-
Nyílt nap az alapszakokról
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Karának képzéseit ismerhették meg az érdeklődők a kar pénteki nyílt napján. Elhangzott, az egyetem és így a fehérvári kar immár második éve a legfelső szegmensben szerepel a nemzetközi egyetemi rangsorban.
2025.12.12. -
Fehérvári Huszárok Napja
A Fehérvári Huszárok Egyesülete a hagyományokhoz hűen Pátzay Pál lovasszobránál emlékezett meg december 11-én az egykori 10-es huszárezred hőseiről. Az 1914. decemberében Limanowa mellett lezajlott csata során a magyar lovasság hősiesen megküzdött az orosz csapatokkal, és megállította azok előre nyomulását.
2025.12.11. -
Nyílt nap az alapszakokról
Nyílt napot tartott az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara Székesfehérváron. A programon a város és a kar vezetői köszöntötték a középiskolás érdeklődőket, a résztvevők pedig átfogó tájékoztatást kaptak az egyetem képzési kínálatáról.
2025.12.12. -
A limanowai csata hőseire emlékeztek
A limanovai csata 111. évfordulója alkalmából tartottak a Szent István Művelődési Házban. A programot a hagyományos megemlékezés követte a Városház téren a 10-es huszárok emlékművénél.
2025.12.11.
Nem mind arany ami fénylik - fogyasztóvédelmi kiadvány a reklámokról
Amit érdemes tudni a gazdasági reklámokról címmel hétfőn mutatták be a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület legújabb kiadványát. A füzet része annak a sorozatnak, melyet az egyesület indított több éve a fogyasztók tájékoztatására. Az új tájékoztató, mely a dohány és alkoholtermékek mellett a hitelek reklámozási szabályaival is foglalkozik háromezer példányban készült - mondta Németh László, a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke. A kiadványról Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója és Kathy Attila, az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője is beszélt.
2008.04.15. 07:10 |
Amit érdemes tudni a gazdasági reklámokról címmel hétfőn mutatták be a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület legújabb kiadványát. A füzet része annak a sorozatnak, melyet az egyesület indított több éve a fogyasztók tájékoztatására. Az új tájékoztató, mely a dohány és alkoholtermékek mellett a hitelek reklámozási szabályaival is foglalkozik háromezer példányban készült - mondta Németh László, a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.

Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója arról beszélt, hogy havonta 10 és 15 milliárd forintnyi fizetést kapnak a munkavállalók a város 72 ezer munkahelyén. Székesfehérváron igen erős a vásárlőerő, amit a HVG erre vonatkozó felmérése is megerősít, hiszen a vidéki nagyvárosok között Győrt, Szegedet, Pécset és Debrecent is megelőzve került a város az első helyre. A reklámokkal kapcsolatban kiemelte, hogy a kéretlenül a postaládákba dobott színes szóróanyagokból évente 500 tonna papírhulladék keletkezik Székesfehérváron.
Kathy Attila, az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője a civilek fontos szerepéről is beszélt a kiadványt bemutató sajtótájékoztatón. Kiemelte, hogy minél többet foglalkozunk a fogyasztóvédelemmel, annál többen kezdenek el élni jogaikkal. A reklámok kapcsán elmondta, hogy több cég rendszeresen kihasználja a fogyasztó jóhiuszeműségét és a hatóságnak az a feladata, hogy ezek ellen is védjen. Elmondta, hogy örülne annak, ha a tőkekerős reklámozók nem arra tartanának rengeteg jogászt, hogy a törvény hogyan lehet a legkisebb büntetéssel áthágni, hanem arra, hogy hogyan lehetne a törvényeket betartva tisztességesen reklámozni.
A fogyasztóvédelmi tájékoztatóhoz a Városháza portáján és a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület Csanádi téri irodájábaan is hozzá lehet jutni, de az egyesület több száz példányt juttat el az üzletekbe is.

Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója arról beszélt, hogy havonta 10 és 15 milliárd forintnyi fizetést kapnak a munkavállalók a város 72 ezer munkahelyén. Székesfehérváron igen erős a vásárlőerő, amit a HVG erre vonatkozó felmérése is megerősít, hiszen a vidéki nagyvárosok között Győrt, Szegedet, Pécset és Debrecent is megelőzve került a város az első helyre. A reklámokkal kapcsolatban kiemelte, hogy a kéretlenül a postaládákba dobott színes szóróanyagokból évente 500 tonna papírhulladék keletkezik Székesfehérváron.
Kathy Attila, az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője a civilek fontos szerepéről is beszélt a kiadványt bemutató sajtótájékoztatón. Kiemelte, hogy minél többet foglalkozunk a fogyasztóvédelemmel, annál többen kezdenek el élni jogaikkal. A reklámok kapcsán elmondta, hogy több cég rendszeresen kihasználja a fogyasztó jóhiuszeműségét és a hatóságnak az a feladata, hogy ezek ellen is védjen. Elmondta, hogy örülne annak, ha a tőkekerős reklámozók nem arra tartanának rengeteg jogászt, hogy a törvény hogyan lehet a legkisebb büntetéssel áthágni, hanem arra, hogy hogyan lehetne a törvényeket betartva tisztességesen reklámozni.
A fogyasztóvédelmi tájékoztatóhoz a Városháza portáján és a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület Csanádi téri irodájábaan is hozzá lehet jutni, de az egyesület több száz példányt juttat el az üzletekbe is.