-
Elkészültek a tervek a felújításra
Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.
2024.04.25. -
64 új kórterem a kórházban
Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.
2024.04.23. -
Fejlesztések Csalán
A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.
2024.04.22. -
Turbósítás, kétsávosítás
A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.
2024.04.21.
Jelentősen csökkent a város felé a várakozási idő a plusz sáv megépítésével
A teljes beruházás bruttó 106 millió forintból készült el. A projekt második ütemében gyalogos és kerékpáros felületeket alakítanak ki.
Székesfehérvár egyik legforgalmasabb kereszteződésében az elmúlt években tisztán látszott, hogy mekkora a forgalomnövekedés a városban. 2015-höz képest 2018-ra a személygépjárművek száma 38 ezerről 49 ezerre növekedett, amit érezni is lehet a város útjain, különösen a kereszteződésekben – mondta a város polgármestere Cser-Palkovics András. Ezzel a beruházással a problémát enyhíteni lehetett nem megoldani, azt a déli összekötő út megépítése oldhatja meg, melynek előkészítése és engedélyeztetése is halad – emelte ki.
A kereszteződésben hétfőn reggel tartott bejárást Cser-Palkovics András polgármester, Mészáros Attila alpolgármester és Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője.
Mészáros Attila alpolgármester, az Alsóváros és a Tóváros önkormányzati képviselője elmondta, hogy aki a déli városrészből megy a városközpont felé, a Széchenyi - Horvát István kereszteződésen keresztül közlekedik, ahol reggelente nagy torlódások szoktak lenni. "Az Alsóváros utolsó utcájában lakom és nap mint nap erre közlekedek, látom és érzékelem is a változást: gyakorlatilag a felére csökkent a bejutási idő a városba, mióta megépült a negyedik sáv."
Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője arról is beszélt, hogy forgalomszámlálást végeznek a kibővült kereszteződésben és tavasszal a lámpák finomhangolásával valószínűleg tovább lehet javítani az áteresztőképességét a csomópontnak.