-
Újabb erdőtelepítés
3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.
2025.12.05. -
Jövő hét elejére elkészülnek
Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.
2025.12.04. -
Elkészült a járdafelújítás
Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.
2025.11.12. -
Elkészült a felújítás
Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.
2025.11.07.
Tavasszal kezdődik az elkerülő út harmadik ütemének építése
Ha Veszprém irányából érkezünk Fehérvár felé, még a Pajor benzinkút előtt lehetőség lesz lekanyarodni az M7-es autópálya felé és nem kell az Új Csóri úton, a körforgalmon keresztül hajtani. A 2x2 sávos, új 7 km hosszú nyomvonalon épülő elkerülő út harmadik üteme gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr illetve a 8 sz. főút irányába. Az építkezés tavasszal kezdődik és a nyertes kivitelezőnek 32 hónapja van a befejezésre. Minderről sajtótájékoztatón számoltak be szerdán délelőtt.
2013.11.27. 09:53 |
Ha Veszprém irányából érkezünk Fehérvár felé, még a Pajor benzinkút előtt lehetőség lesz lekanyarodni az M7-es autópálya felé és nem kell az Új Csóri úton, a körforgalmon keresztül hajtani. A 2x2 sávos, új 7 km hosszú nyomvonalon épülő elkerülő út harmadik üteme gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr illetve a 8 sz. főút irányába. Az építkezés tavasszal kezdődik és a nyertes kivitelezőnek 32 hónapja van a befejezésre.

A beruházás eredményeképpen nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Székesfehérvárt, hanem egyúttal tehermentesíti is azt az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. számú főút találkozásánál az Új Csóri úti körforgalomnál pedig megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók és a zajterhelés is jelentősen mérséklődik.

A tavasszal induló kivitelezés részleteiről dr. Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere, Törő Gábor országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos, Vargha Tamás országgyűlési képviselő, Szigli István Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője és Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót. (Kép: Simon Erika)
Loppert Dániel a NIF kommunikációs vezetője a 8-as főút fejlesztéséről beszélt a sajtótájékoztatón. Mint mondta egy 6.7 km-es szakasszal épül tovább a fehérvári elkerülő, ami a 8-as főút felújításának első állomása. Kiemelte, hogy Herendig tart a felújítás, melynek keretén belül ugyancsak tavasszal elkezdődik a Várpalotai elkerülő építése. Az út elkerüli továbbá Hajmáskért és Veszprémet is. 2014 márciusában indul a munka fehérvár mellett és 32 hónap alatt kell befejeznie a munkát a nyertes vállalkozónak. A Fejér megyei fejlesztésekről szólva kiemelte a 62-es számú út felújítását, mely azért is fontos, mert Fehérvár és Dunaújváros között 11.5 tonnásra erősítik a burkolatot.
Cser-Palkovics András polgármester arról is beszélt, hogy a Balaton és Fehérvár között nyáron az M7-esről is elvezetheti a forgalmat az új útszakasz és a Csóri úti körforgalomban is megszűnhetnek az óriási dugók. „Sokszor elhangzott már ígéretként, hogy elkészül az elkerülő 3. üteme, de kormányváltáskor kellett szembesülni a ténnyel, hogy 2020 utánra volt tervezve. Szerencsére ma már tényszerűen tudjuk, hogy 2014 tavaszán elkezdődik a munka. Ez is egy újabb eredménye az augusztusi kormányülésnek, mely a fehérváriak életminőségét nagymértékben fogja javítani. A feketehegy-szárazrétiek számára létfontosságú ez a nagyberuházás, amely lehetővé teszi, hogy a rengeteg kamion elkerülje végre városrészüket, de biztos vagyok benne, hogy a belső városrészek forgalma és környezeti terhelése is csökkenni fog ezáltal.
Vargha Tamás országgyűlési képviselő kiemelte, hogy régóta húzódó probléma oldódik meg Székesfehérváron, hiszen egy valódi elkerülő úttal gazdagodik a város. "Egy fejlesztés mindig hosszú távú befektetés, mely számtalan előnnyel jár. A nyugati elkerülő megépülésének társadalmi hasznosságához legnagyobb mértékben a közúti elérhetőség javulása, az eljutási idők és a balesetek számának csökkenése járul majd hozzá. Az új útszakasz tehermentesíti a városon áthaladó forgalmat, ezáltal nyugalmasabbá és biztonságosabbá válik a Feketehegy városrészben lakó emberek mindennapi élete.” – mondta Vargha Tamás.
Vargha Tamás országgyűlési képviselő kiemelte, hogy régóta húzódó probléma oldódik meg Székesfehérváron, hiszen egy valódi elkerülő úttal gazdagodik a város. "Egy fejlesztés mindig hosszú távú befektetés, mely számtalan előnnyel jár. A nyugati elkerülő megépülésének társadalmi hasznosságához legnagyobb mértékben a közúti elérhetőség javulása, az eljutási idők és a balesetek számának csökkenése járul majd hozzá. Az új útszakasz tehermentesíti a városon áthaladó forgalmat, ezáltal nyugalmasabbá és biztonságosabbá válik a Feketehegy városrészben lakó emberek mindennapi élete.” – mondta Vargha Tamás.

A 2x2 sávos elkerülő út az M7-es autópálya a 8-as és 63-as számú utak csomópontjától kezdődik. A nyomvonal keresztezi a Gaja patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot. Az új szakaszon 8 felüljárót és 2 különszintű csomópontot építenek.
Törő Gábor országgyűlési képviselő útügyi miniszteri biztos kiemelte, hogy akik erre haladnak azoknak érdekük, hogy ne menjenek át a városon, a fehérváriak pedig szeretnék, ha elkerülné a települést a forgalom. Beszélt a 81-es főút négysávosításáról is, mint mondta a mostani felújítás alkalmassá teszi az utat arra, hogy a 2020 környékére tervezett négysávosításig megfelelő minőségben lehessen autózni rajta.

„Az ígéretek földjéről megérkeztünk a valóság talajára.” – mondta Szigli István a Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője. Kiemelte, hogy a 2010-es kormányváltás után következett be lendület, amikor elkezdődött az engedélyes tervek kiviteli tervek készítése. „A feketehegy Szárazréten élők megnyugvással veszik tudomásul, hogy elindul az építkezés.” – emelte ki.
