-
Köszönet a mentősöknek
Székesfehérvár közössége nevében köszöntötték az OMSZ Székesfehérvári Mentőállomásán a mentős dolgozókat, akik az ünnepek alatt is szolgálatban lesznek, hogy segítsenek a bajba jutott, beteg embereknek. Rajtuk keresztül mindenkinek szólt a köszönet, aki karácsonykor sem teszi le a munkát, hogy ilyenkor is minden rendben menjen és működjön Székesfehérváron.
2025.12.22. -
Karácsonyi misszió Kárpátalján
A "Kárpátaljai Misszió - A Magyarság Angyalai" akcióhoz a Csillagösvény Utazási Iroda egymillió forintos felajánlása az adományozóknak köszönhetően több mint megháromszorozódott és 3.162.000 forintot rászorultsági alapon osztottak el a 3-11 éves gyermeket nevelő kárpátaljai családok között, figyelembe véve az árva, vagy beteg gyermekeket is.
2025.12.18. -
A nordmann fenyőt keresték leginkább
Idén is sok-sok fenyőfa közül lehetett válogatni az árusoknál. Még kedden is volt lehetőség arra, hogy mindenki beszerezze a karácsonyt szebbé varázsoló fát.
2025.12.23. -
Élő kalendárium várta a látogatókat
Advent negyedik vasárnapján ismét programok várták az érdeklődőket a belvárosba. Az utolsó adventi hétvége is közös hangolódással telt.
2025.12.22.
Új igazgató a Magyar Turizmus Zrt. Közép-dunántúli régiójában
2015. április 1-jétől Lencsés Tamara látja el a Közép-dunántúli RMI igazgatói feladatokat. A fiatal szakember a régió szülötte és ezidáig is ebben a régióban dolgozott, 2011. májusától vezette a Bakony-Balaton Térségi Turisztikai Nonprofit Kft.-t, tavaly az év TDM menedzserének választották. Az új igazgató fontos feladatának tartja a Közép-dunántúli régió pozíciójának további erősítését.
2015.04.08. 13:44 |
2015. április 1-jétől Lencsés Tamara látja el a Közép-dunántúli RMI igazgatói feladatokat. A fiatal szakember a régió szülötte és ezidáig is ebben a régióban dolgozott, 2011. májusától vezette a Bakony-Balaton Térségi Turisztikai Nonprofit Kft.-t, tavaly az év TDM menedzserének választották. Az új igazgató fontos feladatának tartja a Közép-dunántúli régió pozíciójának további erősítését.

Az új igazgató idegenforgalmi közgazdász végzettségű, regionális látásmódja a régió turisztikai szereplőinek összefogására és komoly szakmai együttműködésére épít, új kihívásokat lát az interregionális határmenti kapcsolatokban, és más EU-s projektek turisztikai vonatkozásaiban is. A Közép-dunántúli RMI igazgatói pozícióját korábban - 2014. márciusig - Bodrogai László, majd átmenetileg Mártonné Máthé Kinga belföldi igazgató töltötte be.
A Közép-dunántúli turisztikai régióban a KSH 2014-es évre vonatkozó előzetes adatai szerint a kereskedelmi szálláshelyeken 7,5%-kal nőtt a vendégek száma és 6,7%-kal a vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest. A Közép-dunántúli régióban összességében 943.546 vendégéjszaka realizálódott, melynek 70%-át belföldi, 30%-át pedig külföldi vendégéjszakák tették ki. Ezzel az eredménnyel a régió eggyel előrébb, a 7. helyre lépett a magyarországi turisztikai régiók vendégforgalmi adatainak összehasonlításában.
Legnagyobb mértékben, 8,4%-kal a belföldi vendégek száma nőtt. 317.147 belföldi vendég és 89.585 külföldi vendég kereste fel a régiót. A legfontosabb küldőpiac Németország, a főbb küldőpiacok továbbá Ausztria, Hollandia, Szlovákia és Csehország.
A kereskedelmi szálláshelyeken mért vendégéjszakák 80%-a összesen 9 térségben realizálódott 2014-ben. Ezek közül a legfontosabb magterület 19%-os részesedéssel a Velencei-tó. Székesfehérvár követi (10%), majd Tata és Tatabánya (9-9%), kicsit megelőzve Sümeget és Veszprémet (8-8% részesedéssel). Pápa (7%), Komárom (6%), valamint Mór (3% részesedéssel) szintén fontos magterületek. Az elmúlt hat évben a legjelentősebb vendégéjszakaszám-növekedést a Velencei-tó térségében és Sümegen figyelhettük meg. A szállodafejlesztések eredményeként a vendégéjszakák száma szinte megduplázódott. 2015-ben tovább folytatódott a régiós növekedés. Januárban a vendégek száma 14,4%-kal, a vendégéjszakák száma pedig 16,4%-kal haladta meg az egy évvel ezelőtti adatokat.
Az új igazgató fontos feladatának tartja a Közép-dunántúli régió pozíciójának további erősítését, a régiós termékfejlesztést és nyitott minden olyan együttműködésre, mellyel hozzájárulhat az egyes térségek turisztikai fejlesztéséhez, ezáltal is növelve a régióba érkező vendégek számát, az általuk eltöltött vendégéjszakák számát, valamint a turisztikai bevételeket.