Turbósítás, kétsávosítás - ezt javasolják a szakemberek az Új Csóri úti körforgalomnál

A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.
2024.04.21. 10:49 |
Turbósítás, kétsávosítás - ezt javasolják a szakemberek az Új Csóri úti körforgalomnál

A körforgalom ún. turbósítását, illetve kétsávosítását javasolják a szakemberek a pontos forgalomszámlálási adatok alapján.

Döntés-előkészítő vizsgálat kivonata - LETÖLTHETŐ (.pdf)

Bár nem önkormányzati, hanem állami útról és csomópontról van szó, rengeteg fehérvárit érint az ügy, ezért látta célszerűbbnek és gyorsabbnak a város önkormányzata, ha saját maga cselekszik az ügyben.

Sávos forgalomáramlási ábra.

A tervezői javaslat szerint, amit a pontos forgalomszámlálási adatok alapján állítottak össze

- a 7. sz. főút körforgalmú csomópontra irányuló forgalmi terhelése az M200 gyorsforgalmi út megvalósítása esetén annak gravitáló hatása következtében csökkenni fog,

- a Farkasvermi utca körforgalmú csomópontra irányuló forgalmi terhelése a 7. sz. főút alatti, MÁV 5-ös számú Székesfehérvár-Komárom vasútvonala és Gaja-patak közötti szakaszán kiépített közúti aluljárót felhasználó Székesfehérvár sugár irányú kapcsolat megvalósulása esetén csökkeni fog,

- az Új Csóri út távlati terhelése az ismert fejlesztéseket figyelembe véve várhatóan nem fog csökkenni,

- a 7. sz. főút (É) irányából körforgalomba haladni kívánó forgalom részére 2 forgalmi sáv megnyitása szükséges, ezzel minimalizálva a 81 sz. főút irányába történő visszatorlasztás kockázatát (sávok közötti megoszlás),

- a 7. sz. főút (É) irányból körforgalmú csomópont irányába megadott 2 forgalmi sáv beléptetése célszerű mind a fenti pontban jelzett forgalombiztonsági kockázat minimalizálása, mind a forgalmi igényeket figyelembe véve,

- az Új Csóri út irányából 7 sz. főút (É) irányba tartó forgalmi igény megköveteli, hogy 2 forgalmi sáv átvezetésre kerüljön a csomóponton,

- amennyiben a 7. sz. főút (É) irányból a fent jelzett indokrendszer szerint két forgalmi sáv lép be a körforgalomba, úgy az determinálja, hogy az Új Csóri út belépésénél új forgalmi sávot szükséges nyitni a körpályán, ellenkező esetben a két forgalmi sáv nem vezethető el a 7. sz. főút (É) csomóponti ág kijáratáig,

- további új forgalmi sáv nyitása a körpályán a Farkasvermi utca csomóponti ág belépésénél nem lehetséges, hiszen azzal az előző pontban jellemzetteknek megfelelő állapot áll elő,

- további új forgalmi sáv nyitása a körpályán a 7 sz. főút (D) csomóponti ág belépésénél nem lehetséges, hiszen akkor a forgalmi igényeknek megfelelő 2 forgalmi sáv nem vihető át a körforgalmú csomóponton a 7. sz. főút (É) irányba csak azzal a feltétellel, amennyiben 3 forgalmi sávos belépést biztosítunk a 7. sz. főút (D) csomóponti ágon, mely a gyalogos aluljáró műtárgy szélesítésével, költségesen érhető el,

- további új forgalmi sáv nyitása a körpályán a Palotai út és 7. sz. főút (É) csomóponti ágak belépésénél lehetséges,

- a III.1. és III.2 változatok méretezéséből következően látható, hogy amennyiben a Palotai út csomóponti ág belépésénél nyitunk a körpályán új forgalmi sávot, úgy a Palotai út és 7. sz. főút (É) forgalma a körpályán két forgalmi sávban képes eloszlani, mely által az Új Csóri út jelentős hátrányt szenved,

- az előző pontban részletezettek szerint a körpályán új forgalmi sáv nyitása a 7. sz. főút (É) csomóponti ág belépésénél célszerű.

A teljes tanulmány a Közlekedési Irodán megtekinthető!
Időpontegyeztetés: kozlekedes@pmhiv.szekesfehervar.hu.

Városfejlesztés

  1. Újabb erdőtelepítés

    3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.

    2025.12.05.
  2. Jövő hét elejére elkészülnek

    Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.

    2025.12.04.
  3. Elkészült a járdafelújítás

    Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.

    2025.11.12.
  4. Elkészült a felújítás

    Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.

    2025.11.07.