-
Újabb erdőtelepítés
3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.
2025.12.05. -
Jövő hét elejére elkészülnek
Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.
2025.12.04. -
Elkészült a járdafelújítás
Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.
2025.11.12. -
Elkészült a felújítás
Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.
2025.11.07.
Elkészült a kerékpársáv a Rákóczi út Széna tér - József utca közötti szakaszán
A hálózati fejlesztések tovább folytatódnak a Móri út felújítása és a Kiskút útja átépítése kapcsán, a Vasútállomásnál pedig új, fedett biciklitárolókat helyeznek majd ki.
„Az arra közlekedők már láthatták, hogy elkészült a Rákóczi út Széna tér és József utca közötti szakaszán a felújítás és a kerékpársáv-építés. Azért kiemelten fontos ez, mert kulcsszakaszt jelent a kerékpárutak hálózatosodásában Fehérváron. A kerékpárnak ugyanis csak akkor van valós esélye alternatívaként az autó mellett, ha a lehető legtöbb helyet lehet elérni vele külön sávon, úton.
Persze, egy teljes hálózat kiépítése években és százmilliókban, ha nem milliárdokban mérhető folyamat, de dolgozunk rajta, egyszerre egy-két kisebb szakasszal. Az eddig elkészült sávokon túl, szintén uniós támogatásból a Móri út első ütemének felújítása és a Kiskút útjának átépítése is tartalmaz kerékpáros-fejlesztést is.
Leggyakrabban a holland példát szokás felhozni a kerékpáros fejlesztések kapcsán. Az azonban gyakran kimarad a példákból, hogy a hollandok a '60-as, '70-es években kezdték a maguk fejlesztéseit és saját bevallásuk szerint is évtizedekbe telt, mire kialakult az a hálózat, legfőképp pedig az a közlekedési kultúra, mely egyébkén valóban irigylésre méltó.
Dolgozunk tehát tovább, felkészülnek az új, fedett kerékpártárolók a Vasútállomáshoz.”
