-
Karácsonyi misszió Kárpátalján
A "Kárpátaljai Misszió - A Magyarság Angyalai" akcióhoz a Csillagösvény Utazási Iroda egymillió forintos felajánlása az adományozóknak köszönhetően több mint megháromszorozódott és 3.162.000 forintot rászorultsági alapon osztottak el a 3-11 éves gyermeket nevelő kárpátaljai családok között, figyelembe véve az árva, vagy beteg gyermekeket is.
2025.12.18. -
A gyógyítás közös ügy
A héten véget ér a Fehérvár Televízió és a Szent György Kórház közös kampánya, mely az intézmény alapítványára, valamint a gyógyító közösségre irányítja a figyelmet. Az adventi műsorfolyam negyedik, befejező részében a szervezet támogatói mesélnek arról, miért álltak a kezdeményezés mellé, bízva abban, hogy az adakozásban másoknak is példát mutatnak.
2025.12.18. -
Vadhúst kapott a kríziskezelő
15 kiló vaddisznó raguval kedveskedett a VADEX a Székesfehérvári Kríziskezelő Központ ellátottjai számára. A húsból elkészített ételből több mint hatvan fő lakhat jól a szombati nap folyamán.
2025.12.19. -
Bemutatták a fehérvári Bamakósok autóját
2026-ban is lesz székesfehérvári induló a Budapest–Bamako Rallyn. A HunGarian Caravan egyedi autóját pénteken mutatták be a Városház téren, amelyhez a kecskeméti csapat járműve is csatlakozott.
2025.12.19.
Megújul a városi buszközlekedés augusztus 21-től (térképek frissítve)
Augusztus 21-től teljesen átalakul a város autóbusz-közlekedése: erről csütörtöki ülésén döntött Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlése. Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodavezetője elmondta, hogy a kérdés nem az volt, hogy megtartsák-e a régi rendszert, vagy bevezessék az újat, hanem az, hogy legyen-e Fehérváron közösségi közlekedés, vagy ne. A közgyűlés döntése értelmében lesz buszközlekedés, mégpedig olcsóbban és hatékonyabban, mint eddig.
2012.07.19. 13:47 |
Augusztus 21-től teljesen átalakul a város autóbusz-közlekedése: erről csütörtöki ülésén döntött Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlése. Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodavezetője elmondta, hogy a kérdés nem az volt, hogy megtartsák-e a régi rendszert, vagy bevezessék az újat, hanem az, hogy legyen-e Fehérváron közösségi közlekedés, vagy ne. A közgyűlés döntése értelmében lesz buszközlekedés, mégpedig olcsóbban és hatékonyabban, mint eddig.

Nagy Zsolt elmondta, hogy a negyven éve szinte változatlan, pazarló módon és kihasználatlanul működő buszhálózat az utóbbi években évi négyszázmillió forintos hiányt halmoz fel. Ennek a hiánynak a finanszírozása tovább nem lehetséges, sem az állam, sem a város nem tudja ezt felvállalni. Mivel a veszteségek miatt az Alba Volán Zrt. felmondta a várossal fennálló szerződését, ma arról kellett döntenie a városi képviselőtestületnek, hogy legyen-e közösségi közlekedés Székesfehérváron, vagy ne.
A meghozott döntés értelmében egy új, teljesen átlátható, de hatékonyabb, kihasználtabb és olcsóbb rendszert vezetnek be augusztus 21-től. A tudományos és szakmai előkészületek évekkel ezelőtt kezdődtek, ennek eredményeként készült el idén tavaszra az új koncepció, amelyet összesen 21 lakossági fórumon vitattak meg városszerte a fehérváriakkal. Nagy Zsolt elmondta, hogy a lakossági fórumokon felvetődött, illetve email-ben és levélben érkezett több száz javaslatot a szakértők egyenként megvizsgálták és többségüket beépítették a rendszerbe. „Az augusztus 21-i indulást követően biztosan kiderül még számos hiba a rendszerben, ezeket folyamatosan kiigazítjuk majd.” – ígérte meg Nagy Zsolt, majd hozzátette: „Az első három hónapot próbaidőszaknak tekintjük, ezalatt véglegesítjük a járatok útvonalát és a menetrendet, hogy az utazóközönség érdekeit minél jobban ki tudjuk elégíteni. Bízunk a fehérváriak megértésében és türelmében, egyúttal együttműködésüket is kérjük a buszközlekedés tökéletesítése érdekében.”
A hálózat kettő modulból épül fel, egy törzshálózat, ami 9 járatból áll, számozása is 1-9-ig tart. A másik modul az úgynevezett hivatásforgalmi hálózat, amely a törzshálózatot egészíti ki, oly módon, hogy a munkába, iskolába eljutás a jelenlegihez hasonló módon, gyorsan és lehetőleg átszállás nélkül megvalósuljon. Lényeges, hogy a törzshálózat a 40 perces indítási ütemeivel kiszámítható, minden naptári napon és minden napszakban, hasonlóan üzemel.