-
"Zöldebb" lesz a távhőszolgáltatás
Mintegy 1500 lakás éves fűtésének megfelelő hőt termelő villanykazánokat és egy hatalmas hőtárolót telepít az E.ON Hungária Csoport Székesfehérvár távhőrendszerébe. A több mint 4 milliárd forint értékű beruházás célja, hogy a fosszilis alapú hőtermelést részben kiváltva támogassa Székesfehérvár zöldítését.
2025.12.16. -
Nívódíjat kapott a MET Aréna
Ünnepélyes kertek között, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének évzáró közgyűlésén adták át a 2025. évi Építőipari Nívódíjakat. A szakmai bizottság döntése nyomán a székesfehérvári MET Aréna Középület/sport és szabadidős építmény kategóriában lett Építőipari Nívódíjas.
2025.12.10. -
Új seprőgép a város tisztaságáért
Az új, többsávos utak tisztítására is alkalmas járművel együtt már négy seprőgép dolgozik azon, hogy Székesfehérvár közútjai, terei, járdái tiszták és biztonságosak legyenek. A flottát hat gépkezelő üzemelteti többműszakos rendben, akik több mint 300 kilométernyi utat tisztítanak folyamatosan a városban. Az eszközt hétfőn adták át a Városgondnokságon.
2025.12.08. -
Újabb erdőtelepítés
3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.
2025.12.05.
Új Csóri úti körforgalom - elindítja a város az engedélyes tervek készítését
Mint írta „Eredményes egyeztetésünk volt a Magyar Közút képviselőivel, indítjuk az engedélyes tervek készítését. Önkormányzatunk még hónapokkal ezelőtt, saját költségére megrendelte az Új Csóri út körforgalmának forgalomszámlálását és a probléma megoldásának megvalósíthatósági tanulmányát.
Bár nem önkormányzati, hanem állami útról és csomópontról van szó, rengeteg fehérvárit érint az ügy, ezért célszerűbbnek és gyorsabbnak látjuk, ha magunkhoz ragadjuk a kezdeményezést.
Tárgyaltunk súlykorlátozás bevezetéséről is az Új Csóri útra, ahonnan a 7,5 tonna feletti, nem célforgalmú teherjárműveket szeretnénk kitiltatni. Ez ugyan áttörést önmagában nem hoz majd a csomópontnak, de könnyítést biztosan, már csak a sávösszeolvadásoknál a cipzár-elv alkalmazása kapcsán is.
Konstruktív és hatékony egyeztetésünk volt a Közút szakembereivel, akikkel megállapodtunk: az önkormányzat vállalja, hogy elkészíti a körforgalom bővítésének engedélyes terveit, ezek minden költségével.
A Közút szakembereivel közösen, folyamatos egyeztetéssel készülnek majd a tervek, ha minden jól megy, akkor a tervező kiválasztása után kb. 6 hónapot fog igénybe venni a munka.
Ha készen vannak a tervek, látni fogjuk, mekkora költségei és egyéb vonzatai lennének az átépítésnek, és hogy azt milyen konstrukcióban tudjuk megoldani. Természetesen minden beavatkozáshoz a tulajdonos, tehát az állam beleegyezése legalábbis kell, de ezen a hídon majd a tervekkel a kezünkben megyünk át.
Addig is, az előkészítési folyamatot igyekszünk a lehető leggyorsabban lezárni, a város finanszírozásával és koordinációjában, hiszen meggyőződésem szerint a közlekedők többségét pont nem érdekli, hogy ki oldja meg a gondjukat, csak legyen megoldva. A helyi problémák megoldása pedig helyi erővel a leghatékonyabb.
dr. Cser-Palkovics András
polgármester”