-
Közönségkori az arénában
Az sem marad jég nélkül, aki lemarad a nyitóhétvége mérkőzéseiről: az Alba Arénában a következő hetekben április 22-én, vasárnap, április 26-án, pénteken és április 27-én, vasárnap közönségkorcsolyát rendeznek, ahol a nézők kipróbálhatják az aréna jegét. A jégfelület május 1-jén egy Arénabulival búcsúzik.
2024.04.20. -
Lakossági szúnyoglárva program
A tavalyi csapadékos nyár és a február óta tapasztalható, az évszakhoz képest jóval melegebb időjárás miatt már erőteljesen érezhetjük a szúnyogok jelenlétét. Bár a mostani hűvösebb idő lassítja fejlődésüket, Székesfehérvár köz- és külterületein már megkezdődött a biológiai szúnyoggyérítés.
2024.04.19. -
Tarantula Expo és nemezes műhely
Két programra is várják az érdeklődőket április 20-án, szombaton a Gárdonyi Géza Művelődési Házban. 10.30-tól nemezes műhely kezdődik, majd 13.00 órától látogatható az XXL Tarantula Expo kisállat kiállítás.
2024.04.19. -
Kézműves táborok idén is
Idén is meghirdette nyári diáktáborait a Fehérvári Kézművesek Egyesülete. Július 1-5-e között, valamint augusztus 12-16-a között lesz egy-egy turnus, melyekre már lehet jelentkezni.
2024.04.19.
Különleges nyári kurzusok az Óbudai Egyetemen
Az Óbudai Egyetem idén négy városban hirdetett általános iskolásoknak szóló, többnapos nyári gyerekegyetemet, ahol a diákok bepillantást nyerhetnek az informatika, valamint a műszaki tárgyak izgalmas világába. Székesfehérváron, Balassagyarmaton, Edelényben és Salgótarjánban kifejezetten a 8-14 éves korosztály számára összeállított informatikai programok és tematika teszik lehetővé, hogy a résztvevők elsajátítsák a programozás alapjait.
A program során olyan izgalmas témákkal ismerkedhetnek meg a fiatalok, mint a robotika, a programozás, Lego robotok építése és programozása, 3D tervezés és nyomtatás technológiája. A táborozók többek között találkozhatnak a Leopoly VR (Virtuális Valóság) 3D modellező szoftverrel, amely lehetővé teszi a 3D-s szobrászkodást virtuális valóságban. A programozási alapismeretek sem hiányozhatnak az Óbudai Egyetem nyári egyeteméről, ezért több programozási környezet lesz a diákok segítségére a tábor során.
A BBC Micro:bit egy világszerte nagyon népszerű miniszámítógép, amelynek programozásával nem csak a mobiltelefonok applikációnak fejlesztésére lehet felkészülni, hanem akár robotok irányítására is. A táborozóknak lehetősége nyílik játékos formában megismerni ezt az eszközt. A Pocket Code egy grafikus alkalmazás fejlesztő eszköz, mellyel gyorsan és egyszerűen lehet okostelefonra / tabletre programokat fejleszteni. A résztvevők játékos foglalkozásokon sajátíthatják el a LEGO robotok mozgatásához szükséges programnyelvet.
A tábornak az idei évben is Székesfehérváron az Alba Innovár Digitális Élményközpont ad otthont. Itt található Alba, egy Pepper típusú robot, mely jelenleg a kereskedelmi forgalomban kapható legfejlettebb robot. A táborban az Alba Innovár Digitális Élményközpont munkatársai először bemutatják a robotot a gyerekeknek, majd közelebbről is megismerkedhetnek a működésével.
A gyerekegyetem zárásaként a diákok egyénileg, vagy csoportosan is bemutathatják egyfajta E-Élménynaplón vagy Blogon keresztül, hogy milyen élményekkel gazdagodtak az ott töltött idő alatt, bejegyzéseket írhatnak, képeket és videókat készíthetnek okostelefonjaikon.
Dr. Felde Imre, az Óbudai Egyetem kutatási és nemzetközi rektorhelyettese szerint az Óbudai Egyetem a nyári gyerekegyetemmel újabb lépéseket tesz a műszaki- és természettudományos ismeretek népszerűsítése érdekében. Az intézmény folyamatosan keresi annak a lehetőségét, hogy a tudomány, a kutatás, a fejlesztés és az innováció világa az általános iskolások számára játékos, könnyed formában legyen megismerhető.
Akurzusok időpontjai és helyszínei a következő linken tekinthetők meg:
https://www.stemhungary.com/hu/event
Az Óbudai Egyetem által rendezett nyári gyerekegyetem a magyar állam és az Európai Unió EFOP-3.4.4-16-2017-00019 projektjének köszönhetően valósul meg.