-
Hogyan (NE)értsük félre egymást!
“Hogyan (NE)értsük félre egymást” címmel szerveznek kötetlen beszélgetős estet az Igézőben május 14-én, kedden 18 órai kezdettel. Neves szakemberekkel találkozhatunk a programon, melyre a belépés díjtalan, de regisztrációhoz kötött.
2024.05.13. -
Tudom, hogy van jogom
Székesfehérvárra, a Bugát Pál Technikumba érkezett az az országos vándorkiállítást, amelyet az Integrált Jogvédelmi Szolgálat szervezett annak érdekében, hogy a szociális intézményekben élők világát, és az általuk megélt ellátotti jogokat megismerhetővé és megérthetővé tegye. A tárlat május 22-ig látható a Bugát Technikum aulájában.
2024.05.13. -
Elbúcsúztak a GEO-sok
Utolsó közös útjukra indultak az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának végzős diákjai. A valétálók az alma materüktől a selmeci hagyományokhoz hűen, fáklyás felvonulással búcsúztak.
2024.05.13. -
Fél évszázadon át tartó szenvedély
Egy évszázad, 52 év szenvedély. 100. születésnapját ünnepelte a Polski fiat rajongó Fodor Kálmánné családja, volt tanítványai és a polski fiat klub társaságában. Az eseményen Cser-Palkovics András is gratulált és miniszterelnöki emléklapot is átadott.
2024.05.13.
Munkásgyűlésen találkozott a város polgármestere az Alba Volán buszsofőreivel
Sajtónyilvános munkásgyűlésen a helyi járatokondolgo zó buszsofőrökkel találkozott dr. Cser-Palkovics András polgármester csütörtökön délelőtt az Alba Volán Börgöndi úti telephelyén, melyen Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója is ott volt. Mint mondta a vagyonkezelővel és a Volánnal körvonalazódó megállapodás lehetőséget ad arra, hogy időt nyerve át lehet gondolni egy az igényeknek megfelelő és finanszírozható városi tömegközlekedést.
2012.08.16. 11:17 |
Sajtónyilvános munkásgyűlésen a helyi járatokon dolgozó buszsofőrökkel találkozott dr. Cser-Palkovics András polgármester csütörtökön délelőtt az Alba Volán Börgöndi úti telephelyén, melyen Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója is ott volt. Mint mondta a vagyonkezelővel és a Volánnal körvonalazódó megállapodás lehetőséget ad arra, hogy időt nyerve át lehet gondolni egy az igényeknek megfelelő és finanszírozható városi tömegközlekedést.
Elhangzott, hogy még 2006-2007-ben született egy rossz kormányzati döntés melynek nyomán az állam a saját cégeinek nem adta oda az általa biztosított kedvezményeket. Ezt a veszteséget eddig kizárólag az önkormányzatokkal akarták megfizettetni. Az Alba Volán esetében 2006 óta a fehérvári közösségi közlekedésen összességében 1,7 milliárd hiány keletkezett, ami már a napi szolgáltatást is veszélyeztette. Szerencsére sikerült eljutni az Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel egy olyan finanszírozási javaslatig, ami megoldást jelent: a vagyonkezelő és a Volán közel 900 millió forintot utólag finanszírozna a hiányból, a városnak pedig 830 milliót kellene ütemezetten, kamatmentesen fizetnie – mondta a város polgármestere.
A mélypont az volt, amikor 2012 szeptember elsejével az Alba Volán Zrt felmondta a városi buszközlekedés működtetésére vonatkozó szerződést, azonban most szerencsére eljutottunk odáig, hogy egy olyan megállapodás körvonalazódik, mely megnyugtatóan rendezheti a helyzetet. Úgy gondolom, hogy olyan közösségi közlekedésnek kell működnie a városban, amit egy közösségi tulajdonban lévő vállalat végez – emelte ki dr. Cser-Palkovics András.
2012 december 31-től visszamenőlegesen a város és az Alba Volán között nem lesz semmilyen követelés – hangzott el a munkásgyűlésen. A megállapodás megkötése után az önkormányzat azonnal 200 millió forintot átutal az Alba Volánnak és a megállapodás szerint a fennmaradó 630 millió forintot kamatmentes részletekben tíz év alatt törleszti a város önkormányzata. A fenntartható tömegközlekedés érdekében pedig az eddigi 100-110 milliós éves támogatás helyett 224 millió forinttal támogatja a közösségi közlekedés működtetését és feltételül szabja a szolgáltatás fenntartását.
A menetrenddel kapcsolatban a város polgármestere kiemelte, hogy „időt nyertünk arra, hogy át lehessen gondolni, hogy az igényeknek megfelelően milyen tömegközlekedést lehet működtetni. Arra kérem a szakembereket, hogy október 31-ig az új hálózat és menetrend figyelembevételével tegyenek le egy olyan javaslatot, mely fenntartható és jó szolgáltatást biztosít a városban.”
Cser-Palkovics András megköszönte mindenkinek a munkáját, akinek része volt abban, hogy eljutott az Alba Volán és a város önkormányzata egy megnyugtató megoldásig. A tömegközlekedés veszteségének finanszírozásával illetve a BKV illetve a vidéki városok tömegközlekedéséhez való állami hozzájárulásról elmondta, hogy fehérvári polgárként nem a fővárosi közösségi közlekedés, hanem az Alba Volán problémái a fontosak. Mint mondta „nem kérünk többet csak egyenlő finanszírozást.”