Elindították a két új gázkazánt a Bakony utcában

Az egyenként 20 MW-os kondenzációs kazánokkal már 78 MW beépített hőteljesítménnyel rendelkezik a fűtőerőmű. Így Székesfehérvár éves távhőrendszeréhez és melegvíz felhasználásához szükséges hőmennyiségének közel 85 százalékát már a Bakony utcában termelik, tovább csökkentve a Király sori hőtermelést és ezzel együtt a belvárosi terület környezetterhelését is.
2017.12.19. 16:50 |
Elindították a két új gázkazánt a Bakony utcában

A két új kazán éves hatásfoka 100%, amely 6-7%-kal magasabb, mint azoké a Király soriaké, melyeknek az üzemvitelét kiváltja.

A két új kazán beépítésével a fűtőerőmű 78 MW beépített hőteljesítménnyel (3 db 20 MW-os kazán és a 6 db 3 MW-os gázmotor) rendelkezik, de a telephely gázellátó vezetékének jelenlegi maximális teljesítménye csak összesen 70 MW hő termelésére elegendő.

Vargha Tamás országgyűlési képviselő elmondta, a most üzembeállított két gázkazánnal már a fehérváriak távhő és melegvízellátásához szükséges hőmennyiség 85 százalékát itt, a Bakony utcában állítják elő, és ez egy újabb lépés afelé, hogy a hőtermelés kikerüljön a Belvárosból.

A több mint 400 millió forintos beruházást teljes egészében saját forrásból finanszírozta az Önkormányzat.

Dr. Cser-Palkovics András polgármester hozzátette, "ez a több lépcsős átköltözés elengedhetetlen ahhoz, hogy hamarosan megkezdhessük a Király sori Fűtőerőmű területének rehabilitálását, ami nagyon komoly környezetvédelmi beruházássá is teszi ezeket a beszerzéseket." Megjegyezte, hogy a szerdán benyújtandó Európa Kulturális Fővárosa pályázat már számol a terület rehabilitációjával, és kulturális, közösségi célú hasznosításával.

Szauter Ákos, a SZÉPHŐ Zrt. vezérigazgatója elmondta, az új kazánok üzembeállításából a fehérváriak annyit fognak látni, hogy

a Király sori kémények jóval kevesebbet vagy egyáltalán nem fognak füstölni.

A teljes fűtési időszakon kívüli részt és a fűtési szezon elejét és végét már a Bakony utcából fogjuk levezényelni. A Király soron csak műszaki hiba vagy nagyon nagy hideg esetén kell elindítani a kazánokat.” - mondta a Széphő vezérigazgatója.

Még tavaly, 2016. november 11-i közgyűlésen döntött a város képviselőtestülete a Király sori hőtermelés kitelepítéséről, hogy csökkenjen a belváros környezetterhelése. A most átadott új kazánok üzembe helyezésével a Székesfehérvár éves távhőrendszeréhez és melegvíz felhasználásához szükséges hőmennyiségének közel 85 százalékát már a Bakony utcában termelik. 

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.