Új útszakasz köti össze a Schwäbisch Gmünd utcát a Gellért új sorral

 A Bőrgyár utcában tartott lakossági fórumot Szigli István önkormányzati képviselő, a rendezvényen ismertette a Varga-csatorna fejlesztésével és a Schwäbisch Gmünd utcát a Gellért új sorral összekötő új útszakasz kiépítésével kapcsolatos elképzeléseket. A mintegy 118 méter hosszú összekötő út 7 méter széles útburkolattal épül, kétszer egy sávval. Az úttól zöld sávval elválasztva járdát is kialakítanak, az útszakaszon két zebra lesz.
2016.06.07. 19:42 |
A Bőrgyár utcában tartott lakossági fórumot Szigli István önkormányzati képviselő, a rendezvényen ismertette a Varga-csatorna fejlesztésével és a Schwäbisch Gmünd utcát a Gellért új sorral összekötő új útszakasz kiépítésével kapcsolatos elképzeléseket. A mintegy 118 méter hosszú összekötő út 7 méter széles útburkolattal épül, kétszer egy sávval. Az úttól zöld sávval elválasztva járdát is kialakítanak, az útszakaszon két zebra lesz.
A Bőrgyár utcába, a gyalogos híddal szembeni területre hívta a környéken élő lakókat Szigli István önkormányzati képviselő, hogy tájékoztassa őket a Varga-csatorna fejlesztéséről és az új autóút építéséről. A fórumon jelen voltak a Városüzemeltetési és Közműellátási Iroda, valamint a Közlekedési Iroda munkatársai is. Szigli István a fórumon elmondta, hogy a Varga- csatorna alját és oldalát leburkolják, felette egy hét méter széles út megy majd el, ami alkalmas lesz arra, hogy dupla sávban közlekedjenek az autók és járdarész is legyen hozzá.
Az út összeköti majd a Schwäbisch Gmünd utat a Gellért új sorral, az új szakasz tehermentesíteni fogja a Kelemen Béla - Palotai út kereszteződést. A tervek szerint a Bőrgyár utcának a Palotai út felőli része le lenne zárva, és a lakók is azt szeretnék, hogy az utca másik vége is le legyen zárva, hogy a keskeny utcán csak az ittlakók közlekedhessenek.
A csütörtöki közgyűlés dönt majd az útépítés közbeszerzési eljárásának elindításáról, az út építésére a csatorna burkolás után kerül sor. A Bőrgyár úti fasort a platánfák kivételével kivágják, mert akadályozzák a csatorna burkolási munkálatait, de az ígéretek szerint a Városgondnokság új fákat telepít. A Varga csatorna nem lesz befedve, továbbra is nyílt csatorna lesz, a szélén szalagkorláttal. A Schwäbisch Gmünd utat 118 méter hosszú út köti össze a Gellért új sorral, 7 méter széles útburkolattal, kétszer egy sávval, az úttol zöldsávval elválasztva járda is épül. Az útszakaszon két zebra is lesz.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.