Ismét Széles Gáboré az Ikarus - busz vagy ingatlan?

 A Széles Gábor tulajdonában álló Műszertechnika csoport visszavásárolta az olasz Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, a teljes vételárat szerdán kifizette, s ezzel az Ikarusbus részvényeinek 100 százaléka a Műszertechnika tulajdonába került. A székesfehérvári Ikarusbus 2003 elején állította le a gyártást, Széles Gábor azóta kívánta visszavásárolni az üzemet, amelyet - a Figyelő múlt heti cikke szerint - ingatlanpiaci szakértők jelenleg 4-8 milliárd forintra becsülnek.
2006.02.02. 06:40 |

 A Széles Gábor tulajdonában álló Műszertechnika csoport visszavásárolta az olasz Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, a teljes vételárat szerdán kifizette, s ezzel az Ikarusbus részvényeinek 100 százaléka a Műszertechnika tulajdonába került.

  Az Ikarus holding közleménye szerint az Ikarusbus Rt. visszavásárlásáról szóló szerződést 2005. december 20-án írta alá a Műszertechnika csoport a Fiattal. A vételár összegét szerdán nem hozta nyilvánosságra az Ikarus holding.

 Az Ikarusbus Rt.-t 1999 decemberében hozta létre a Renault-Iveco csoport és az Ikarus Rt., a 6,3 milliárd forint alaptőke 75 százaléka a Renault-Iveco által létrehozott Irisbus, 25 százaléka az Ikarus Rt. tulajdonába került. (Az Iveco már akkor is a Fiathoz tartozott, később a Fiat vette át az Irisbus részvényeit.) Az Ikarus Rt. a vegyes vállalatba az Egyedi Buszgyárat és székesfehérvári buszgyártó kapacitását apportálta.

 Az 1999 decemberi híradások szerint a barcelonai bejegyzésű Irisbus 19,5 millió dollárért jutott a 75 százaléknyi tulajdonrészhez és az Ikarus márkanévhez. A befektető ezen kívül átvállalt 30 millió dollár adósságot az Ikarus Rt.-től, és további mintegy 10 millió dollár készpénzzel is hozzájárult az Ikarus adósságainak törlesztéséhez, azaz összesen közel 60 millió dollárt költött a tranzakció során.

 Később, 2002 januárjában az Ikarus Rt. a nála lévő 25 százalékos részvénycsomagból további 20 százalékot eladott az Irisbus-nak, így 5 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezett.

 A székesfehérvári Ikarusbus 2003 elején állította le a gyártást, Széles Gábor azóta kívánta visszavásárolni az üzemet, amelyet - a Figyelő múlt heti cikke szerint - ingatlanpiaci szakértők jelenleg 4-8 milliárd forintra becsülnek.

Gazdaság

  1. Tudományos és innovációs parkok

    Tudományos és innovációs parkok létrehozására pályázhatnak az egyetemek. A Neumann János Program 340 milliárd forintos kerete lehetőséget nyújt a felsőoktatási intézményeknek, hogy a science parkok létrehozásával összekapcsolják az erős ipart, a növekvő gazdaságot, a bővülő tudáskincset és a kiváló szakképzési lehetőségeket – jelentette be Székesfehérváron tartott sajtótájékoztatóján dr. Hankó Balázs.

    2024.05.02.
  2. 14 milliós támogatás

    Újabb, közel 14 millió forintos támogatást nyújtott a Howmet-Köfém Kft. az Alba Innovár Digitális Élményközpont számára. Az erről szóló csekket jelképesen hétfőn adták át. A hozzájárulás egy újabb fontos lépése a tudásközpont és a cég között hét éve fennálló, folyamatos együttműködésnek.

    2024.04.29.
  3. Jubileum a Densoban

    Jubileumi ünnepségen köszöntötte a duális képzésben résztvevő partnereket, diákokat, oktatókat a Denso. A vállalat 2013-ban indította el első duális osztályát, melynek idén ünneplik a kerek évfordulóját. Az eseményen Szincsák Attila, a Denso Gyártó Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, valamint dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötték a megjelenteket.

    2024.04.26.
  4. Újabb Daniella telephely

    Második telephelyét nyitotta meg Székesfehérváron a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság. A piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik.

    2024.04.24.