Jövőre kezdődhet a fehérvári vasúti csomópont átépítése


 Megjelent a közbeszerzési kiírás a székesfehérvári vasúti csomópont pályainfrastruktúrájának átépítésére. A székesfehérvári vasúti csomópont korszerűsítése során átépítik, egyszerűsítik az elavult vágányhálózatot, ami lehetővé teszi a vonatok gyorsabb közlekedését. Átépítik a váltókat, ami csökkenti a rezgést és a zajt, emellett csaknem tízezer négyzetméternyi zajvédő falat telepítenek.
2013.05.21. 19:48 |
Megjelent a közbeszerzési kiírás a székesfehérvári vasúti csomópont pályainfrastruktúrájának átépítésére - közölte Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója kedden az MTI-vel. A munka a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal felújításához kapcsolódik, ebből a Tárnok és Székesfehérvár közötti pályaszakasz már elkészült, a Tárnok és Kelenföld közötti rész átépítése pedig folyamatban van.

 A székesfehérvári vasúti csomópont korszerűsítése során átépítik, egyszerűsítik az elavult vágányhálózatot, ami lehetővé teszi a vonatok gyorsabb közlekedését. Megújul a biztosítóberendezés és a felsővezeték-hálózat. Átépítik a váltókat, ami csökkenti a rezgést és a zajt, emellett csaknem tízezer négyzetméternyi zajvédő falat telepítenek - mondta el a kommunikációs igazgató.
 Az állomáson a jelenlegi hét, személyforgalmat lebonyolító vágányok számát kilencre növelik, a peronokat szélesítik, komfortosabbá teszik, akadálymentesítik, javul a megközelíthetőségük. Megújul az utastájékoztató rendszer is.
  Az állomás épülete jó állapotban van, ott kiegészítő fejlesztéseket végeznek, főleg akadálymentesítést, emellett az utascsarnok is megújul, átépítik a lépcsőket, és kormányablak is nyílik majd. Az épület mellett P+R parkolót alakítanak ki, 138 férőhellyel - ismertette a részleteket Loppert Dániel.
  A tervek szerint az eredményes közbeszerzési eljárást, illetve szerződéskötést követően, 2014 elején indulhatnak a munkák, a teljes felújítás 2016-ra fejeződhet be - közölte a NIF kommunikációs igazgatója. A beruházást az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedési Operatív Program forrásaiból finanszírozzák, a költségek 85 százalékát uniós támogatásból biztosítják.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.