Jól haladnak az elkerülő út befejező szakaszának építésével

 A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában épül a 7 km hosszú székesfehérvári nyugati elkerülő út. A főpályán a talajcsere, a töltésalapozás, a töltésépítés befejeződött. Május elején elindult a CKT beépítése is, az aszfaltozás május végétől várható. A műtárgyak cölöpözése és a hídfők betonozása elkészült, a gerendabeemelés hat hídnál befejeződött, a Gaja-patak hídjánál pedig nyár elején történik. Az új út várhatóan 2016 nyarán készül el.
2015.05.07. 13:03 |
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában épül a 7 km hosszú székesfehérvári nyugati elkerülő út. A fejlesztés tavaly év elején indult, 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.
KÉPGALÉRIA az elkerülő építéséről
Az elkerülő út az M7-es autópályánál illetve a 8-as és 63-as számú utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot és Csór területére az Iszkaszentgyörgyi árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. A szakaszon hét hidat és kettő különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8. sz. és a 7 sz. főút közös szakaszán az Aszalvölgyi árok közelében, a másik csatlakozva a 8. sz. főút Csór települést elkerülő szakaszához.
Vargha Tamás országgyűlési képviselő a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház, a Mártírok útja és a nyugati elkerülő út beruházásai között vont párhuzamot, hiszen ezekre a fejlesztésekre sokáig várt Székesfehérvár. Sok tízezer lakos fog örülni, hiszen felszabadul a város több csomópontjának terhelése.
 
Törő Gábor országgyűlési képviselő hozzátette, hogy a nyugati elkerülő út elkészüléséből a nem fehérváriak is profitálnak majd. 2016 nyarán egy olyan komplexumot vehet birtokba a város, amely sokak érdeke és célja. Az országgyűlési képviselő egy jó vita eredményének tartja, hogy a várost valóban elkerülő út megépítéséről hoztak döntést 2013-ban.
 
Dr. Cser-Palkovics András polgármester elmondta: „Szerencsésnek mondhatja magát az a város, ahol állami beruházás keretében, európai uniós forrásból két olyan beruházás is folyamatban van, mint a vasúti pálya és az elkerülő út építése. Összesen 50-60 milliárd forint körüli infrastrukturális fejlesztést jelentenek ezek Székesfehérvár életében. Köszönjük mindenki támogatását, amellyel ezek a régóta várt munkálatok elindulhattak. Látványos szakaszába érkezett a kivitelezés, nagyjából a felénél tart az elkerülő út befejező szakaszának építése. Ez a fejlesztés nemcsak eldöntetett és elkezdődött, hanem jövő nyáron be is fog fejeződni. Akkortól már nemcsak a város belső útjhálózata, hanem Feketehegy-Szárazrét is mentesül a jelentős átmenő forgalomtól.
 
Szigli István önkormányzati képviselő köszönetet mondott az itt élők nevében, hiszen a naponta 22 ezres autósforgalom várhatóan felére csökken majd a beruházásnak köszönhetően. Kiemelte, hogy a város lakosai mellett az egész Közép-dunántúli régió is profitál majd a forgalom átalakulásából.
 
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „A főpályán a talajcsere, a töltésalapozás, a töltésépítés befejeződött. Május elején elindult a CKT beépítése is, az aszfaltozás május végétől várható. A műtárgyak cölöpözése és a hídfők betonozása elkészült, a gerendabeemelés hat hídnál befejeződött, a Gaja-patak hídjánál pedig nyár elején megtörténik. Az Aszalvölgyi árok térségében épül az új csomóponti ág, amire várhatóan június végén átterelik a forgalmat. Jelenleg félpályás forgalomterelés van érvényben. A 4. sz. különszintű csomópont földműépítése a befejező stádiumban van. A CKT beépítés itt várhatóan júniusban elkezdődik, jövő évben készül el a marás és a kopóréteg beépítése.
A beruházást követően 2016 nyarától nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés a környéken pedig jelentősen mérséklődik. A fejlesztést a SWIETELSKY Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végzi, nettó 14.582.307.776 forint értékben.

Városfejlesztés

  1. Új parkolók a Vasútállomásnál

    Hivatalosan is használható a vasútállomás déli részén készült új parkoló - írta közösségi oldalán Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András. 152 P+R parkoló, mozgássérült parkolók, kerékpártámaszok, buszmegállók készültek a beruházásban és a 12Y jelű busszal pedig már elérhető a terület. 

    2024.05.02.
  2. Új út épül a Gáz utcai garázssornál

    A Gáz utcai garázssornál március közepén kezdte az útépítési munkákat a kivitelező. A teljes útfelújítás első üteme a Rákóczi utcai négyemeletes épületek felőli oldalt és a házak közötti parkolók bekötőútjait érinti. Az építkezés látványos szakaszhoz érkezett, mert az új út pályaszerkezet építése után hamarosan már aszfaltoznak is a területen.

    2024.05.02.
  3. Nyilvános WC lesz az Aranybullánál

    Az épülő illemhelyen kialakítanak egy női és egy férfi rész mellett egy akadálymentes mosdót is, valamint takarítószertárat. A parkolónál lévő kerékpártámaszok mellett pedig kerékpáros szervizpontot is lesz. A parkosított terület védelme érdekében további növénytelepítés történik a területen és a térfigyelő kamerák számát is bővítik.

    2024.05.02.
  4. Új játszótér a Gárdonyinál

    Elkészült és ma délután birtokba is vették a gyerekek Maroshegy új játszóterét. A Gárdonyi Géza Művelődési Házban sok színes program várja a városrészben élőket, éppen ezért kezdeményezte Brájer Éva önkormányzati képviselő még tavaly, hogy bővüljön és újuljon meg az intézmény előtti zöldterületen a gyermekeknek örömet szerző játszótér.

    2024.04.30.