Tartják a határidőt - jól haladnak az elkerülő út befejező szakaszának építésével

Az új, épülő elkerülő két végén található csomópontok kivételével mindenhol végeztek már a hordréteg elkészítésével és már csak a felső kopóréteg aszfaltozása van hátra. Az út melletti humuszolás is jól halad és a kivitelező az erdősávok telepítését még idén szeretné elvégezni.
2015.10.26. 13:12 |
Az új, épülő elkerülő két végén található csomópontok kivételével mindenhol végeztek már a hordréteg elkészítésével, ezeken a részeken már csak a felső kopóréteg aszfaltozása van hátra. Az út melletti humuszolás is jól halad és a kivitelező az erdősávok telepítését még idén szeretné elvégezni. A 8-as főút és a jelenlegi elkerülő út csomópontjánál építik az útcsatlakozásokat és aszfaltoznak a középső elválasztó sávon. Naponta több mint száz ember és rengeteg munkagép dolgozik azon, hogy jövőre júliusban már használhassuk az új utat.
KÉPGALÉRIA az elkerülő építéséről
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában épül a 7 km hosszú székesfehérvári nyugati elkerülő út. A fejlesztés még tavaly év elején indult, 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.
A most épülő, új elkerülő út nyomvonala érinti a Gaja patakot, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot és az Iszkaszentgyörgyi árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. A szakaszon hét hidat és kettő különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8. sz. és a 7 sz. főút közös szakaszán az Aszalvölgyi árok közelében, a másik csatlakozva a 8. sz. főút Csór települést elkerülő szakaszához.
A beruházást követően 2016 nyarától nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a város mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés a környéken pedig jelentősen mérséklődik. A fejlesztést a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.6 milliárd forint értékben.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.