Jól haladnak a munkával - elkezdődött a beton útalap építése a Mártírok útján

2013 nyarán lépett érvénybe az a törvény, mely szerint a Liszt Ferenc utca- Városház tér- Koronázó tér- Fő utca zónában 9:00-tól 21:00-ig nem lehet kerékpárral közlekedni, ezt több tábla is jelzi.  Bár a lakosság jelentős része tud a szabályozásról, tisztában van a harmincezer forintos bírsággal,  mégis sok bejelentés érkezik a rendőrséghez arról, hogy sokak nem tartják be. A törvény célja a gyalogosok biztonságának megteremtése. A törvény megosztja az embereket,  ezért megkérdeztük az utca emberét tapasztalataikról, véleményükről.
2014.06.16. 13:18 |
2013 nyarán lépett érvénybe az a törvény, mely szerint a Liszt Ferenc utca- Városház tér- Koronázó tér- Fő utca zónában 9:00-tól 21:00-ig nem lehet kerékpárral közlekedni, ezt több tábla is jelzi.  Bár a lakosság jelentős része tud a szabályozásról, tisztában van a harmincezer forintos bírsággal,  mégis sok bejelentés érkezik a rendőrséghez arról, hogy sokak nem tartják be. A törvény célja a gyalogosok biztonságának megteremtése. A törvény megosztja az embereket,  ezért megkérdeztük az utca emberét tapasztalataikról, véleményükről.

Ocskay Zsuzsanna, a többgyerekes családanya véleménye: Szülőként örömmel fogadta szabályozást, mert gyermekeit nagyobb biztonságban tudja, így szívesebben töltik szabadidejüket a város utcáin.

Földi Márta nem ért egyet ezzel a törvénnyel, mert szívesen közlekedik kerékpárral, mivel nem áll rendelkezésére más jármű. Gyermekeinek is megtanította a helyes és biztonságos kerékpárhasználatot.

Horváth Annamária, aki középiskolás tanuló, nem örült a korlátozásnak, a törvény életbelépése rengeteg időveszteséget okozott a fiatal lánynak.

Bozsó Imre nyugdíjas lakos szintén támogatja  a rendeletet,  mert szeretné feleségével nyugodt körülmények között élvezni  a megújult belváros nyújtotta lehetőségeket, de ezt pár,  szerinte törvényszegő kerékpáros nem teszi lehetővé számukra.

Csuvár Ákos és barátja, Kremnitzky Bálint középiskolás tanulók korábban szívesen bicikliztek a belvárosban, de tavaly nyár óta már ők is inkább a belvárost megkerülve közlekednek.
 

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.