-
Anyák-napi kézműves délután
Kreatív kézműves délutánt szervez a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Ház április 30-án, kedden 16.30 órától. Az ingyenes foglalkozáson egyedi ajándékokat készíthetnek a résztvevők anyák napjára.
2024.04.29. -
Megszépült az Emlékkereszt környéke
Az Egyházközség önkéntesei, valamint a Gaja Környezetvédő Egyesület és a Szent István, illetve a Prohászka Ottokár Cserkészcsapat segítségével szépült meg a Budai út – Kisteleki utca – Lehel utca sarkán található 130 éves emlékkereszt. A programon részt vett Deák Lajosné, a körzet önkormányzati képviselője is.
2024.04.29. -
Bolondballagás 2024.
A végzős diákok a bolondballagáson még közösen buliznak egy jót április 30-án, kedden. A jelmezbe öltözött osztályok bemutatóit idén is zsűri értékeli, a legjobbnak ítélt osztály 175 ezer, a második helyezett 125 ezer, a harmadik pedig 100 ezer forint hozzájárulást kap az érettségi bankettjének költségeihez.
2024.04.29. -
Sportmajális 2024
Idén már tizenharmadik alkalommal rendezik meg május elsején a több ezer embert megmozgató Sportmajálist. A rendezvény – ahogy minden évben – idén is a várost átszelő, amatőr és profi sportolókat összefogó felvonulással indul a Petőfi-szobortól a Bregyó közi Regionális Atlétikai Központig, ahol bemutatók és edzések várják a mozogni vágyókat.
2024.04.29.
Smart Library – játékos tanulás és projektalapú gondolkodás a nyári táborban
Augusztus 21-én, hétfőn indult és 25-én, pénteken ér véget a Vörösmarty Mihály Könyvtár és az Alba Innovár Smart Library, azaz Okos Könyvtár elnevezésű tábora. A teltházas táborban jelenleg 12 gyermek, csoportokra osztva hozza létre saját társasjátékait. A gyerekek egy teljes projektet visznek véghez az ötnapos tábor alatt, ami a játéktervezés elméletétől a társasjáték bemutatásáig tart. Az ÖKK stábja szerda délután látogatott el a Vörösmarty Mihály Könyvtár Zenei és számítógépes részlegébe, ahol Horváth Adrienn igazgatóhelyettes mutatta be a tábort.
Az igazgatóhelyettes felidézte, hogy eleinte egy zenei és egy számítógépes tábort szerettek volna szervezni, végül azonban a visszafogott érdeklődés okán újratervezték a tábort. Ekkor jött képbe az Alba Innovár, akivel az intézmény már tavaly szeptember óta dolgozik együtt különböző projektekben. A két intézmény együttműködésével meghirdetett Smart Library táborra nagy volt az igény, a férőhelyek gyorsan beteltek sőt, néhányan várólistára is kerültek. A siker egyik oka az lehet, hogy a gyerekek a táborban olyan applikációkkal találkozhatnak, melyeket a mindennapjaik során is használnak, így könnyebben bevonhatóak a munkafolyamatokba, mindezt ráadásul térítésmentesen tehetik. „A gyerekek csapatonként egy társasjátékot készítenek, egészen a tervezési folyamattól az előállításig. Ezáltal fejlődnek a logikai és kreatív készségeik, valamint a stratégiai szemlélettel és projektalapú gondolkodással is jobban megismerkednek.” – fogalmazott Horváth Adrienn, aki két kollegájával együtt felügyeli a 12-13 éves gyerekeket a héten. A projektek kezdéseként a hét elején a budapesti székhelyű GémKlub tartott előadást, akik segítettek a játékkészítés folyamatának megtervezésében.
A négy csoport változatos témájú játékokkal készül, így péntekre lesz dinoszauruszos és activity alapú logikai játék, de western témájú és Star Wars társas is.
Érdekesség, hogy a gyerekek aktívan használják a mesterséges intelligenciát, melynek segítségével szabálykönyvet és kártyákat is terveznek. A folyamatokat egy közös platformon is figyelemmel tudják kísérni, ezáltal könnyebben tudnak tapasztalatot cserélni. A táborban egyébként Pepper, az Alba Innovár okosrobotja is segíti a gyermekeket.
Ahogy Horváth Adrienn igazgatóhelyettes fogalmazott, a táborral az is céljuk, hogy az okoseszközöket és a legújabb technológiákat tudatosan használják a gyerekek. Visszatérő jelenség ugyanis, hogy a fiatalok ismerik és használják a hasznos applikációkat, de kevésbé mélyülnek el bennük. Az egyhetes tábor többek között ebben, valamint a csoportban történő, projektszemléletű munkában is segít a gyerekeknek. Utóbbira jó példa, hogy az egyes csoportoknak a projektzáró napon egy prezentációban kell bemutatniuk az elkészült játékot, kiemelve a munkafolyamatokat, jó és rossz gyakorlatokat. Természetesen a Smart Library nem csak a munkáról szól, a gyerekeket nem kergeti a határidő réme, hiszen a munkafolyamatok között jut idő focira és egyéb játékokra is.
A Smart Library kezdeményezése a tábor befejeztével nem áll meg. Az igazgatóhelyettestől megtudtuk, hogy az elkészült társasjátékok például a Vörösmarty Mihály Könyvtár Gyermekrészlegére kerülnek, ahol akár évtizedek múlva is bárki kipróbálhatja őket. A könyvtár a tervek szerint szeptember végén indítana egy évközi Smart Library foglalkozást is, ahol a gyerekek kéthetente találkozhatnának egymással, fél éven keresztül. Az már most tudható, hogy a Smart Library tábor hagyományteremtő szándékkal jött létre, így jövőre is megrendezik, akár több korosztályt is megszólítva.