Fogyasztói kisokos - interaktív kisfilm a tudatos vásárásért

  A fiatalok úgy lehetnek részesei egy hétköznapi, eladó-vásárló között bonyolódó helyzetnek, hogy a valóságban nem kell végigjárniuk a megoldásig vezető utat és "más kárán" tanulhatnak, illetve más jó példáját követhetik attól függően, hogy milyen magatartásformát választanak a főhősöknek, merthogy ezt is ők dönthetik el...
Fogyasztói kisokos - interaktív oktatófilm
2012.05.21. 10:21 |
A fiatalok úgy lehetnek részesei egy hétköznapi, eladó-vásárló között bonyolódó helyzetnek, hogy a valóságban nem kell végigjárniuk a megoldásig vezető utat és "más kárán" tanulhatnak, illetve más jó példáját követhetik attól függően, hogy milyen magatartásformát választanak a főhősöknek, merthogy ezt is ők dönthetik el...
Rózsás Ildikó a SZITI Szociális Egyesület programvezetője elmondta, hogy az oktatófilm a civil központban már ősz óta megtekinthető. A kisfilm attól különleges és újszerű, hogy felhasználóbarát. Az oktatófilm a gyakorlati problémákat mutatja be. A fiatalok mindennapjaihoz igazodik, minden olyan szükséges információt meg tud szerezni öt percen belül, mely egy fogyasztói szituációhoz szükséges.
 
Domokos Tamás az Echo Innovációs Műhely vezetője elmondta, hogy fehérvári színészek szerepelnek a filmben, melyben az alap téma egy húsvásárlási szituáció. Kiderül, hogy nem olyan a húsvéti sonka, mint amit szeretett volna a vásárló, majd különböző szituációk közül választhat a felhasználó, hogyan is érvényesíti a panaszát. A felhasználó választhat, hogyan is viselkedjen a vásárló szerepébe bújt Tűzkő Sándor.
 
Németh László fogyasztóvédelmi szakértő arra hívta fel a figyelmet, hogy hasonló szituációs fogyasztóvédelmi kisfilm nem készült még.
 
 Róth Péter alpolgármester kiemelte, azon túl, hogy érdekes és jókedvre derítő a kisfilm és a felhasználó által irányított történet, segíti a mindennapok vásárlóit. „Bízom abban, hogy sokan megnézik és a jó tanácsokon kívül jókedvre is deríti majd a felhasználókat.” – mondta.
 
 A Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központjának támogatásával fogyasztóvédelmi információs és oktató pont működik a Fehérvári Civil Központban ősztől. A fogyasztóvédelmi információs és oktató pont nem panasziroda, ilyen jellegű hatóság és civil szolgáltatás már elérhető Székesfehérváron. Az információs pont a hatósági általános információs munkát egészíti ki folyamatosan elérhető tanácsadóval, eseti rendezvények szervezésével és célzott oktatási programokkal, de ha szükséges, feladatot vállal az ügyfelek irányításában is a tekintetben, hogy mikor, mivel, kihez tudnak fordulni.