Trevi Silo - Parkolóház épülhet egy éven belül Székesfehérváron

 Akár már jövő nyárra föld alatti parkolóház épülhet Fehérváron. A Belvárosában és környékén 9 szintes, automata, 108 autó befogadására alkalmas parkolóházakat építenének. Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója hangsúlyozta, hogy a zsúfolt Belvárosban elodázhatatlan a parkolási rendszer korszerűsítése. Az ún. Trevi Silo mindössze egy autónyi helyet foglalna. (a rendszerről bővebben)

2006.07.13. 12:21 |

 Akár már jövő nyárra föld alatti parkolóház épülhet Székesfehérváron -hangzott el szerdán délelőtt a Városházán. A Siloparking Hungari Zrt Székesfehérvár Belvárosában és környékén 9 szintes automata 108 autó befogadására alkalmas parkolóházakat építene. Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója hangsúlyozta, hogy a zsúfolt Belvárosban elodázhatatlan a parkolási rendszer korszerűsítése. Az ún. Trevi Silo mindössze egy autónyi helyet foglalna a városban és szélsőséges esetben 50-60 másodperc alatt juthat gépjárművéhez az autós. (a rendszerről bővebben)

 Több lehetséges helyszínt is említettek a sajtótájékoztatón: az egyik az Alba Regia Irodaház mögötti terület, a másik a Magyar Király Szálló előtti illetve a színház mögötti rész. Schultz György kabinetigazgató a Belváros zsúfoltságával kapcsolatban megemlítette a buszpályaudvar napi 70-80 ezeres forgalmát, a Belvárosban uralkodó parkolási állapotokat, majd kiemelte, hogy a Fekete Sas Szálló, az Árpád-fürdő és a Hiemer-ház felújításával tovább növekedik várhatóan az autók száma.

 A rendszer speciális mélyépítési technikával épülne és a beruházó tisztában azzal a ténnyel is, hogy a város nagy része lápos, mocsaras területre épült. Günther Svoboda a Pro AG Wien speciális mélyépítési igazgatója elmondta, hogy az építkezésnél mindössze egy 20x20 méteres területre van szükségük.

 A beruházó cég ügyvezetője Kőrösfalvi Ilona kiemelte, hogy a parkolási díjszabásuk alkalmazkodik az adott város jelenleg érvényes parkolási díjszabásához, majd hozzátette, hogy perc alapú számlázási rendszerük van. A parkolás kb. 250 Forint/óra lenne hangzott el a tájékoztatón.

 A föld alatti parkolóház szigorú biztonságtechnikai szabályok szerint épül: élőlény, legyen az ember vagy állat nem maradhat az autóban, gázüzemű gépjárművek nem parkolhatnak a házban és minden parkolóhelyhez tartozik tűzvédelmi berendezés is. Egy-egy parkolósiló építése nyolc-tíz hónapot vesz igénybe a közműviszonyoktól függően.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.