-
A Nyitott Tornatermek-programot ünnepelték
Húsz éve indult útjára Székesfehérváron az országban egyedülálló Nyitott Tornatermek-program. A kezdeményezés töretlen és egyre növekvő népszerűségnek örvend azzal, hogy a város iskoláinak tornatermeiben, közösségi házaiban kínál ingyenes sportolási lehetőségeket minden korosztály számára.
2024.04.26. -
Föcsök Jánosné köszöntése
Különleges esemény helyszíne volt a Városháza pénteken délután, itt köszöntötték ugyanis 90. születésnapja alkalmából a maroshegyi Föcsök Jánosnét. Erzsi néni két lányával érkezett a meglepetés találkozóra, melyen dr. Cser-Palkovics András polgármester és Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője köszöntötte őt a hagyományos miniszterelnöki gratuláló emléklappal és a város ajándékaival.
2024.04.26. -
Közgyűlési összefoglaló
Elfogadták a 2023-as zárszámadást a közgyűlésen, döntés volt arról is, hogy elengedi a teraszdíjakat a vendéglátósoknak a város, és ismét pályázhatnak a belvárosi épületek a külső felújítás támogatására.
2024.04.26. -
10 éve indították el az első duális osztályt
A folyamatos megújulás a cél, hiszen ez jelenti a jövőt, éppen ezért a Denso elkötelezett a következő nemzedék oktatása iránt. A vállalat 10 éve indította el az első duális osztályát. A diákok a programban való részvételükért oklevelet vehettek át a cégnél.
2024.04.26.
Buszhálózat bővítés - április 2-án, keddtől több buszjárat közlekedik Fehérváron
A 2024. április 2-től érvényes menetrendi füzetet ITT töltheti le!
A mostani bővítéssel mintegy 280.000 kilométerrel növekszik a hálózati teljesítmény, amivel együtt 2024-ben összesen mintegy 3,5 millió kilométer lesz a fehérvári helyijáratok éves futásteljesítménye.
A plusz táv körülbelül 300 millió forint többletköltséggel jár, ezzel együtt Székesfehérvár Önkormányzata több mint 2,8 milliárd forint hozzájárulást fizet a közösségi közlekedési szolgáltatásért.
A buszhálózat bővítés on-line útvonaltervezőjét az indulási időkkel ITT találja!
Nagyításhoz kattintson a képre!
A korábbi tervezetek tapasztalatai alapján jelentős, évi mintegy plusz 200 ezer km-rel megnövelt teljesítménnyel terveznek, amely lehetőséget ad az egyes városrészekbe éjfél körüli hazajutásra. A hálózatbővítés eredményeként több városrészből lesz elérhető a kórház átszállás nélkül, az Alba Ipari Zóna új területeire is el lehet jutni busszal, és a városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is.
Az Alba Ipari Zóna és a Köfém lakótelep autóbusz hálózata (.jpg)
Ismertető füzet az egyes járatok változásairól! - Kattintson ide a LETÖLTÉSHEZ (.pdf)
2023-ban 30-40%-kal nőtt a jegy- és bérleteladások száma 2022-höz képest, a jövőben pedig arra számítanak, hogy a menetrend bővítése még nagyobb utasszám-növekedést hoz.
A havonta eladott diákbérletek száma átlagosan 4200-ról, 11.500-ra növekedett és áprilistól a 65 év alatti, de már nyugdíjas utazók számára is – hasonló konstrukcióban, mint a diákbérletnél – 280 és 340 forint lesz a bérlet ára.
A bővítésnél két fontos szempontot vettek figyelembe: egyrészt biztosítani kell a hamarosan nyíló Alba Aréna multifunkcionális rendezvénycsarnok elérését, másrészt az elmúlt években jelentősen kibővült Alba Ipari Zónában is szükségessé vált a járathosszabbítás, hogy a munkavállalók könnyebben közelíthessék meg a Rozmaring utca környékén épült új cégeket.
Egyes vonalak városrészeket összekötő járatokká válnak, illetve a déli összekötő utat is bevonják a közösségi közlekedésbe.
Fontos változás lesz továbbá, hogy minden városrész irányába indítanak járatot éjfél körül, így egyszerűbb lesz a hazajutás egy színházi előadás, bármilyen más belvárosi rendezvény, illetve a késői munkavégzés után. Eszerint a 10-es járat a Maroshegyre, a 912-es az Alsóváros – Őrhalmi szőlők irányába, a 24-es és 32-es járat az Öreghegyre, a 34-es a Felsővárosba és a Fecskepartra, illetve a 37-es a Feketehegyre megy majd.
A módosításokkal több városrészből lehetséges lesz a kórház közvetlen elérése.
A Hunyadi utcai rendelőintézeténél a 43-as és a 44-es járatokon kívül megáll majd a 16-os, a 20-as és a 37-es járat is. További változás lesz, hogy a 13, 13A, 13G, a 13Y, a 27, a 29 és 30 járatok beolvadnak más járatokba, így ezekkel az utazók már nem fognak találkozni. Ezen buszjáratok feladatait veszik át a meghosszabbodó 12Y, 14G, 16, 20, 24, 37 és 42-es járatok. Az intézkedéstől várhatóan hatékonyabb lesz a közösségi közlekedés.
A bővített buszhálózat bővítés on-line útvonaltervezőjét ITT találja!