Felbukkant egy 1991-es fehérvári gyártású, 2900km-t futott Ikarus 256-os

Az Ikarus 256-osok lassan teljesen kikopnak az utakról, de Oroszországban most előkerült egy 1991-es, székesfehérvári gyártású példány, amelynek állítólag egyetlen egy komolyabb útja volt, amikor Magyarországról kiment Oroszországba, így a futásteljesítménye is rendkívül alacsony, mindössze 2900 kilométer.
2019.02.02. 08:21 |
Felbukkant egy 1991-es fehérvári gyártású, 2900km-t futott Ikarus 256-os

Kevesebb mint háromezer kilométert futott és a hirdetés szerint minden eredeti rajta.

Az Ikarus 256-os egykor a hazai távolsági és különjárati közlekedés meghatározó busza volt, ha máskor nem is, legalább egy-két osztálykiránduláson biztosan mindenki utazott ilyennel. Nem csak itthon volt népszerű a típus. Az egykori Szovjetunió tagállamaiba 1974 és 2002 között közel 16 ezer példányt szállított az Ikarus, ezek döntő többségét a nyolcvanas években. Ez a példány elvileg nem volt használatban, így minden eredeti rajta – beleértve a gumikat is – az üléseken pedig még mindig rajta van a gyári fólia, amit még 1991-ben Székesfehérváron tettek fel.

A világ talán legdrágábbra tartott Ikarus buszáért 15 millió rubelt, vagyis jelenlegi árfolyamon körülbelül 63,6 millió forintot kér az eladó. (a hirdetést az iho.hu figyelte ki az orosz oldalon)

Az Ikarus ma új utakon jár: nemrégiben a Városház téren mutatták be az IKARUS és a CRRC magyarországi bejegyzésű vegyesvállalatának az Electrobus Europe Zrt-nek az első, tisztán elektromos meghajtású buszát.

Ugyancsak a Városház téren mutatták be és adták át azt a 15 Ikarus buszt, ami a Magyar Honvédség számára készült.