Komoly műszaki beavatkozással mentik meg a Vásártéri úti felüljárót

Június közepén zárták le a balesetveszélyessé vált Vásártéri úti felüljárót, azóta a statikai vizsgálatok és a felújítási tervek is elkészültek. Kiderült, hogy az évtizedekkel ezelőtt jóval kisebb forgalomra méretezett szerkezet komoly műszaki beavatkozást igényel. 
2019.08.29. 15:05 |

Télen jelentkeztek az első problémák, ekkor már talajkimosódásokat észleltek a Vásártéri úti felüljárónál a szakemberek. A helyszíni vizsgálatot követően született döntés a félpályás lezárásról, hogy így a rezgést okozó igénybevételt a híd egy részéről levegyék. Eközben több talajmechanikai és radarvizsgálatot is elvégeztetett az önkormányzat, hogy reális képet kapjanak a felüljáró tényleges műszaki állapotáról. A beérkezett szakvélemények és a háttöltésnél tapasztalt további állapotromlás miatt, a balesetveszély elkerülésére a Vásártéri felüljáró teljes lezárása mellett döntöttek, ami június közepén megtörtént.

Székesfehérvár Önkormányzata 30 millió forintot biztosít a felújításhoz, melynek részleteiről helyszíni sajtótájékoztatón számoltak be Brájer Éva és Mészáros Attila önkormányzati képviselők. 

Most egy komoly műszaki beavatkozás tervei készültek el, amelynek mintegy 30 millió becsült költségét a város biztosítja – jelentették be csütörtöki helyszíni sajtótájékoztatójukon Brájer Éva és Mészáros Attila önkormányzati képviselők. Nagyon sok maroshegyi és alsóvárosi használja nemcsak a Balatoni utat, hanem ezt a hidat is, és számos kérdés érkezett arról, hogy megkezdődött-e a felújítás – ezért is tartották fontosnak az önkormányzati képviselők még az iskolakezdés előtt a tényleges műszaki állapot és a megoldandó feladatok megismertetését.

A Balatoni és a Vásártéri úti felüljáró is – az akkori hídnyilvántartás szerint –1935-ben létesült, még nem a manapság jellemző forgalmi viszonyokhoz méretezve. Az elkerülő út elkészültével 2006-ban került a város üzemeltetésébe a Balatoni út és az ottani felüljáró, innentől végeztet ellenőrzéseket és felújításokat az önkormányzat ezen a területen. Több felújításon átestek már ezek a hídszerkezetek a megépítés óta, és télen újabb jelzés érkezett, hogy a Vásártéri úti felüljárónál egy komoly vizsgálatra van szükség. A város részletes talajmechanikai vizsgálatot indított el, ez alapján elkészült a műszaki javaslat és intézkedési terv a híd megmentésére.” – mondta el Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője. Kiemelte: felelős és elkerülhetetlen döntést hozott a város a lezárással az itt élők és közlekedők biztonsága érdekében.

„Az elmúlt években már többször felmerült, hogy a híd szerkezetével és a Balatoni úti csatlakozásával szükséges valamilyen felújítást elvégeztetni. Sajnos az egyirányúsítás és a súlykorlátozás bevezetése sem hozott eredményt, ezért volt szükség a teljes lezárásra. Most a Vásártéri úti felüljáró szerkezetét és a Balatoni úti csatlakozást is megerősítik. A nagyfokú üregesedés okozta problémát több lépésben hárítják el: a Balatoni úti töltés injektálásos, habbeton-kitöltéses megerősítést kap, ezt követően a híd konzolja alá egy vasbeton gerenda kerül beépítésre, és a dilatációs szerkezet cseréje is megtörténik. A hídon és az útpadkán összegyűlő vizet elvezető rendszer is felújításra kerül, így kizárható lesz a későbbi szivárgások lehetősége. Mindezeket még idén, saját forrásból elvégezteti az önkormányzat. Ezt követően lehet a felüljárót – természetesen az eddigi korlátozásokkal – a forgalom számára visszaadni.” – ismertette Mészáros Attila, az 5. számú választókörzet önkormányzati képviselője.

Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy bármilyen hihetetlenül hangzik, de 87 híd van Székesfehérváron – a kicsi gyalogoshídtól a sokméter széles és hosszú autóshidakig bezárólag. Ezeket folyamatosan figyelik, legutóbb 2017-ben végeztettek a város összes hídjára kiterjedő átfogó felülvizsgálatot. Akkor itt még csak a hídkorlátok és a szigetelést védő betonok felújítására volt szükség. Azóta azonban talajkimosódást tapasztaltak, és a geotechnikai vizsgálat kimutatta a károsodásokat a töltésben.

A Vásártéri úti felüljárón végzett felújítás várható befejezés nagyban függ az időjárástól, valamint az üzemelő vasúti pálya melletti munkavégzés lehetőségeitől. A Hivatal, a Városgondnokság és a MÁV képviselői erről – az időközben kiválasztásra kerülő kivitelezőkkel közösen – szeptember első felében zárják le a szakmai egyeztetéseket. A közlekedők türelmét kérik, mert a felújítási munkálatok körülbelül két hónapot vesznek igénybe, de még idén befejeződnek majd.

Városfejlesztés

  1. Új közösségi tér a Belvárosban - zajlik a Bartók Béla tér megújítása

    A Bartók Béla tér és közvetlen környezetének revitalizációja többéves és több ütemből álló fejlesztés, amely pályázati támogatással valósul meg. A jelenleg zajló második ütem keretében egységes közösségi tér alakul ki. 

    2020.08.12.
  2. Augusztus végére befejeződik a Balatoni úti felüljáró felújítása

    A jelenleg zajló munkálatok az előzetesen meghatározott ütemtervnek megfelelően zajlanak, egyelőre úgy tűnik, hogy nincs műszaki akadálya a tervezet augusztus végi befejezésnek, így szeptemberre már ismét használhatják majd a közlekedők a Balatoni úti felüljárót.

    2020.08.11.
  3. Öt fehérvári óvoda teljesen megújul jövő tavaszra

    Öt székesfehérvári óvoda udvara újul meg 185 millió forint értékű TOP-os forrásból. Az Árpád Úti Óvoda, a Ligetsori Óvoda, a Napsugár Óvoda, a Szivárvány Óvoda és a Tolnai Utcai Óvoda Sziget Utcai Tagóvodájában új, biztonságos eszközöket telepítenek és komoly tereprendezéssel teszik szebbé az udvarokat. A felújítások jövő tavaszra készülnek el.

    2020.08.10.
  4. A terveknek megfelelően folyik a Balatoni úti felüljáró felújítása

    A kivitelezési munkák ütemezetten haladnak a város egyik legforgalmasabb gyűjtő- és összekötő útján, így jelenleg nincs akadálya annak, hogy augusztus végével átadják a megújult és biztonságos Balatoni úti felüljárót. A kivitelező nyomatékosan kéri, hogy a munkaterületen senki se közlekedjen, mert balesetveszélyes.

    2020.07.30.
  1. Ütemezetten halad a Balatoni úti felüljáró felújítása

    Megvannak az első hét tapasztalatai a Balatoni úti felüljárón zajló felújítás kapcsán. Az első napokban kialakult torlódások után most a nap nagy részében jól lehet haladni, és tudatos útvonaltervezéssel kisebb várakozási időkkel számolhatnak a közlekedők. A felújítás is ütemezetten halad, most a kopóréteg és a járda bontása után az alépítmények javítását végzi a kivitelező. 

    2020.07.21.
  2. A vidéki nagyvárosok fejlesztése a jövő! - megerősítette a miniszter 81-es fejlesztését

    Az új, fehérvári közlekedési csomópont, Székesfehérvár negyedik autópálya-lehajtója, valamint a 13-as és a 81-es főút Komárom és Székesfehérvár közötti négysávos gyorsforgalmi út megépítése is szerepel a kormány útfelújtási programjában. – mondta dr. Palkovics László. Az innovációs és technológiai miniszter a Megyei Jogú Városok Szövetsége ülésén tartott előadást a járvány gazdasági és társadalmi hatásairól.

    2020.07.17.
  3. KÉPES program – három fehérvári iskola udvarát újítják fel

    A KÉPES, azaz a Közösségi Értékteremtő Program – Együtt Székesfehérvárért! elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a vállalati szféra és az önkormányzat összefogásában olyan megoldásra váró feladatok valósuljanak meg, melyek maradandó értéket teremtenek a helyi közösség számára 2013 óta.

    2020.07.16.
  4. Növekvő érdeklődés a Sóstón - új szolgáltatásokkal bővül a látogatóközpont

    Új szolgáltatások indulnak a Sóstó Látogatóközpontban: a "Családi kaland" keretében  a családok egy 3 órás ökotúrán vehetnek részt játékos, gyerekekre szabott feladatokkal kiegészítve és külön programot dolgoztak ki születésnapi zsúrok megtartására is. Elindult a Sóstó új honlapja, ahol minden újdonság megtalálható.

    2020.07.13.

Lakossági tájékoztatás

Fehérvár Magazin

Webkamera


360 Fehérvár

Eseménynaptár

2020. Augusztus
h
K
Sze
Cs
P
Szo
V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30