-
Tudományos és innovációs parkok
Tudományos és innovációs parkok létrehozására pályázhatnak az egyetemek. A Neumann János Program 340 milliárd forintos kerete lehetőséget nyújt a felsőoktatási intézményeknek, hogy a science parkok létrehozásával összekapcsolják az erős ipart, a növekvő gazdaságot, a bővülő tudáskincset és a kiváló szakképzési lehetőségeket – jelentette be Székesfehérváron tartott sajtótájékoztatóján dr. Hankó Balázs.
2024.05.02. -
14 milliós támogatás
Újabb, közel 14 millió forintos támogatást nyújtott a Howmet-Köfém Kft. az Alba Innovár Digitális Élményközpont számára. Az erről szóló csekket jelképesen hétfőn adták át. A hozzájárulás egy újabb fontos lépése a tudásközpont és a cég között hét éve fennálló, folyamatos együttműködésnek.
2024.04.29. -
Jubileum a Densoban
Jubileumi ünnepségen köszöntötte a duális képzésben résztvevő partnereket, diákokat, oktatókat a Denso. A vállalat 2013-ban indította el első duális osztályát, melynek idén ünneplik a kerek évfordulóját. Az eseményen Szincsák Attila, a Denso Gyártó Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, valamint dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötték a megjelenteket.
2024.04.26. -
Újabb Daniella telephely
Második telephelyét nyitotta meg Székesfehérváron a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság. A piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik.
2024.04.24.
Ismét Széles Gáboré az Ikarus - busz vagy ingatlan?
A Széles Gábor tulajdonában álló Műszertechnika csoport visszavásárolta az olasz Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, a teljes vételárat szerdán kifizette, s ezzel az Ikarusbus részvényeinek 100 százaléka a Műszertechnika tulajdonába került.
Az Ikarus holding közleménye szerint az Ikarusbus Rt. visszavásárlásáról szóló szerződést 2005. december 20-án írta alá a Műszertechnika csoport a Fiattal. A vételár összegét szerdán nem hozta nyilvánosságra az Ikarus holding.
Az Ikarusbus Rt.-t 1999 decemberében hozta létre a Renault-Iveco csoport és az Ikarus Rt., a 6,3 milliárd forint alaptőke 75 százaléka a Renault-Iveco által létrehozott Irisbus, 25 százaléka az Ikarus Rt. tulajdonába került. (Az Iveco már akkor is a Fiathoz tartozott, később a Fiat vette át az Irisbus részvényeit.) Az Ikarus Rt. a vegyes vállalatba az Egyedi Buszgyárat és székesfehérvári buszgyártó kapacitását apportálta.
Az 1999 decemberi híradások szerint a barcelonai bejegyzésű Irisbus 19,5 millió dollárért jutott a 75 százaléknyi tulajdonrészhez és az Ikarus márkanévhez. A befektető ezen kívül átvállalt 30 millió dollár adósságot az Ikarus Rt.-től, és további mintegy 10 millió dollár készpénzzel is hozzájárult az Ikarus adósságainak törlesztéséhez, azaz összesen közel 60 millió dollárt költött a tranzakció során.
Később, 2002 januárjában az Ikarus Rt. a nála lévő 25 százalékos részvénycsomagból további 20 százalékot eladott az Irisbus-nak, így 5 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezett.
A székesfehérvári Ikarusbus 2003 elején állította le a gyártást, Széles Gábor azóta kívánta visszavásárolni az üzemet, amelyet - a Figyelő múlt heti cikke szerint - ingatlanpiaci szakértők jelenleg 4-8 milliárd forintra becsülnek.