Több mint egy kilométer hosszan megépült a zajvédő fal az elkerülő út mellett

 Állami beruházással megépült a zajvédő fal az elkerülő út mellett, így a Maroshegy jelentős részén kevésbé lehet hallani az elkerülőn közlekedő autók zaját. A zajvédő fal építését több évvel ezelőtt kezdeményezték a Maroshegyi lakók és a városrész önkormányzati képviselője Brájer Éva. Az Úrhidai úti felüljárótól több mint egy kilométer hosszan épülte meg a zajvédő fal, mintegy 160 millió forintos beruházási költséggel.
2013.10.25. 13:30 |
 Állami beruházással megépült a zajvédő fal az elkerülő út mellett, így a Maroshegy jelentős részén kevésbé lehet hallani az elkerülőn közlekedő autók zaját. A zajvédő fal építését több évvel ezelőtt kezdeményezték a Maroshegyi lakók és a városrész önkormányzati képviselője Brájer Éva.
A Közép-Dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség még 2010 elején kötelezte határozatban a Magyar Közút Nonprofit Zrt-t a zajvédő fal építésére. A maroshegyiek korábban több lakossági fórumon panaszkodtak a zajterhelésre. Brájer Éva elmondta, hogy a városrészben voltak olyan családi házak, amiket jelentősen érintett a zajterhelés. Most az Úrhidai úti felüljárótól több mint egy kilométer hosszan épülte meg a zajvédő fal, mintegy 160 millió forintos beruházási költséggel.

A zajvédő fal építéséről Brájer Éva Maroshegy önkormányzati képviselője, alpolgármester és Törő Gábor országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos közösen tartott sajtótájékoztatót.
Korábban zajméréseket végzett a környezetvédelmi hatóság és akkor bebizonyosodott, hogy messze meghaladta a zaj a megengedett határértéket. Brájer Éva örömét efjezte ki, hogy hosszú évek munkájának eredményeként mára elkészülhetett a zajvédő fal.
Törő Gábor országgyűlési képviselő, miniszteri útügyi biztos arról beszélt, hogy hat éves probléma volt a zajvédő fal megépítésének ügye, mely mintegy 200 ingatlant érint. Mint mondta Fejér megye országgyűlési képviselői közösen lobbiztak azért, hogy biztosítani lehessen a forrást az építéshez. A közlekedési zajhatások kiküszöbölése nagyon fontos dolog itt a Maroshegyen is.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.