Elindult a palotavárosi buszjárat - hétvégén már közlekednek az éjszakai járatok is

 Holnaptól menetrend szerint közlekedik a Palotavárosban a 29-es autóbuszjárat. A járatok csúcsidőben 15, csúcsidőn kívül 30, esténként pedig óránként közlekednek. Az első próbajáratot ma tartották az Alba Volán vezérigazgatójának és a város polgármesterének jelenlétében. Warvasovszky Tihamér hangsúlyozta, hogy a fiatalok kérésére éjszakai járatok indulnak szeptember 1-től. A négy buszjárat a város minden részébe eljut, így akik éjszaka szórakoznak, ezentúl kulturált módon és olcsón tudnak majd hazajutni. Az éjszakai buszokra egységesen 200 Forintba kerül a jegy. A Dániából hozott két darab 9 méteres felújított autóbuszt 50 millió forintért vásárolta az Alba Volán. Töltse le innen az éjszakai járatok menetrendjét!
2006.08.31. 21:00 |

 Holnaptól menetrend szerint közlekedik a Palotavárosban a 29-es autóbusz. A járatok csúcsidőben 15, csúcsidőn kívül 30, esténként pedig óránként közlekednek. Az első próbajáratot ma tartották az Alba Volán vezérigazgatójának és a város polgármesterének jelenlétében. Warvasovszky Tihamér hangsúlyozta, hogy a fiatalok kérésére éjszakai járatok indulnak szeptember 1-től. A négy buszjárat a város minden részébe eljut, így akik éjszaka szórakoznak, ezentúl kulturált módon és olcsón tudnak majd hazajutni.

 A Dániából hozott két darab 9 méteres felújított autóbusz a Jancsár utcától a Selyem és Kelemen Béla utcán keresztül a Hübner András utcáig közlekedik. A megállóhelyek átlagosan 400 méterenként követik egymást. Ugyancsak újdonság, hogy a hétvégétől pénteken és szombaton éjszakai buszjáratok közlekednek Székesfehérváron, amik 1E, 2E, 3E és 4E jelzéssel közlekednek majd és minden városrészt érintenek. Töltse le innen az éjszakai járatok menetrendjét!

 A Palotavárosban régi igénye volt a lakóknak egy buszjárat. Ebben a városrészben egyébként 20 ezer ember él. A végállomással együtt 10 megállóhelye van az új járatnak. A 9 méteres buszokat egyenként 25 millió forintból vásárolta az Alba Volán -tájékoztatott Tóth István vezérigazgató.

 Az idei évben az önkormányzat saját forrásból 90 milliót adott a tömegközlekedés fejlesztéséhez, ehhez pályázat útján további 94 milliót nyert, így összesen 184 millió forinttal tudta támogatni új buszok beszerzését, illetve új járatok üzemeltetését. Warvasovszky Tihamér polgármester elmondta, hogy az önkormányzat azt kérte a Volántól, hogy elsősorban alacsonypadlós buszokat vásároljanak annak érdekében, hogy könnyebben tudjanak felszállni a mozgáskorlátozottak, idősek és babakocsival közlekedők is.

Városfejlesztés

  1. Új, korszerű gázmotor

    Új gázmotor-generátort állítottak szolgálatba a SZÉPHŐ Zrt. Bakony utcai telephelyén. A tavaly decemberben leszállított berendezés összeállítása, próbaüzeme után immár teljes kapacitással dolgozik a fűtőerőműben, a távhőrendszerbe bekapcsolt fehérvári háztartásokat és intézményeket ellátva.

    2024.04.18.
  2. Fehérvár lett az első

    Ünnepélyes keretek között vette át az Egyensúly Intézet által alapított Településindex-díjat dr. Cser-Palkovics András polgármester szerdán Gödöllőn A jövő települései Magyarországon konferencia keretében. Az Egyensúly Intézet minden évben frissítve teszi közzé településindexét, hogy minden döntéshozó és érdeklődő olvasó számára követhetővé válhasson az egyes magyar települések fejlődésének üteme. 

    2024.04.17.
  3. Tematikus tanösvény

    Hamarosan egy tematikus, geológiai tanösvényt alakítanak ki a Rác bányában, ami a Velencei-hegység legnyugatibb látható része. A terület geológiai érdekességei mellett a Rác bánya növény- és állatvilágát is bemutatják úgy, hogy a terüelt alkalmas lesz környezetismeret, természetismeret és földrajz órák megtartására is.

    2024.04.14.
  4. Esőkert a Török udvarban

    Már épül Székesfehérvár első esőkertje a Török udvarban, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. támogatásával. A rossz minőségű, homogén fű helyére mintegy ezer tő, mutatós, évelő növényt telepítenek, melyeket a környező épületekről levezetett esővízzel öntöznek majd önfenntartó módon.

    2024.04.03.