15 vadonatúj járművel korszerűsödik a székesfehérvári helyi autóbusz-állomány

Tíz új , nullkilométeres Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbuszt adott át a Volánbusz Székesfehérváron, hamarosan pedig további öt ugyanilyen jármű érkezik a városba. A közlekedési társaság továbbra is elkötelezett az iránt, hogy a járműmodernizáció megvalósításával, az utazási komfort folyamatos növelésével a helyi közlekedésben is egyre magasabb szolgáltatási színvonalat biztosítson utasai számára.
2020.09.23. 16:06 |
15 vadonatúj járművel korszerűsödik a székesfehérvári helyi autóbusz-állomány

Az önkormányzattal kialakított szoros és jó szakmai együttműködés Székesfehérváron is hozzájárul ahhoz, hogy egyre kényelmesebb és környezetkímélőbb legyen az utazás a helyi közlekedésben.

Fehérváron évente összesen mintegy 410 ezer járatot indítanak a helyi közösségi közlekedésben a 44 vonalon, ami évente összesen közel 20 millió utazást jelent.

A Volánbusz 57 helyi járatos járművének átlagéletkora jelenleg 16,3 év. A tizenöt új autóbusznak köszönhetően jelentősen javul a közösségi közlekedés színvonala, hiszen a járművek negyedének cseréjével az átlagéletkor 11 évre csökken. Cser-Palkovics András polgármester az átadáson jelentette be, hogy a pénteki közgyűlésnek javasolja, hogy -élve a Volánbusz ajánlatával - ezeken felül további nyolc vadonatúj buszt "hívjon le" a város a közlekedési társaságtól, így azokkal 4 év alé csökkenne a fehérvári buszok átlagéletkora.

A "fehérvári" megjelenést kapó járművek a hét végétől fokozatosan állnak forgalomba, és elsősorban a 10-es, 11-es, 12-es, 13-as, 14-es, 22-es, 24-es, 36-os és 37-es járatokon szállítják majd az utasokat.

Még tavasszal a Volánbusszal történt együttműködés eredményeként 15 vadonatúj csuklós autóbusz áll szolgálatba a székesfehérvári helyi közösségi közlekedésben. Ebből 10 busz már megérkezett és a hétvégétől már lehet velük találkozni a város útjain.

Érkezik további 5 autóbusz és a pénteki közgyűlésnek javasolni fogom, hogy éljünk a Volánbusz ajánlatával és további nyolc buszt hívjunk le, így összesen 23 vadonatúj autóbusszal gyarapszik a közösségi közlekedés Fehérváron - mondta Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere.

Ez mintegy 120 millió forintos éves többlettámogatást jelent a Volánbusz felé, de fontos fejlesztés, hiszen szolgáltatási színvonalat emel, környezetvédelmi szempontból is előrelépés. A buszok alacsony padlósak és mindegyik légkondicionáló berendezéssel szerelt. A 23 új autóbusz azt is jelenti, hogy a fehérvári helyi tömegközlekedésben használatos járműveinek az átlagéletkora négy év alá csökken. 

A szóló buszok arányát is szeretnénk emelni a városban, ami további fontos előrelépést jelent majd várhatóan jövőre. Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a Volánbusz szakembereivel dolgoznak azon, hogy azokból a városrészekből, ahonnan jelenleg nincs közvetlen járat a Vasútállomásra és a Kórházhoz ott néhány héten belül hálózatbővítéssel és menetrend módosítással ez megvalósuljon. Bízom abban, hogy az új buszok is hozzájárulnak majd ahhoz, hogy növelni lehessen az utazóközönség számát, amivel szintentartható lehet a folyamatosan növekvő gépjárműszám a város útjain.

Az új generációs, csuklós autóbuszok négyajtós, háromtengelyes, alacsony padlós kivitelűek, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően kerekesszékkel és babakocsival is igénybe vehetők. Klímaberendezéssel felszerelt utasterük 37 ülő- és 84 állóhelyet kínál, fedélzetükön utastájékoztató kijelzők, fedélzeti kamerák és utasszámláló berendezés is található. A modern járműveket környezetkímélő, EURO 6D besorolású dízelmotor hajtja.

Vargha Tamás Székesfehérvár országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy az elmúlt hetek egyeztetéseinek köszönhetően szeptember végétől hat új járatpár áll vissza a Székesfehérvár-Budapest buszközlekedésben. A fővárosba irányuló vonatközlekedéssel kapcsolatban kiemelte, hogy hétfőtől nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani a Székesfehérvárról Budapestre közlekedő vonatokra. Törő Gábor országgyűlési képviselő hangsúlyozta, hogy az új buszok forgalomba állítása növeli majd várhatóan a közösségi közlekedést igénybevevők arányát. 

A távolsági autóbusz-közlekedésben is javul a térség kiszolgálása. A Volánbusz folyamatosan figyeli a nyáron bevezetett ideiglenes járványügyi menetrendek, illetve a vasúti és a közúti személyszállítási közszolgáltatás összehangolásának hatását, nyomon követi az utazási igények változását, és a tapasztalatok alapján módosítja menetrendjeit.

Szeptember 28-tól Budapest és Székesfehérvár között hat új járatpár indul, valamint ismét közvetlen autóbuszjárat köti össze Tamásit Székesfehérvár érintésével a fővárossal.

A visszaálló járatok esetében a Volánbusz úgy határozta meg a menetrendi időpontokat, hogy – az elővárosi kiszolgálási jellegnek megfelelően – minél jobban megfeleljenek a Budapest irányában jelentkező hivatásforgalmi utazási igényeknek, igazodva a nappali műszakos kiszolgáláshoz és az irodai munkavégzéshez. A társaság a Budapest és Székesfehérvár között közlekedő valamennyi járatán elfogadja az érvényes vasúti bérleteket, a Székesfehérvár és Budapest között közlekedő autópályás járatok pedig kiegészítő jegy váltásával vehetők igénybe.

Modern és hatékony tömegközlekedés nélkül nem beszélhetünk versenyképes városokról - mondta Dr. Homolya Róbert, a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az eseményen. Elmondta, hogy mintegy felerészben megújul a fehérvári tömegközlekedés buszparkja, mely vonzóbbá teszi a közösségi közlekedést. Arról is beszélt, hogy Fehérvár nagyon jó példa erre a vasút esetében, hiszen az új vonatoknak köszönhetően 5 év alatt csaknem megduplázódott az utasok száma Fehérvár és Budapest között. Kiemelte, hogy az országban először kivezetik a gyorsvonati pótjegyet, hogy még versenyképesebb legyen a vonatközlekedés.

A most Székesfehérvárra érkezett járművekkel együtt év végéig összesen 90 ugyanilyen típusú autóbusz áll forgalomba országszerte. A Volánbusz járműfiatalítási programjának részeként 2018 ősze és 2020 vége között 866 új vagy újszerű jármű növeli az utazási komfortot és ezzel a szolgáltatási színvonalat a helyi és a helyközi autóbusz-közlekedésben.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.