-
Nívódíjat kapott a MET Aréna
Ünnepélyes kertek között, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének évzáró közgyűlésén adták át a 2025. évi Építőipari Nívódíjakat. A szakmai bizottság döntése nyomán a székesfehérvári MET Aréna Középület/sport és szabadidős építmény kategóriában lett Építőipari Nívódíjas.
2025.12.10. -
Új seprőgép a város tisztaságáért
Az új, többsávos utak tisztítására is alkalmas járművel együtt már négy seprőgép dolgozik azon, hogy Székesfehérvár közútjai, terei, járdái tiszták és biztonságosak legyenek. A flottát hat gépkezelő üzemelteti többműszakos rendben, akik több mint 300 kilométernyi utat tisztítanak folyamatosan a városban. Az eszközt hétfőn adták át a Városgondnokságon.
2025.12.08. -
Újabb erdőtelepítés
3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.
2025.12.05. -
Jövő hét elejére elkészülnek
Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.
2025.12.04.
Kormányzati forrásból újulhatnak meg Öreghegy fő útjai
Vannak önkormányzati önerőből megvalósítható útfelújítások, de néhány nagy öreghegyi gyűjtőút felújítása már meghaladja a város pénzügyi képességeit.
"A Pozsonyi, Kassai, Nagyszombati, Nyitrai és Zsolnai utak teljes, közművekkel való felújítása óriási és nagyon forrásigényes feladat, amit szinte biztosan csak kormányzati támogatással tudunk megvalósítani. A mostani döntés ezt alapozza meg. Az eddigi koncepciók, tervezési, előkészítési eredmények nyomán elkészítjük a felújítások ütemtervét, persze ezeknél rengeteg szempontot, a közlekedésszervezési kérdéseket és az építőipar kapacitáshiányát is figyelembe kell vennünk. Először is tehát következhet a tervező(k) kiválasztása, majd maga a tervezési folyamat, utána pedig döntünk a felújítások ütemezéséről, és ezt követően kell visszatérjünk a Kormányhoz a kivitelezés fedezetéért. Fontos látni azonban, hogy már az előkészítés költségeinek átvállalása is óriási terhet vesz le az önkormányzatról, a forrásainkat így más fejlesztésekre és felújításokra fordíthatjuk! A mostani döntésben érintett utak felújítási ütemtervét nyilvánosságra fogjuk hozni, amint az elkészült!
Mégegyszer köszönjük Tamás, ez a hét jó híre! 😊💪🏻💙❤️"