-
Jövő hét elejére elkészülnek
Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.
2025.12.04. -
Elkészült a járdafelújítás
Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.
2025.11.12. -
Elkészült a felújítás
Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.
2025.11.07. -
Ilyen lesz az új Vasvári
A Modern Városok Program keretében zajló, mintegy bruttó 3,7 milliárd forintos beruházás nemcsak a meglévő főépület korszerűsítését szolgálja, hanem egy három szintes, 3166 négyzetméteres új épületrésszel is bővíti a Vasvári Pál Gimnáziumot, amely többek között egy modern tornacsarnoknak, könyvtárnak és új tantermeknek adhat majd otthont - számolt be Facebook oldalán Cser-Palkovics András Fehérvár polgármestere.
2025.11.04.
Megfelelő ütemben folytatódhat a Bartók Béla tér felújítása
A „Bartók Béla tér, Fehérvár új Agórája és környezete közösségi térré fejlesztése” projekt II. ütemének kivitelezése a munkaterület átadás-átvétellel tavasszal kezdődött.
Az uniós forrásból támogatott munkálatok a Bartók Béla tér szabadtér-építészeti megújítása mellett a Csók István Képtár árkádsorára is kiterjednek, amelyet az Önkormányzat saját forrásból finanszíroz. A kivitelezési munkák régészeti megfigyelés mellett zajlanak – hasonlóan az első ütemhez.
A tavalyi évben, a víziközmű-felújítási munkák idején a tér északi részén kerültek elő falmaradványok, pincefalak. Az idei évben zajló kivitelezés földmunkái során a tér belső területén ismét falmaradványokat, pincéket, föld alatti járatokat fedeztek fel, a tér délnyugati sarkában pedig egy kőből kirakott vízgyűjtőt találtak.
A Szent István Király Múzeum Régészeti Örökségvédelmi és Tudományos Osztályának kollégái a maradványokon további feltárási munkákat végeztek, és megállapították, hogy a megfigyelt objektumok nem régészeti korúak, tehát nem az 1711. előtti évekből származnak. A boltozatos, téglából és másodlagosan beépített középkori kövekből készült falak a téren korábban álló borkereskedelemhez tartozó pincék. A téren korábban álló épületeket, házakat vélhetőleg a XIX. század második felében lebontották, azonban a pincék, alaptestek megmaradtak, a pincék visszatöltése nem történt meg. Az Örökségvédelmi és Tudományos Osztály az előkerült pincéket, falmaradványokat fotókkal, felmérésekkel dokumentálta, ezt követően azok eltakarását jóváhagyta.
A munkálatok azonban még nem folytatódhattak - így a kivitelezés végleges határideje is kitolódhat – ugyanis a műszaki tervek szerint a tér Csók István Képtár előtti részén esetenként mobilszínpad telepíthető, melynek „kiszolgálása” érdekében a tér belső területén tervezetten az autós áthaladás megengedett. A burkolat alatti rétegrend is ennek megfelelően lett megtervezve, biztosítva ezzel, hogy a tér elviselje az esetenkénti többletterhelést. A tér alatt lévő, ismeretlen állapotú, feltöltöttségű pincék teherbírása bizonytalan, méretezése nem lehetséges. Teljes feltárásuk, majd az elvárásoknak megfelelő mértékű teherbírás elérése érdekében történő teljes feltöltésük, a feltöltés tömörítése jelentős többletköltséget jelentett volna az Önkormányzat számára.
A projekt tervezőivel – és a városi főépítésszel – egyeztetve az a döntés született, hogy az elkészülő burkolt felületek épségének megőrzése, a balesetek elkerülése érdekében a tér belső területén a gépjárművel áthaladás nem lesz megengedett.
A megváltozott terhelési igényeket figyelembevéve új tervek készültek, kijelölve a különböző „alapozási” zónákat. Az eredeti tervekhez képest a leglényegesebb változás, hogy a feltárt pincék, járatok felett egységesen teherelosztó vasbeton lemez készül. A műszaki akadályok elhárultak, a kivitelezés tovább folytatódik.
