Fenntartható városfejlesztés Székesfehérváron és funkcionális térségében

 Megkezdődött a kohéziós politika következő hétéves (2014-2020) költségvetési időszakára vonatkozóan, Székesfehérvár és térsége számára szükséges fejlesztési program tervezése, mely azt szolgálja, hogy Székesfehérvár és a székesfehérváriak számára szakmailag, társadalmilag és politikailag legitim tervdokumentum álljon rendelkezésére az elkövetkező időszakban.
2013.10.31. 09:13 |
Megkezdődött a kohéziós politika következő hétéves (2014-2020) költségvetési időszakára vonatkozóan, Székesfehérvár és térsége számára szükséges fejlesztési program tervezése.
 
 A 2014-2020-as programozási időszak stratégiai alapdokumentumaként definiált Európa 2020 stratégia célul tűzte ki az intelligens, fenntartható és befogadó Európa megvalósítását. Az EU 2020 stratégia sikeres megvalósításában a városoknak kiemelkedő szerep jut. A jövőbeni kohéziós politika ösztönözni kívánja az integrált várospolitika alkalmazását, amely a fenntartható városfejlesztés megvalósításán keresztül erősíti a városok kohéziós politikában betöltött szerepét. Alapelvként fogalmazódik meg, hogy a fenntartható városfejlődés érdekében olyan integrált stratégiákra van szükség, melyek célul tűzik ki a várostérségeket érintő gazdasági, környezeti és társadalmi jellemzőkkel összefüggő problémák kezelését.
 
 Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlésének 259/2013.(V.24), a módosító 386/2013.(VI.28), 510/2013.(IX.27), 510/2013 (IX.27) számú döntései értelmében elfogadta és meghatározta az Európa2020 stratégiai dokumentum szellemében a város és térsége 2014-20-as programozási időszakra vonatkozó Integrált Településfejlesztési Stratégiája (ITS), a Településfejlesztési Koncepciója (TFK) elkészítésének, a kapcsolódó partnerségi egyeztetések lebonyolításának a keretrendszerét, a stratégiaalkotás és kapcsolódó feladatok cselekvési és ütemtervét, a partnerségi tervet, a partnerségi egyeztetés szabályait, a tervezés szervezeti modelljét, a javaslatok, vélemények dokumentálásának módját és a nyilvánosságot biztosító intézkedéseket.
 
 A feladat kiemelt jelentőségű, hiszen a TFK és az ITS megalkotása alapozza meg Székesfehérvár és térsége számára a 2014-2020-as uniós programozási időszak forrásainak lehívását.
 
 Székesfehérvár tehát elfogadta azt a - stratégiai tervezést támogató és az elkészülő tervdokumentumok szakmai legitimitását biztosító - projektszervezeti irányítási struktúrát, mely a széles lokális szakértői bázisra építő tényleges tervezési munka és döntés-előkészítési folyamat megvalósítási modellje.
 
 A Közgyűlés a tervezési munka lebonyolításával a SZÉPHÕ Zrt.-t bízta meg, mely tevékenység a"Fenntartható városfejlesztés előkészítése, megalapozása Székesfehérváron és funkcionális térségében " címet viselő és KDOP-3.1.1./E-13-2013-0004 azonosító számú pályázati projekt keretében EU-s támogatási forrásból finanszírozott.
 
 Ehhez kapcsolódóan döntött az Irányító testület (IT) felállításáról, a testületbe delegált és meghívni szánt – önkormányzati, állami, civil érdekképviseleti, valamint a gazdasági szférát és a felsőoktatást reprezentáló - szervezetekről, illetve elfogadta az ún. tematikus munkacsoportok (MCs)kialakítását, melyekbe az egyes szakterületek érintett szervezeteit és elismert szakembereit szeretné bevonni a későbbiek folyamán.
 
 Az IT főbb feladata, hogy a cselekvési- és ütemterv mérföldkövei mentén eljárva koordinálja a TFK és az ITS tervezését, meghozza az operatív döntéseket a tervezési munka első fázisától a kész dokumentumok közgyűlési elfogadásáig.
 
Mind a tervezés folyamata, az alkalmazott stratégiai programozási módszer mind annak fentiekben vázolt szervezeti aspektusa a valódi partnerség elvét tükrözi és támogatja. Azt szolgálja, hogy Székesfehérvár és a székesfehérváriak számára szakmailag, társadalmilag és politikailag legitim tervdokumentum álljon rendelkezésére az elkövetkező időszakban.
 
A tervezési munka alapvető célja, hogy a stratégiai programozás rendszere és módszere tegye lehetővé a helyi igényekhez leginkább igazodó és reálisan megvalósítható program kialakítását úgy, hogy a 2014-20 EU-s programidőszakban várhatóan rendelkezésre álló fejlesztési források a lehető legnagyobb mértékben szolgálják majd Székesfehérvár növekedési, versenyképességi céljait, fejlesztési igényeit; a specifikusan Székesfehérvárt érintő problémák érvényesítésre kerüljenek.

 További információkat a SZÉPHÕ Zrt. hivatalos weboldalán, a www.szepho.hu honlapon talál!

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.