közlekedő 20-as járat meghosszabbodik a Hübner András utcáig, így a Palotavárosban élők egy busszal eljuthatnak a Vasútállomásra és a 44-essel a Budai út belső szakaszára.

A 12-es a Szedreskertről indulva a műszakváltások idején egészen az Angol utcáig közlekedik, míg a 12A beépül a 15-ös járatba, ezáltal sűrítve a Piac tér és a Sóstó Ipari Park közötti eljutás lehetőségét.

Az esti üzemidő bővítésével az utolsó buszok éjfélkor indulnak a 10-es, a 24-es, a 32-es, a 33-as és a 37-es vonalakon, így a késő esti programokról, vagy a 23:44-kor Budapest felől beérkező vonatról is el lehet jutni a legtöbb városrészbe.


A 31-es, 32-es buszjáratok átalakítása és az új 2-es busz - LETÖLTÉS (.pdf)

  • A 31-es viszonylat a Béla utcától a Nagyszombati utcán át a Kassai utcáig hosszabbodik meg. Ezzel a Béla utcai, balesetveszélyesen megközelíthető buszvégállomás megszüntethető.
  • A 32-es járat a vasútállomástól Sóstó felé meghosszabbodik. Műszakváltáshoz, irodai munkavégzéshez igazítva az Angol utcáig, egyébként a bevásárlóközpontig jár. Csúcsidőszakban a mainál sűrűbben közlekedik.
  • A rendszeresen felmerülő utasigényeknek kiszolgálására 2-es jelzéssel új viszonylat létesül Kisfalud – Videoton – Kórház – vasútállomás – Sóstói bevásárlóközpont útvonalon, hétköznap csúcsidőszakban.


A 36-os és 37-es és 13-as viszonylatok átalakítása - LETÖLTÉS (.pdf)

  • A 13-as és 13A járatokat 13-as jelzéssel a Piac tértől meghosszabbítjuk a Hernád utcáig, változatlan menetrenddel.
  • A 36-os autóbuszjárat üzemideje csökken, csak abban az időszakban jár, amikor a 13-as járat nem közlekedik elég sűrűn a mai 36 oshoz képest: hétköznap 9-12 és 18-20 óra között, valamint hétvégén. A 36-os járatokat meghosszabbítjuk a Kórház érintésével a Nagyszombati utca alsó szakaszáig.
  • A 37-es viszonylatot a vasútállomástól a 36-ossal azonos útvonalon vezetjük.
  • A 37A járatokat meghosszabbítjuk a vasútállomásig.
  • A 13G gyorsjáratok és a 13Y a Csapó utcáig meghosszabbítva járnak, a mai menetrend megtartásával.


A 27-es és 38-as járatok összevonása és a 23-as járatok módosítása - LETÖLTÉS (.pdf)

  • A 38-as autóbuszjáratot a vele majdnem megegyező 27-es járattal összevonjuk, 27-es számmal. Az új 27-es járat a 38-as pótlására a Videoton Ipari Parkig közlekedik, a Hosszúsétatér érintésével.
  • A viszonylat a 38-as járat mai menetrendi paraméterei szerint közlekedik, műszakváltás időszakában többlet indulásokkal a 27-es ma járatainak időfekvésében
  • A térség jobb feltárása érdekében az új 27-es viszonylat a Marhacsapás – Tompa Mihály utca útvonalat használja a Szent Flórián körút helyett. Az Európa Ipari Park munkarendjéhez igazítva betér az Aszalvölgyi útra.
  • A 23-as viszonylat a kis Budai út építése során alkalmazott és bevált terelőútvonalon, a vasútállomás felé közlekedik, menetrendje alapvetően változatlan de a Videoton Ipari Park helyett az Európa Ipari Parkig jár.
  • A 35-ös járatok a mai menetrend megtartásával a Jancsár utcáig hosszabbodnak meg.


A 33-as ás 34-es buszok átalakítása - LETÖLTÉS

  • A kétirányú körjárati jelleg megszűnik, a 33-as járat a vasútállomástól a Köfém lakótelepig meghosszabbodik, a Kórház érintésével.
  • A 34-es járat a vasútállomástól a Jancsár utcáig hosszabbodik meg.
  • A járatok üzemideje, és a követési idők változatlanok, a két járat a vasútállomás és Fecskepart között összehangolva jár.


A 12-es és 15-ös járatcsalád módosítása - LETÖLTÉS

  • A 12-es járt a mai menetrendjével hétköznap csúcsidőszakban és műszakváltás idején az Angol utcáig meghosszabbodik.
  • A 15-ös viszonylat egész nap közlekedik, 60 percenként. Hétköznap napközben és szombat délelőtt csak a Sóstói bevásárlóközpontig jár.
  • Az Amerikai fasort a mai járatmennyiség szolgálja ki.


A 40-es és 41-es viszonylatok összevonása - LETÖLTÉS

  • A mai, 90 percenként közlekedő 40-es és 41-es járatok helyett egy összevont, csúcsidőben 30, amúgy 60 percenként, bővebb üzemidővel, de továbbra is csak hétköznap közlekedő viszonylatot alakítunk ki, a nyári tesztüzemben alkalmazott menetrend szerint. Üzemidő: 05-től 20 óráig.


A 16-os és a 42-es viszonylatok módosítása - LETÖLTÉS (.pdf)

  • A 16-os és a 42-es autóbuszjáratok rendszerbe összevonása Börgönd sűrűbb kiszolgálását, és a 16- os járatok egésznapos üzemét teszik lehetővé. A rendszer lényegében azonos a nyári tesztüzemivel, de a kórházat érintő járat a Király soron marad, és a Szedreskertből indul a Csapó utca helyett.
  • A 42-es járatok reggel a börgöndi jellemző utasforgalommal ellenirányban, utasidő-veszteség nélkül térnek be az Alba Ipari Zónába: reggel a város felől, délután a város felé haladva. Hétvégén csak a jellemző műszakos igények szerint tesznek betérőt.
  • A mai 30-as járatot felváltja a módosított 16-os járat, amely óránként közlekedik.
  • A 16-os és a 42-es járat az Alba Ipari Zóna és a belváros között együtt adják a mai 16-os 30 perces követési idejét.


Esti üzemidő-bővítés - LETÖLTÉS

  • A 24-es, a 32-es és a 33-as járatok egymáshoz csatlakozva, bővebb üzemidővel közlekednek, a belvárosból 0 óra előtt pár perccel indulnak utoljára. Az Áron Nagy Lajos téren és a vasútállomásnál biztosított csatlakozásoknak köszönhetően, egy átszállással a város átszelhető éjfélig tömegközlekedéssel.
  • A jobb területi lefedettség érdekében a 37-es járat, normál üzemidő utáni két járata módosított útvonalon jár, a kórház helyett a Budai úton, és – mivel a Zsolnai utcát a 24-es járat kiszolgálja – Kisfalud felé közlekedik. Az utolsó indulás a vasútállomásról a külső végállomások felé, valamint a Jancsár utcából Öreghegy felé 23:54-kor.
  • A 10-es viszonylaton 0 órakor egy új járat indul a Piac tértől az Orsovai utcáig, amire a vasútállomástól 23:54-kor induló 37-es buszról is át lehet szállni.
  • Az Öreghegy felé közlekedő 24-es járatok az Áron Nagy Lajos téren csatlakoznak a vasútállomás felől érkező 32-es járatokhoz


A 20-as és 29-es járatok összevonása és 43-as és 44-es viszonylatok módosítása

A 20-as autóbuszt a Jancsár utcától a 29-es útvonalán, a Csapó utca érintése nélkül meghosszabbítjuk a Hübner András utcáig. A járat menetrendje változik a vasúti csatlakozások és a Köfém dolgozóinak érdekében. A 29-es viszonylat megszűnik.

A 43-as és 44-es járatokat a körjárati jelleg helyett egy viszonylattá alakítjuk a Jancsár utca – vasútállomás – Kórház – Budai út – Piac tér – Palotaváros útvonalon.

A Piac tér és a kórház között a vasútállomás érintésével a 36-os és 37-es járatok teljesen pótolják a mai 43/44-est.


Javaslatát, véleményét itt is elküldheti!

Városfejlesztés

  1. Új, korszerű gázmotor

    Új gázmotor-generátort állítottak szolgálatba a SZÉPHŐ Zrt. Bakony utcai telephelyén. A tavaly decemberben leszállított berendezés összeállítása, próbaüzeme után immár teljes kapacitással dolgozik a fűtőerőműben, a távhőrendszerbe bekapcsolt fehérvári háztartásokat és intézményeket ellátva.

    2024.04.18.
  2. Fehérvár lett az első

    Ünnepélyes keretek között vette át az Egyensúly Intézet által alapított Településindex-díjat dr. Cser-Palkovics András polgármester szerdán Gödöllőn A jövő települései Magyarországon konferencia keretében. Az Egyensúly Intézet minden évben frissítve teszi közzé településindexét, hogy minden döntéshozó és érdeklődő olvasó számára követhetővé válhasson az egyes magyar települések fejlődésének üteme. 

    2024.04.17.
  3. Tematikus tanösvény

    Hamarosan egy tematikus, geológiai tanösvényt alakítanak ki a Rác bányában, ami a Velencei-hegység legnyugatibb látható része. A terület geológiai érdekességei mellett a Rác bánya növény- és állatvilágát is bemutatják úgy, hogy a terüelt alkalmas lesz környezetismeret, természetismeret és földrajz órák megtartására is.

    2024.04.14.
  4. Esőkert a Török udvarban

    Már épül Székesfehérvár első esőkertje a Török udvarban, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. támogatásával. A rossz minőségű, homogén fű helyére mintegy ezer tő, mutatós, évelő növényt telepítenek, melyeket a környező épületekről levezetett esővízzel öntöznek majd önfenntartó módon.

    2024.04.03.