-
Szenior karácsony
Székesfehérvár önkormányzata minden év decemberében színes, szórakoztató előadással ajándékozza meg az idősebb generáció képviselőit. 2025-ben Horváth Orsolya hegedűs előadóművész, valamint Nyári Károly, Nyári Alíz és Nyári Edit érkezik a szenior közönség elé december 10-én, szerdán 14 órakor az Alba Regia Sportcsarnokban.
2025.12.05. -
Gitárok szemnek és léleknek
Ha valaki nem ért a gitárokhoz, de értékeli a szépet, annak mindenképpen érdemes egyszer egy Soma-féle gitárt a kezébe fogni. Annak pedig, aki ráadásul még ért is ezekhez a gyönyörű hangszerekhez, nem csak ajánlott, hanem egyenesen kötelező is Somogyi József remekműveivel megismerkedni. Ő készítette el a Fezen-gitárt is, amelyre egy fogyatékossággal élő fiatalokat segítő felajánlás keretében december 7-ig lehet licitálni.
2025.12.05. -
Rendhagyó irodalmi est a Nex Stop-ban
A Líra könyvesbolt rendhagyó irodalmi estre várja az érdeklődőket December 7-én és 14-én 16 órától a Next Stop üzletközpontban. Ha úgy érzi, hogy örömmel megosztaná a legkedvesebb versét, ami Adventtel, Karácsonnyal, Krisztus születésével kapcsolatos, felolvashatja azokat.
2025.12.05. -
Mikulás táncház
December 6-án, szombaton 17 órától kézműves foglalkozással, népi gyermekjátszóval, mikulásváróval, tánctanítással és táncos mulatsággal várja a kicsiket és nagyokat a Malom utcai Táncház.
2025.12.05.
Kiállítás nyílt a 160 éves Fehérvár-Komárom vasútvonal történetéről a VOKE-ban
Többek között régi jegyek, jegykiadók, lámpások, állomásképek, alaprajzok, térképek és fotók szerepelnek a gazdag kiállításon.
„160 esztendővel ezelőtt a gazdasági szükségszerűség hívta életre ezt a vonalat, jelesül az, hogy az észak-dunántúli és a felvidéki termékeket el lehessen szállítani a trieszti kikötőbe – ehhez csatlakozott az egy esztendővel később átadott Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonal, szintén a Déli Vasút üzemeltetésében. Ez a feladatot a vasútvonal egészen a Monarchia végéig teljesítette.
A Monarchia felbomlásával átkerül a vonal a MÁV kezelésébe, a gazdasági jelentősége megmaradt. 1920-ban Bodajkot összekötötték Balinkabányával és onnantól kezdve az 1990-es évekig sok ezer tonna szenet szállítottak.
A II. világháború után a kincsesbányai bauxitbányászat hívta életre Moha-rakodó vasútállomást, onnan szállították Ajkára a bauxitot.
Olyan nagy forgalmú vonal volt akkoriban, hogy még egy vágány építése is felmerült az 1970-es években, ami nem valósult meg, ahogyan a villamosítás sem, amelyhez még a tervek is elkészültek.
Az 1990-es évek visszaesése és gazdasági szerkezetátalakítása, majd a fuvarozási szokások megváltozása - a közutakra terelődése - okán a teherforgalom jelentősen visszaesett, jelenleg is, egy elhanyagolt kis mellékvonalként működik.
A mai napig is, mintegy száz ember dolgozik ezen a vonalon és biztosítja a forgalmat.” - emelte ki a tárlatot megnyitó beszédében Nádi Ferenc, a Székesfehérvár Forgalmi Csomóponti Főnökség vezetője.
A kiállítást Haraszti Gábor, a Tájak – Korok – Múzeumok egyesület elnöke is az érdeklődők figyelmébe ajánlotta, közreműködött Szalay Csilla és Rechner Csaba. Az esemény házigazdája Molnár Lászlóné, a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Ház intézményvezetője volt.
A kiállítás augusztus 19-ig ingyenesen megtekinthető egyéni látogatók és csoportok számára is.
