Elindult az Auchan körforgalom terveinek engedélyeztetése

"Elkészültek az Auchan körforgalom átépítésének tervei, elindult az engedélyeztetésük!" - számolt be Facebook oldalán Cser-Palkovics András polgármester, aki köszönetet mondott a kormány hatékony intézkedéséért a beruházás kapcsán. Az állami beruházás keretében, központi forrásból megvalósuló beruházás során az Auchannál körgeometriájú, jelzőlámpás irányítású csomópontot alakítanak ki.
2020.03.25. 09:54 |
Elindult az Auchan körforgalom terveinek engedélyeztetése

Elkészültek az Auchan körforgalmi csomópont átalakításának tervei és megkezdődött a tervek engedélyeztetése is.

"Elkészültek az “Auchan” körforgalom átépítésének tervei, elindult az engedélyeztetésük! Köszönöm a Kormány határozott kiállását és hatékony intézkedését a beruházás kapcsán, különösen a mostani, bizonytalan időkben! Fontos lépést teszünk ezzel a város egyik legterheltebb csomópontjának modernizálásáért." - számolt be Facebook oldalán Székesfehérvár polgármestere.

Körgeometriájú, jelzőlámpás irányítású csomópontot alakítanak ki

A terveket készítő Bokút Terv Kft. ügyvezetője, Bokker István elmondta, hogy többsávos áthaladást igénylő csomópontról van szó és irányított áthaladású körforgalommá alakítva sem lehet növelni többre a kapacitást, mint 3800-4600 egység/óra közé. Ezért határoztak úgy a tervezők, hogy körgeometriájú, jelzőlámpás irányítású csomopontot alakítanak ki, amely elbírja 6000 autó áthaladását is óránként. A tervezés során egy egységként vizsgálták az M7-es autópályáról lejövő forgalmat, a lehajtósáv összefonódását a 63-as út lehajtójával, a 63-as-8-as "nagy" körforgalmat, valamint a "kis" körforgalmat, hiszen ezeknél az elemeknél bármilyen forgalmat akadályozó művelet azonnali kihatással van a csomópont többi ágára is.

Az M7-es lehajtó és "fonódásos" szakasz problémáinak megoldása

Az M7-es lehajtójával kapcsolatban Bokker István elmondta, hogy az elmúlt öt évet vizsgálva számos ráfutásos baleset volt ezen a szakaszon, több halálos kimenetelű is. Ennek alapvető oka, hogy az M7-esről Veszprém és Győr irányába haladó tranzit forgalom egysávos ágon jut be a körforgalomhoz. A fonódásos szakasz a másik probléma, a 63-asról és az M7-esről bejövő forgalom már a körforgalom előtt összetorlódik, álló sorba próbálnak az autósok befonódni és ezt a záróvonalakig tartó 70 méteres szakaszon kell megtenni. A problémák megoldására az M7-es lehajtó ágat 2 sávra bővítik, itt az előrebecsült forgalom 1216 E/h, ezért szükséges a kétsávos kialakítás, mely a megfelelő szolgáltatási szinthez tartozó értéket biztosítja. A 63-as sz. főút - 70453 jelű utak csatlakozásában a szintbeni keresztezés megmarad, a csomópont geometriai szabályozása csak felújítási jelleggel szükséges, az autópályától az összefonódási szakaszig csak felújítási jelleggel kell beavatkozni.

A beruházás állami forrásból valósul meg Székesfehérváron.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.