Hamarosan elindul az új városkártya-rendszer – interjú Laufer Tamással

Az Alba Innovár immáron négyéves sikertörténetet tudhat magáénak: gyermek és felnőtt képzései, szakkörei, táborai, okostanterem programja után a nevükhöz szorosan fűződő Székesfehérvár App is új funkcióval bővül indén tavasszal – mondta el Laufer Tamás, az Alba Innovár Digitális Élményközpont vezetője.
2021.05.13. 16:52 |
Hamarosan elindul az új városkártya-rendszer – interjú Laufer Tamással

Az Alba Innovár Digitális Élményközpont létrehozza a régről jól ismert Ősfehérvár kártya mintájára a kedvezményes vásárlást lehetővé új városkártya-hálózatot.

A Székesfehérvár App segítségével elinduló új rendszer célja a közösségépítés, és hogy a fehérvári vásárlóerőt különböző kedvezményekkel arra ösztönözzék, hogy a helyi kereskedelmi és szolgáltatószektor által kínáltakat még többet vegyék igénybe. 

A Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítvány (Alba Innovár) Székesfehérvár városával együttműködésben egy évvel ezelőtt indította el a Székesfehérvár alkalmazást (SZF), melyet eddig több mint 6600-an töltöttek le. Az applikáció teljes mértékben a fehérváriakat hivatott kiszolgálni: segítségével például a közszolgáltatók – a Városgondnokság, a Depónia Nonprofit Kft., a SZÉPHŐ Zrt. és a Fejérvíz Zrt. – azonnal, célzottan tudják értesíteni a lakosságot a közszolgáltatásokról, az esetleges változásokról. Azonban a kommunikáció nem csak egyoldalú, a felhasználók is jelezhetik feléjük, ha bárhol problémát észlelnek: azt azonnal bejelenthetik azt az adott szolgáltatónál, és követhetik a helyzetet egészen a megoldásig. A Székesfehérvár App folyamatos hírekkel is szolgál, tájékoztat a legfontosabb történésekről, és programajánlóval, okostérképpel is segít az idő hasznos eltöltésében.

Laufer Tamással, az Alba Innovár Digitális Élményközpont vezetőjével most az applikáció legújabb fejlesztéséről beszélgettünk.

Közel 7000 felhasználója van már a Székesfehérvár App-nak, milyen újdonsággal készülnek tavasszal?

Azt gondolom, valamennyi fehérvári hallott már az egykori Ősfehérvár kártyáról és a kártya által nyújtott kedvezményekről. Mi most az app segítségével szeretnénk ezt a rendszert újra életre hívni. A fejlesztés elkészült, tehát a városkártya új ’füle’ már csak élesítésre vár az appon belül. Terveink szerint a kedvezményes vásárlást biztosító rendszer idén tavasztól lesz elérhető, sokat gondolkodtunk azon, hogy a covid miatti zárások közepette meddig várjunk az élesítéssel. A boltok és a szolgáltatások folyamatos nyitásával azonban a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítvánnyal úgy döntöttünk, hogy eljött az idő az elindulásra.

Milyen kedvezményeket vehetnek igénybe a fehérváriak? Milyen kereskedők csatlakoztak az új programhoz?

Eddig egy-két tucat bolt jelezte felénk, hogy csatlakozna a városkártya-rendszerhez, amely gyakorlatilag úgy működne majd, hogy a tulajdonos az applikációban lévő kártyája felmutatásával 5-8 százalék kedvezményt kaphat bizonyos termékek vásárlása esetén, vagy pedig akár a teljes végösszegből is. Ezért cserébe pedig a szolgáltatók megkaphatják azokat a nyilvános adatokat a vásárlókról, amelyeket az adott felhasználók a GDPR-nyilatkozat során nyilvánossá tettek. Tehát a kereskedők adatbázist építhetnek ezekből, megismerhetik a vásárlói szokásokat és közvetlen kapcsolattartásra használhatják fel a kapott információkat.

Miért lesz ez jó a vásárlónak, és miért lesz jó ez a kereskedőknek?

Célunk a közösségépítés és a kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosító városkártya-rendszerrel a helyi kereskedések, szolgáltatások újraindításának támogatása. A csatlakozók bizonyos mértékű kedvezménnyel bátorítják a lakosságot a helyben megvásárolható termékek, szolgáltatások fogyasztására. Jó cél még mind a szolgáltatók, mint pedig a fogyasztók edukálása is: szeretnénk segíteni abban, hogy tudatos vásárlói réteg alakulhasson ki, aki később nem csak a pár százalékos kedvezmény biztosítása miatt választja majd a helyi kínálatot.

Hogyan kell elképzelni egy vásárlást a városkártya-rendszer használatával a vásárló szemszögéből?

A Székesfehérvár App-ban a szolgáltatás a Városkártya menüpontból lesz elérhető, itt megtalálható a városkártya képe, alatta egy Beváltás gombbal. Erre a gombra kattintva lehet a kártyát beváltani a boltban. Az Okostérkép menüben a városkártya-helyekre külön lehet szűrni egy kapcsoló segítségével. Így lehetőség lesz például arra is, hogy az egyes kategóriákra szűrjünk, és azon belül lássuk az összes, vagy csak városkártya elfogadó helyeket. Ha egy boltra kattintunk és megjelenítjük az adatlapját, látni lehet, hogy Városkártya elfogadó hely-e. Vásárlás esetén, fizetéskor a vásárló elindítja a Székesfehérvár App-ot, a Városkártya menüre kattint, majd a kép alatti Beváltás gombra. Megnyílik a QR kód beolvasó oldal, és beolvassa a kereskedőnél, a kasszánál található kinyomtatott QR kódot. Ezt a kódot maga a rendszer generálja a kereskedőnek. A szkennelés eredményeként a rendszer rögzíti, hogy mely időpontban, melyik vásárló, melyik boltban járt. A QR kód leolvasása után az App megkérdezi, hogy a vásárló hozzájárul-e a neve és e-mail címe továbbításához a boltos felé. A választól függően rögzíti a rendszer, hogy csak a vásárlás időpontját, a bolt nevét, a kártya számát, vagy a vásárló nevét és e-mail címét is továbbítsa-e.

Mi a teendője a kereskedőnek, ha ő városkártya elfogadóhely lesz?

A pénztáros vagy állandóan a kassza előtt tartja a nyomtatott QR kódot, vagy csak akkor veszi elő, amikor a vásárló a Székesfehérvár App-pal le akarja azt olvasni. Amikor a leolvasás megtörténik, a vásárló telefonján kiíródik a városkártya száma, melyet a pénztáros a saját kasszerendszerének egy gyűjtőjébe be tud vinni, azaz egy konkrét vásárláshoz/kosárhoz, melynek tételei és összegei ismertek a kereskedő számára, a saját rendszerében hozzáírja a városkártya számát. A kereskedő havi szinten, egy táblázat formájában kimutatást kap e-mailben, hogy milyen városkártya azonosítókkal vásároltak nála az előző hónapban. A táblázat része a dátum, a városkártya száma, valamint a kártyához tartozó név és e-mail cím – attól függően, hogy a vásárló hozzájárult-e ehhez. A boltos ezután a saját gyűjtőjének adataival, az egyedi azonosítón keresztül összekötve megkapja a táblázatot, láthatja, hogy az egyes vásárlók mit vásároltak a boltban, és ez alapján tud személyre szóló üzenetet küldeni vásárlóinak. A kereskedő automatikusan megkapja a táblázatot minden hónap végén.

Tehát a program élesítése után vásárlóként nem lesz más dolgom, mint letölteni a Székesfehérvár App-ot és azonnal kártyabirtokos is leszek. Mi a helyzet azokkal a kereskedőkkel, akik szeretnének csatlakozni a programhoz, és ezzel elősegíteni a közösségépítést?

Természetesen szeretettel fogadjuk a programhoz csatlakozni vágyók jelentkezését, hiszen tudjuk, hogy évekkel ezelőtt az Ősfehérvár kártyák rendszere is egy jól működő és kedvelt dolog volt. Azt hiszem, ezt a kereskedők is alá tudnák támasztani. A kapcsolódni kívánó vállalkozások minden kérdésének megválaszolására az info@albainnovar.hu elérhetőségen készséggel állunk rendelkezésre. Mindemellett a program szolgáltatói felhasználásáról egy előzetes tájékoztatót is fogunk tartani a közeljövőben, amelyhez online csatlakozhatnak majd az érdeklődők.