-
Programok az Arénában
A hivatalos megnyitó után több napon át közönségkorcsolyára várják a látogatókat, majd május 1-jén egy Arénabulival búcsúztatják a jeget. Május 24-én egy látványos, nagyszabású musical show, a Nicola Tesla – Végtelen Energia látható, június 15-én pedig a Quimby érkezik Székesfehérvárra, akiknek koncertjére mától már szintén lehet jegyet váltani.
2024.03.28. -
Faápolás alpintecnikával
Tavaly a Virágos Magyarország versenyen különdíjat kapott Székesfehérvár városa, melynek keretében egy idős fa szakszerű ápolását ajánlotta fel Tanos András minősített faápoló. Csütörtökön a Jancsár utca 11. mellett egy mintegy negyven éves platán koronaalakítása történt meg, igazodva az épített környezethez.
2024.03.28. -
Húsvéti kártyabörze
Jótékonysági kártyabörzét szerveznek szombaton a Gárdonyi Géza Művelődési Ház és Könyvtárban. Húsvéthétfőn immár harmadik alkalommal teríthetik meg a maroshegyiek a közösség húsvéti asztalát.
2024.03.28. -
Tojáskereső verseny a ligetben
Ismét a Zichy ligetben rendezi meg hagyományos húsvéti tojáskereső versenyét a Székesfehérvári Keresztény Közösség Egyesület. Az élőzenés, vidám családi rendezvény március 30-án, szombaton 14.00 órakor kezdődik, a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
2024.03.28.
Kiállítás nyílt a 160 éves Fehérvár-Komárom vasútvonal történetéről a VOKE-ban
Többek között régi jegyek, jegykiadók, lámpások, állomásképek, alaprajzok, térképek és fotók szerepelnek a gazdag kiállításon.
„160 esztendővel ezelőtt a gazdasági szükségszerűség hívta életre ezt a vonalat, jelesül az, hogy az észak-dunántúli és a felvidéki termékeket el lehessen szállítani a trieszti kikötőbe – ehhez csatlakozott az egy esztendővel később átadott Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonal, szintén a Déli Vasút üzemeltetésében. Ez a feladatot a vasútvonal egészen a Monarchia végéig teljesítette.
A Monarchia felbomlásával átkerül a vonal a MÁV kezelésébe, a gazdasági jelentősége megmaradt. 1920-ban Bodajkot összekötötték Balinkabányával és onnantól kezdve az 1990-es évekig sok ezer tonna szenet szállítottak.
A II. világháború után a kincsesbányai bauxitbányászat hívta életre Moha-rakodó vasútállomást, onnan szállították Ajkára a bauxitot.
Olyan nagy forgalmú vonal volt akkoriban, hogy még egy vágány építése is felmerült az 1970-es években, ami nem valósult meg, ahogyan a villamosítás sem, amelyhez még a tervek is elkészültek.
Az 1990-es évek visszaesése és gazdasági szerkezetátalakítása, majd a fuvarozási szokások megváltozása - a közutakra terelődése - okán a teherforgalom jelentősen visszaesett, jelenleg is, egy elhanyagolt kis mellékvonalként működik.
A mai napig is, mintegy száz ember dolgozik ezen a vonalon és biztosítja a forgalmat.” - emelte ki a tárlatot megnyitó beszédében Nádi Ferenc, a Székesfehérvár Forgalmi Csomóponti Főnökség vezetője.
A kiállítást Haraszti Gábor, a Tájak – Korok – Múzeumok egyesület elnöke is az érdeklődők figyelmébe ajánlotta, közreműködött Szalay Csilla és Rechner Csaba. Az esemény házigazdája Molnár Lászlóné, a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Ház intézményvezetője volt.
A kiállítás augusztus 19-ig ingyenesen megtekinthető egyéni látogatók és csoportok számára is.