-
Rangos elismerések
A Média Építészeti Díj gáláján az Europa Design Belsőépítészeti különdíját, a XXVI. Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíj Pályázaton Művelődés kategóriában pedig a Kovács Attila Emlékdíjat és a Magyar Építőművészek Szövetsége Különdíját nyerték el a Koronázó Bazilika Nemzeti Emlékhely Látogatóközpont tervezői és kivitelezői.
2024.11.29. -
Sürgető az átalakítás
A keddi baleset miatt Vargha Tamás országgyűlési képvislővel közös levélben fordult az Építési és Közlekedési Minisztériumot vezető Lázár János miniszterhez dr. Cser-Palkovics András polgármester. "Városunk országgyűlési képviselőjével sokadjára, közösen kérjük, hogy az állam soron kívül végezze el a csomópont bővítését és ezzel szüntesse meg a balesetveszélyes, minden erre közlekedőre kockázatot jelentő helyzetet." - számolt be Facebook oldalán Székesfehérvár polgármestere.
2024.11.27. -
Felépült a kórhát új tömbje
Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.
2024.11.18. -
Megszépül a kis park
A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.
2024.11.15.
Elkészült a Székesfehérvári Vasútállomás felújítása
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
2016.12.19. 13:36 |
A 32 milliárdos forintos beruházással elkészült vasútállomáson felújították a teljes vágányrendszert, a peronokat, utasátjárókat, villamosvezetékeket. Ezzel Nyugat-Magyarország legkorszerűbb állomása lett a fehérvári, amely egyben e térség legnagyobb forgalmát bonyolítja le.
KÉPGALÉRIA az átadásról
KÉPGALÉRIA az átadásról
Az építkezés során rugalmas sínkötésekkel fektettek le mintegy 20 kilométernyi vágányt, 89 új és korszerű kitérőt építettek be és a sínek egymáshoz rögzítését különleges hegesztési eljárással végezték, ami szintén hozzájárult a vibráció csökkentéséhez és a vasúti kocsik simább futását teszi lehetővé. A munkálatok során jelentős mennyiségű, sok tízezer köbméternyi szennyezett földet és követ vittek el, aminek helyére hasonló mennyiségben építettek be tiszta anyagot. A székesfehérvári vasútállomás legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt és az eltelt 60 évben a vágányhálózat illetve a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett.
Az átadáson ott volt Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, Fehérvár országgyűlési képviselője, Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgatóhelyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.
Vargha Tamás, köszöntőjében arról beszélt: Székesfehérvár Európai léptékkel is jelentős utak csomópontjában fekszik. A most átadott új vasúti pálya és a huszonegyedik századi biztosítóberendezés összehangolja a vonatok közlekedését és ezáltal biztonságosabbá is teszi a forgalmat. Cser-Palkovics András polgármester úgy fogalmazott, hogy a város akkor tudja kiemelt szerepét továbbra is megtartani, ha mint közlekedési csomópont is fejlődik. Az országosan is jelentős ipari központ fejlődése pedig nemcsak a helyiek, hanem a nemzetgazdaság szempontjából is fontos - mondta. Hozzátette, hogy Székesfehérváron a jövőben intermodális közösségi közlekedési központ létesül a vasútállomás mellett, valamint parkolókat is kialakítanak.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese emlékeztetett: a székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítésették, azóta elöregedett a vágányhálózat és a biztosítóberendezések is. A fejlesztésnek köszönhetően az átmenő fővágányokon 100 óránkénti kilométerre emelkedett a megengedett sebesség. Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója a beruházás részleteiről elmondta: 19 kilométer hosszan vágányátépítés történt, megújult kilenc személypályaudvari vágány, négy magasperon és három szigetperon, több perontető és három új peronlift épült. Emellett új térvilágítást, korszerű utastájékoztató és vagyonvédelmi térfigyelő rendszert állítottak üzembe. A részben megújult állomásépületben nyolc méter széles utasaluljárót és két csarnokliftet alakítottak ki.
Az intermodális csomópont programnak köszönhetően, várhatóan 2-3 éven belül az állomás előtti tér és az autóbuszmegálló is megújul, valamint a parkoló is bővül, hogy egy teljes értékű, korszerű infrastruktúra álljon rendelkezésre az utazóközönség számára.