Úton a jövő iskolája felé – Rubik terem nyílt az István Király Általános Iskolában

"Újabb lépés a jövő iskolája felé..." mottóval, ünnepélyes keretek között nyitották meg a gyerekek sokoldalú képességfejlesztésére alkalmas, Rubik Ernőről elnevezett termet, kedden, az István Király Általános Iskolában. A sajtótájékoztatóval egybekötött megnyitó ünnepséggel együtt bemutatták a KIP-módszert (Komplex Instrukciós Program) és az iskola által alkalmazott stratégiai táblajátékokat is. 
2017.09.26. 13:32 |

A KIP (Komplex Instrukciós Program) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz. A KIP a speciális kooperatív technika révén, sikerélményeken keresztül a tanuláshoz való viszonyt kívánja javítani. Mindezt olyan sokrétű csoportmunkára építő foglalkozások gondos előkészítésével valósítja meg, melyek a gyerekeket közös gondolkodásra és kreatív ötletelésre készteti. A foglalkozás megkezdése előtt fontos a részfeladatok tisztázása, valamint annak megerősítése, tudatosítása a tanulókban, hogy nincs közöttük olyan, aki mindenhez egyformán kitűnően ért, és azt, hogy mindenki talál olyan feladatot, amelynek a megoldására maradéktalanul képes.

Az István Király Általános Iskola nevelőtestületének hosszú évek óta pedagógiai hitvallása, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, ezért a sokoldalú képességfejlesztés mindenki számára elérhető az intézményben. „Pedagógiánk sikere az élményekben, cselekvésben gazdag, játékosságra épülő módszerek alkalmazásában áll. Intézményünk arculatát Polgár Judit Sakkpalota programja, a stratégiai játékok és a KIP alkalmazása teszi egyedivé. Az idei tanévtől a játékórákat a jelen sajtótájékoztató keretében átadásra kerülő Rubik-teremben tartjuk, mellyel elhivatottságunkat szeretnénk kifejezni, a játék nevelés-oktatásban betöltött szerepében. Rubik Ernő egyszer azt mondta, hogy az a lényeg, hogy amivel foglalkozom, abban örömömet leljem. Számunkra is az a fontos, hogy diákjaink számára öröm legyen a tanulás, megalapozva ezzel további életükben a tanuláshoz és munkához való viszonyukat.” – fogalmazott Krählingné Kovács Tünde, az István Király Általános Iskola igazgatója.

A KIP program nagyon előnyös, mind a tehetséges, mind pedig a felzárkóztatásra szoruló gyerekek szempontjából. A módszer csoportban munkáltatja a gyerekeket, akik egyéni feladatot is kapnak, és ez lehetővé teszi, hogy a személyre szabott differenciálás tanórai keretek között is megvalósuljon.” – mondta el Bükkiné Andó Mónika, gyógypedagógus, az István Király Általános Iskola igazgatóhelyettese.

A programba való belépés feltétele, hogy az iskola tanárai részt vegyenek egy 30 vagy 60 órás képzésben, és az elsajátított módszert a tanórák maximum 20%-ban alkalmazzák. A módszer alkalmazásának megerősítése és folyamatos fejlesztése érdekében a szakemberek öt éven keresztül követik a résztvevő iskolákat. Az eseményen részt vett Török Szabolcs, a Székesfehérvári Tankerület igazgatója és Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője is.

Közélet

  1. Kihirdették a „Randevú egy életen át” és a „Fehérvár Bölcsője” pályázatok nyerteseit

    A SZÉNA Egyesület a Családokért a „Házasság Hete" országos programsorozatához csatlakozva hirdette meg házaspároknak szóló játékát, valamint - a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány székesfehérvári képviseleteként hetedik alkalommal írták ki a „Fehérvár Bölcsője” pályázatot. A „Randevú egy életen át” fődíját a Bodor-család, Natália és Ákos, a különdíjat a Dóczi-házaspár kapta. „Fehérvár Bölcsője” -amíg ki nem növik - Pápainé Sinka Veronikáéké lesz.

    2019.02.21.
  2. Túrával tisztelgett a Fejér menetszázad a doni hősök emléke előtt

    A Magyar Tartalékosok Szövetsége 2019-ben XIX. alkalommal szervezte meg a Doni Hősök Emléktúrát, amelynek résztvevői valós teljesítménnyel tisztelegnek a Don kanyarban harcolt, elesett, eltűnt vagy hadifogságba esett honvédek előtt. A MATASZ Fejér megyei szervezete idén is útnak indította a "Fejér menetszázadot" a Doni hősök és áldozatok emlékére, a század Fehérvár Belvárosából, a Hősök teréről indult.

    2019.02.21.
  3. Az Európai Unió jövőjéről szólt a Kodolányi Szabadegyetem új szemeszterének nyitóelőadása

    A nyitóelőadással szerdán megkezdődött a Kodolányi János Szabadegyetem, a Városi Levéltár és Kutatóintézet és a Harmadik Kor Egyeteme újabb szemesztere a Szent István Hitoktatási és Művelődési Házban. „Az Európai Unió jövője és kérdőjelei” című előadássorozat első alkalmán Lőrinczné dr. habil. Bencze Edit PhD főiskolai tanár „A hatoktól a 28-akig, és a jövő szcenáriói” című előadása hangzott el.

    2019.02.21.
  4. A Fejér Megyei Afázia Klub tevékenységéről számoltak be a Szent György Kórházban

    A Fejér Megyei Afázia Klub 2018 áprilisa óta működik a „Beszédfogyatékos (stroke-on átesett) felnőttek komplex rehabilitációja” című sikeres pályázatnak köszönhetően. A klub eddigi tevékenységéről Gárdonyiné Kocsi Ilona, projektmenedzser, mesterlogopédus, Dr. Kerényi Levente, a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház Neurológiai Osztályának osztályvezető főorvosa és Dr. Óvári Attila, a csákvári Rehabilitációs Osztály vezetője számoltak be szerdán.

    2019.02.20.

Eseménynaptár

2019. Február
h
K
Sze
Cs
P
Szo
V
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3

Webkamera


360 Fehérvár

Fehérvár Magazin

Nyitott tornatermek