Új Mercedes Conecto buszokkal kezdődhet ősszel a fehérvári buszok cseréje

15 új autóbusszal indítjuk Székesfehérvár közösségi közlekedési stratégiájának végrehajtását! - olvasható Székesfehérvár polgármesterének Facebook oldalán. Cser-Palkovics András arról is ír bejegyzésében, hogy várhatóan ősszel érkezik 15 darab Mercedes-Benz Conecto G Next Generation csuklós autóbusz Székesfehérvárra.
2020.04.22. 08:04 |
Új Mercedes Conecto buszokkal kezdődhet ősszel a fehérvári buszok cseréje

A következő évek egyik legfontosabb feladata, hogy Székesfehérváron versenyképes, környezetbarát és hatékony közlekedési hálózatot alakítsunk ki. A városunkban közlekedő gépkocsik számának emelkedése, és környezetvédelmi törekvéseink is indokolják, hogy mind szemléletünkben, mind az eszközparkot és infrastruktúrát illetően újítsunk városunk közlekedésén.

Ennek egyik eleme a buszközlekedés fejlesztése. Nem várhatjuk el, hogy az autóval szemben népszerű alternatíva legyen a közösségi közlekedés, ha a járműpark nem komfortos, a bérletrendszer nem 21. századi és a menetrend nem alkalmazkodik az utazóközönség elvárásaihoz.

Mindhárom területre rendelkezünk megoldásokkal:

1. A buszok cseréje rendkívül költséges, 60-70 új járműre lenne szükség. A sok vonalon indokolatlan és elavult csuklósbuszok arányát csökkenteni kell az alacsonypadlós, kicsi vagy zéró-emissziójú járművek javára. A csuklósbuszok beszerzésében a józan lehetőséget a tiszta üzemű, euro 6-os dízelbuszok jelentik, ilyenek lesznek a várhatóan ősszel érkező 15 darabos Mercedes-Benz Conecto G Next Generation flotta tagjai. Ezeknek a beszerzési költségét nem a városnak kell állnia, az üzemeltetésük anyagi vonzatait azonban igen, ez évente 88 millió forint többletkiadást jelent. A szólóbuszok cseréjénél reális, hogy akár elektromos buszokat szerezzünk be, esetükben a technológia is kiforrottabb, bár így is jóval drágábbak dízel társaiknál. A teljes flottacsere biztosan csak évek alatt, fokozatosan lehetséges, szükség lesz állami, pályázati és önkormányzati forrásokra is. Csatlakoztunk az állam “Zöld Busz Projekt” kezdeményezéséhez, megítélésem szerint jó esélyekkel indulunk a forrásokért.

2. A bérlet és jegyrendszer alapos átgondolása elkezdődött, a cél, hogy mindenki számára elérhető, jobb ár-érték arányú megoldásokat kínáljon a fehérvári buszközlekedés. Nem csak a jegyek és bérletek időtartami és árazási kereteit kell megújítani, hanem árusításukat is. Minél több digitális lehetőséget szeretnénk meghonosítani, az ehhez szükséges infrastruktúra és eszközvonzatok felmérése elkezdődött.

3. A menetrend tekintetében az alapvetés, hogy átfogó menetrendi átalakításra felesleges sort keríteni, amíg nem készül el a tömegközlekedésünk új központja, az intermodális csomópont a vasútállomásnál. A csomópont teljesen átrendezi majd városunk közlekedési hálóját, kivitelezéséig mindenkitől türelmet szeretnék kérni, az állam a projekt gazdája, jelenleg a tervek véglegesítése zajlik. Részletesen itt olvashatnak a csomópontról!

Az új menetrendnek alkalmazkodnia kell a változó térségi és helyi igényekhez, bevezetése előtt széleskörűen ki fogjuk kérni a fehérváriak véleményét.

Ami az időzítést illeti: a koronavírus sok területen átírta a számításainkat, de nem szabad engednünk, hogy a kulcskérdésekben a járványhelyzet kitépje a kezünkből a kezdeményezést. Természetesen sokkal bizonytalanabbak a kilátásaink, garantálni most én sem tudom Önöknek, hogy minden terv ütemezetten és az elvárások szerint fog megvalósulni, azt viszont igen, hogy Székesfehérváron a veszélyhelyzet napi menedzsmentje mellett sem fogunk elfeledkezni a távlati célokról, melyek elérésére csapatommal megkaptuk a fehérváriak felhatalmazását. Minden lehetőséggel élni fogunk, ahogyan most is, a 15 új busz beszerzése kapcsán tettük. A járvány után is lesz élet, a mostani, legfeszítőbb problémák mellett pedig meg fogjuk oldani a jelenleg talán távolabbinak látszó, de igenis fontos kérdéseket - írja Fehérvár polgármestere.

Városfejlesztés

  1. Jövő hét elejére elkészülnek

    Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.

    2025.12.04.
  2. Elkészült a járdafelújítás

    Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.

    2025.11.12.
  3. Elkészült a felújítás

    Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.

    2025.11.07.
  4. Ilyen lesz az új Vasvári

    A Modern Városok Program keretében zajló, mintegy bruttó 3,7 milliárd forintos beruházás nemcsak a meglévő főépület korszerűsítését szolgálja, hanem egy három szintes, 3166 négyzetméteres új épületrésszel is bővíti a Vasvári Pál Gimnáziumot, amely többek között egy modern tornacsarnoknak, könyvtárnak és új tantermeknek adhat majd otthont - számolt be Facebook oldalán Cser-Palkovics András Fehérvár polgármestere.

    2025.11.04.