-
"Zöldebb" lesz a távhőszolgáltatás
Mintegy 1500 lakás éves fűtésének megfelelő hőt termelő villanykazánokat és egy hatalmas hőtárolót telepít az E.ON Hungária Csoport Székesfehérvár távhőrendszerébe. A több mint 4 milliárd forint értékű beruházás célja, hogy a fosszilis alapú hőtermelést részben kiváltva támogassa Székesfehérvár zöldítését.
2025.12.16. -
Nívódíjat kapott a MET Aréna
Ünnepélyes kertek között, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének évzáró közgyűlésén adták át a 2025. évi Építőipari Nívódíjakat. A szakmai bizottság döntése nyomán a székesfehérvári MET Aréna Középület/sport és szabadidős építmény kategóriában lett Építőipari Nívódíjas.
2025.12.10. -
Új seprőgép a város tisztaságáért
Az új, többsávos utak tisztítására is alkalmas járművel együtt már négy seprőgép dolgozik azon, hogy Székesfehérvár közútjai, terei, járdái tiszták és biztonságosak legyenek. A flottát hat gépkezelő üzemelteti többműszakos rendben, akik több mint 300 kilométernyi utat tisztítanak folyamatosan a városban. Az eszközt hétfőn adták át a Városgondnokságon.
2025.12.08. -
Újabb erdőtelepítés
3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.
2025.12.05.
Elkészültek a buszállomás végleges tanulmánytervei - tavasszal építkezés
Az önkormányzat és az Alba Volán nemrégiben véglegesítette az autóbuszpályaudvar terveit, amelyeket február elején már csak a műemlékvédelmi tervtanácsnak kell véleményezni, és ezután, tavaszzal elkezdődhetnek az építési munkák
Ahogy a Vasútállomás épületének korábbi felújítása kiemelkedően fontos volt a város számára, az autóbusz-állomás felújítása is legalább ilyen jelentőséggel bír, hiszen a tömegközlekedéssel utazók ezekkel az épületekkel találkoznak először a városból. Nagyon örülök, hogy végre megszületett a döntés és már elkészültek a tanulmánytervek is. Bár egyeztetések még zajlanak, 2006 szeptemberére már egy megújult autóbusz-pályaudvar fogadhatja az utazókat.
A jelenlegi pályaudvar korszerű és biztonságos lesz, azonban a Piac téren kapacitás-bővítés hely hiányában, illetve környezetvédelmi okok miatt nem történhet, de tanulmányterv készül az év végéig egy új közlekedési központra, amit a Vasútállomás területén helyeznek el. A MÁV Rt-vel közösen pályázik Székesfehérvár. Ez több milliárd forintos beruházás, amit csak sikeres pályázat esetén tudnak megvalósítani, addig a jelenlegi helyén valósul meg a rekonstrukció.
A Volán épületrészében a földszinten 5 db pénztár, forgalomirányító iroda és egy váróterem kerül kialakításra. Az emeleti részen még néhány iroda lett tervezve.
Az utasokat kiszolgáló épületrész pinceszintjén egy kulturált, nagy kapacitású nyilvános illemhely lesz pelenkázóval, mozgás korlátozott WC-vel. A földszinten egy gyorsétterem, vagy önkiszolgáló épület kap helyet és néhány üzlet (pl. könyv, hírlap) az emeleten pedig egy kávéház lesz egy nagy tetőterasszal.
A jelenlegi elképzelés szerint a pályaudvar középszigetén több üvegből és acélból készülő fedett várakozóhely kerül elhelyezésre. A terv szerint több helyen zöld felületek bontják majd meg a várakozóhelyek egyhangúságát.
Gyalogosok szempontjából fontos, hogy a Mátyás király krt. zsákutca lesz, így a Liszt Ferenc utcai gyalogosforgalom biztonságosan juthat el a Palotai úton lévő gyalogos-átkelőhelyekhez, illetve felüljáróhoz.