Úton a jövő iskolája felé – Rubik terem nyílt az István Király Általános Iskolában

"Újabb lépés a jövő iskolája felé..." mottóval, ünnepélyes keretek között nyitották meg a gyerekek sokoldalú képességfejlesztésére alkalmas, Rubik Ernőről elnevezett termet, kedden, az István Király Általános Iskolában. A sajtótájékoztatóval egybekötött megnyitó ünnepséggel együtt bemutatták a KIP-módszert (Komplex Instrukciós Program) és az iskola által alkalmazott stratégiai táblajátékokat is. 
2017.09.26. 13:32 |

A KIP (Komplex Instrukciós Program) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz. A KIP a speciális kooperatív technika révén, sikerélményeken keresztül a tanuláshoz való viszonyt kívánja javítani. Mindezt olyan sokrétű csoportmunkára építő foglalkozások gondos előkészítésével valósítja meg, melyek a gyerekeket közös gondolkodásra és kreatív ötletelésre készteti. A foglalkozás megkezdése előtt fontos a részfeladatok tisztázása, valamint annak megerősítése, tudatosítása a tanulókban, hogy nincs közöttük olyan, aki mindenhez egyformán kitűnően ért, és azt, hogy mindenki talál olyan feladatot, amelynek a megoldására maradéktalanul képes.

Az István Király Általános Iskola nevelőtestületének hosszú évek óta pedagógiai hitvallása, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, ezért a sokoldalú képességfejlesztés mindenki számára elérhető az intézményben. „Pedagógiánk sikere az élményekben, cselekvésben gazdag, játékosságra épülő módszerek alkalmazásában áll. Intézményünk arculatát Polgár Judit Sakkpalota programja, a stratégiai játékok és a KIP alkalmazása teszi egyedivé. Az idei tanévtől a játékórákat a jelen sajtótájékoztató keretében átadásra kerülő Rubik-teremben tartjuk, mellyel elhivatottságunkat szeretnénk kifejezni, a játék nevelés-oktatásban betöltött szerepében. Rubik Ernő egyszer azt mondta, hogy az a lényeg, hogy amivel foglalkozom, abban örömömet leljem. Számunkra is az a fontos, hogy diákjaink számára öröm legyen a tanulás, megalapozva ezzel további életükben a tanuláshoz és munkához való viszonyukat.” – fogalmazott Krählingné Kovács Tünde, az István Király Általános Iskola igazgatója.

A KIP program nagyon előnyös, mind a tehetséges, mind pedig a felzárkóztatásra szoruló gyerekek szempontjából. A módszer csoportban munkáltatja a gyerekeket, akik egyéni feladatot is kapnak, és ez lehetővé teszi, hogy a személyre szabott differenciálás tanórai keretek között is megvalósuljon.” – mondta el Bükkiné Andó Mónika, gyógypedagógus, az István Király Általános Iskola igazgatóhelyettese.

A programba való belépés feltétele, hogy az iskola tanárai részt vegyenek egy 30 vagy 60 órás képzésben, és az elsajátított módszert a tanórák maximum 20%-ban alkalmazzák. A módszer alkalmazásának megerősítése és folyamatos fejlesztése érdekében a szakemberek öt éven keresztül követik a résztvevő iskolákat. Az eseményen részt vett Török Szabolcs, a Székesfehérvári Tankerület igazgatója és Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője is.

Közélet

  1. Átvette mandátumát Fehérvár két országgyűlési képviselője

    Vargha Tamás és Törő Gábor megválasztott országgyűlési képviselői kisebb ünnepség keretén belül, kedden délután vették át megbízólevelüket a választási bizottságoktól. A megalakuló országgyűlésben harmadik ciklusát kezdi meg képviselőként Vargha Tamás, és szintén harmadik ciklusát kezdi Törő Gábor, Fejér megye 2-es számú választókerületének országgyűlési képviselője.

    2018.04.24.
  2. Civil vélemény a fehérvári Közgyűlés pénteken meghozott döntéseiről

    A Válasz önkormányzati képviselője sajtótájékoztatón ismertette véleményét Székesfehérvár Közgyűlésének pénteken meghozott döntéseiről kedden, a Hiemer-házban. „Külön öröm számomra, hogy szavazatommal hozzájárulhattam a Székesfehérvári Balettszínház megalakulásához, mely intézmény tovább erősíti régiós szerepünket.” - emelte ki Juhász László.

    2018.04.24.
  3. Közel 1500 fehérvári diák búcsúzik iskolájától a Ballagási héten

    Idén is Ballagási Héttel búcsúztatja Székesfehérvár a végzős diákokat és tanáraikat. Pénteken az Órajátéknál köszöntik a ballagó osztályok osztályfőnökeit. Május 4-én újra lesz Bolondballagás, melynek főnyereménye 100 ezer forint lesz. A maskarás belvárosi bolondozás másnapján a hagyományos Városi Ballagás zárja a hetet.

    2018.04.24.
  4. Mintegy félezer vácis diák ismerkedhetett a Magyar Honvédség fegyvereivel, eszközeivel

    A „170 éves a Magyar Honvédség" rendezvénysorozat keretében „Ismerkedés a Magyar Honvédség fegyvereivel, eszköztárával” címmel a Váci Mihály Ipari Szakképző Iskola és Kollégiumábnak mintegy hatszáz diákja látogatott el a Nagysándor József Laktanyába kedden. A fiatalok kipróbálhatták a harci járműveket, kézbe vehették a fegyvereket és megtekinthették a laktanyákat is.

    2018.04.24.

Sportmajális

Eseménynaptár

2018. Április
h
K
Sze
Cs
P
Szo
V
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Egy százalék

Webkamera


360 Fehérvár

Fehérvár Magazin

Nyitott tornatermek