Június végén indulhat a vasútállomáson a gyalogos felüljáró építésének második üteme

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából a Híd Tám Kft kivitelezésében valósul meg a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljáró építésének második üteme. A június végén induló és 2021 őszéig tartó munkálatok során elkészül a több mint 70 méter hosszú, fedett felüljáró, valamint a déli oldali lejárólépcső is.
2020.06.23. 13:51 |
Június végén indulhat a vasútállomáson a gyalogos felüljáró építésének második üteme

A NIF Zrt. lakossági tájékoztatójában a látványtervek mellett megtalálható a kivitelő cég elérhetősége is, ahová a fehérváriak esetleges észrevételeit, kérdéseit várják a beruházással kapcsolatban!

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményben adott tájékoztatást arról, hogy megkezdődnek a Budapest - Nagykanizsa vasútvonal 668+87 64 hm szelvényében a székesfehérvári vasútállomás területén a gyalogos felüljáró második ütemének kivitelezési munkálatai.

A NIF beszámolója szerint folytatódik a gyalogos felüljáró első ütemében felépült szakasz oldalburkolatának és lefedésének kivitelezése, és ehhez csatlakozóan megépül a gyalogos felüljáró második üteme. A projekt eredményeként elkészül az egységes építészeti megjelenésű gyalogos felüljáró, amelynek déli oldalán gyalogos út épül a lépcsőlejárótól a MÁV határig.

A gyalogos felüljáró második ütemének előkészítő munkái áprilisban indultak el. A hídépítési munkák várhatóan június végén a cölöpözési munkákkal kezdődik, és 2021 szeptemberében a világító testek felszerelésével ér véget. Ezt követően zajlik a műszaki átadás átvételi és a forgalomba helyezési eljárás.

A gyalogos felüljáró építési munkáinak keretében a vasúti pálya építési munkáira is sor kerül, amely a MÁV menetrendjében nem okoz változásokat. A megkezdett munkálatok várhatóan 2021. április közepéig tartanak. A kivitelezés nem érinti a közúti forgalmat Az építkezés alatt a vasútállomás megközelítése folyamatosan biztosított lesz.

A második ütemben elkészülő felüljáró két részből áll: egy 73,12 m hosszú, több támaszú folytatólagos vasbeton szerkezetből és egy 76,76 m hosszú acélszerkezetből, amely hídtolásos technológiával kerül a végleges helyére. A déli oldali lejárólépcső és a gyalogos felüljáró, egy - a későbbiekben megvalósuló - P+R parkoló a várossal és a vasútállomással való kapcsolatát fogja biztosítani.

A kivitelezés folyamán kialakuló kellemetlenségekért szíves megértésüket és türelmüket kérjük!

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.