Lakossági fórumon ismertette a kivitelező a Vasútállomás felújítását

 A székesfehérvári vasúti csomópont, a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítéséről tartottak lakossági fórumot a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Házban szerdán este, ahol a kivitelező és több társhatóság jelenlétében tájékoztatták a megjelenteket a két évig tartó építkezésről.
2014.05.21. 18:29 |
A székesfehérvári vasúti csomópont, a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítéséről tartottak lakossági fórumot a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Házban szerdán este, ahol a kivitelező és több társhatóság jelenlétében tájékoztatták a megjelenteket a két évig tartó építkezésről. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a kivitelező SDD konzorcium, valamint a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. ismertette a Vasútállomás teljes felújítását.

  A kivitelező képviselője (a letakart szemű ember, akit nem lehet megmutatni, mert nem járult hozzá) elmondta, hogy a székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése az 50-es években volt. Az eltelt 60 évben pedig a vágányhálózat és a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett. A beruházás célja az elavult vasúti pályák, a villamos felsővezeték, a műtárgyak és a régi biztosítóberendezések lebontása és újak építése.
 A mostani vágányhálózat felújítása során átépítik a személypályaudvari részt, új peronok, perontetők, liftek, gyalogos aluljáró és intermodális felüljáró létesül. Megújul az állomásépület, szélesebb közúti- és gyalogos aluljárók lesznek, modern elektronikus biztosító berendezést telepítenek, valamint egységes európai vonatbefolyásoló rendszert építenek ki.

A felújítást követően így néz majd ki a vágányrendszer a Vasútállomáson.
 Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest - Kelenföld - Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok lesznek liftekkel, biztosítva az akadálymentes közlekedést, új elektronikus biztosítóberendezés fog üzemelni, megteremtve a 160 km/h pályasebesség feltételeit.
 A korszerűsítés során 19 km hosszan vágányátépítés történik, 3 peronliftet és 2 csarnokliftet építenek, magasperonok, perontető és új közvilágítás lesz. A fejlesztés első szakaszában átépül a négy tehervonati vágány és ideiglenes peronok lesznek. Várhatóan 2014 végén a személyforgalom átterelődik a tehervonati vágányokra, illetve az ideiglenes peronokra és megkezdődik a személypályaudvari vágányrész bontása, valamint az új vágányok építése. Az átépítés ideje alatt az utasok az építési területen keresztül biztonságosan közlekedhetnek a kiépített terelőútvonalakon.

  Elhangzott, hogy a beruházás részét képezi a Széchenyi úti közúti aluljáró és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítése is. Ez utóbbit a felújítás és átalakítása alatt nem lehet majd használni 2014 augusztusa és 2015 novembere között.
 A fejlesztést követően az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig óránként 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége, szemben a jelenlegi 40-20-10 kilométeres óránkénti megengedett sebességgel. A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg uniós források felhasználásával. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium (Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.

A korszerűsítés során két kilométer vonalhosszon 19 kilométernyi vágányt átépítenek, perontetőt és közvilágítást létesítenek, illetve 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítenek.

Városfejlesztés

  1. Újabb erdőtelepítés

    3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.

    2025.12.05.
  2. Jövő hét elejére elkészülnek

    Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.

    2025.12.04.
  3. Elkészült a járdafelújítás

    Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.

    2025.11.12.
  4. Elkészült a felújítás

    Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.

    2025.11.07.