-
Biztos tudás és karrier
Duális információs napot és állásbörzét rendeztek csütörtökön az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Az intézmény duális vállalati partnerei közül számos cég mutatta be gyakorlati képzési kínálatát a leendő egyetemistáknak. A duális napon elhangzott, hogy az Óbudai Egyetem végzett hallgatók átlagos elhelyezkedési ideje kevesebb mint egy hónap.
2024.04.18. -
Stílus és politika
A stílusos megjelenés alapjairól, valamint a politika világában megfigyelhető stílusirányzatokról tart előadást dr. Schiffer Miklós, író, divat- és stílustanácsadó április 24-én szerdán 17 órától az MCC Székesfehérvári Képzési Központban.
2024.04.18. -
Duális információs nap
Duális információs napot és állásbörzét rendeztek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Az intézmény duális vállalati partnerei közül számos cég mutatta be gyakorlati képzési kínálatát a leendő egyetemistáknak.
2024.04.18. -
Munkába állt az új gázmotor
Új, hatékonyabb és környezetkímélőbb gázmotor-generátort állítottak szolgálatba a SZÉPHŐ Zrt. Bakony utcai telephelyén. A fejlesztés közel 430 millió forintból valósult meg.
2024.04.18.
Elkészült a Vereb–Vál–Gyúró–Etyek összekötő út nyomvonalának végleges terve
Alapos előkészítő munka és lakossági egyeztetéseket követően készült el a Vereb–Vál–Gyúró–Etyek településeket összekötő új, országos közút nyomvonalának terve. A Fejér Megyei Önkormányzat, valamint a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat által létrehozott Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács megbízásából készített tervdokumentáció ünnepélyes átadására Tessely Zoltán, a terület országgyűlési képviselője és Dr. Molnár Krisztián VVVTFT elnökének jelenlétében került sor Székesfehérvárion a Megyeházán.
Közúthálózati szempontból az útszakasz kiépítése régóta indokolt: szükségességét még a Megyei Közlekedésfejlesztési Terv fogalmazta meg 21 évvel ezelőtt. A Kormány az 1740/2019. (XII.19.) határozatával döntött „a Pannónia Szíve Program keretében a Váli Örökség turisztikai célú fejlesztéséről”. A Kormányhatározat 3. pontja szerint a Kormány a fejlesztések előkészítésével Tessely Zoltán, a terület országgyűlési képviselőjének iránymutatása mellett a Dr. Molnár Krisztián elnök vezetésével működő Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanácsot (VVVTFT) bízta meg.
A tervezett összekötő út megépítését az Országos Mentőszolgálat Közép-dunántúli Regionális Mentőszervezet és a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság is messzemenően támogatja, mivel annak révén a mentési útvonalak hossza jelentős mértékben lerövidülnének, melynek következtében a kivonulási idők is csökkennének.
Az út nyomvonalát az uniós, nyílt közbeszerzésen kiválasztott tervezőcég, a Speciálterv Építőmérnöki Kft. munkatársai az érintett települések lakóinak véleményét és észrevételeit többkörös egyeztetést követően vették figyelembe a tervezési folyamat során.
Az összekötő út burkolatszélessége 7,50 méter, útkoronája 11 méter lesz. Teljes hossza 21,83 km, amelyből nagyságrendileg 12 km jelenleg is használt földút kap majd szilárd burkolatot, és közel 9 km-en pedig teljesen új útvonal épül. A megvalósítandó útvonalon a megengedett maximális sebesség 90 km/h lehet majd. Az új közút szerepének fontosságát az is jelzi, hogy már az országos úthálózati rendszerben önálló számot kapott 8157. jelű Etyek-Vereb összekötő útként.
Az út kivitelezési munkálatai akkor kezdődhetnek el, ha központi forrást sikerül biztosítani erre a célra. Annak megléte esetén mintegy három év alatt kerülhet sor a megvalósításra. A majdani kivitelezést a jogerős építési engedélyekben engedélyesként szereplő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zártkörűen működő Részvénytársaság fogja lebonyolítani.