-
Köszönet a mentősöknek
Székesfehérvár közössége nevében köszöntötték az OMSZ Székesfehérvári Mentőállomásán a mentős dolgozókat, akik az ünnepek alatt is szolgálatban lesznek, hogy segítsenek a bajba jutott, beteg embereknek. Rajtuk keresztül mindenkinek szólt a köszönet, aki karácsonykor sem teszi le a munkát, hogy ilyenkor is minden rendben menjen és működjön Székesfehérváron.
2025.12.22. -
Karácsonyi misszió Kárpátalján
A "Kárpátaljai Misszió - A Magyarság Angyalai" akcióhoz a Csillagösvény Utazási Iroda egymillió forintos felajánlása az adományozóknak köszönhetően több mint megháromszorozódott és 3.162.000 forintot rászorultsági alapon osztottak el a 3-11 éves gyermeket nevelő kárpátaljai családok között, figyelembe véve az árva, vagy beteg gyermekeket is.
2025.12.18. -
A nordmann fenyőt keresték leginkább
Idén is sok-sok fenyőfa közül lehetett válogatni az árusoknál. Még kedden is volt lehetőség arra, hogy mindenki beszerezze a karácsonyt szebbé varázsoló fát.
2025.12.23. -
Élő kalendárium várta a látogatókat
Advent negyedik vasárnapján ismét programok várták az érdeklődőket a belvárosba. Az utolsó adventi hétvége is közös hangolódással telt.
2025.12.22.
Az informatikát népszerűsítő nyílt órát tartottak a Munkácsyban
Robotika, 3D technológia az iskolában címmel tartottak nyílt órát hétfőn délután a Munkácsy Mihály Általános Iskolában. Az Élmény Informatika Program során a gyerekek játékosan sajátítják el a programozást a műhelyfoglalkozásokon. A nyílt órán több általános iskola és a technológia szakmai képviselői is részt vettek.
2016.11.29. 09:20 |
Robotika, 3D technológia az iskolában címmel tartottak nyílt órát hétfőn délután a Munkácsy Mihály Általános Iskolában. Az Élmény Informatika Program során a gyerekek játékosan sajátítják el a programozást a műhelyfoglalkozásokon. A nyílt órán több általános iskola és a technológia szakmai képviselői is részt vettek.

A Székesfehérvári Munkácsy Mihály Általános Iskolában Robotika, 3D technológia az iskolában címmel tartottak nyílt órát hétfőn délután a 2016/17-es tanévben bevezetett Élmény Informatika Program /ÉIP-2016 keretében. A projekt kialakítása a mobiltelefonok tudatos és etikus használatának kérdésével kezdődött – a tapasztalat alapján azonban a gyerekek csak felhasználóként és egysíkúan kezelik ezeket az eszközöket. Másrészt a társadalomban nagy az igény az informatikusképzésre. Az adott eszközök és a meglévő érdeklődés motiválta a program létrehozását: amivel élményszerűvé tudják tenni az informatika tantárgyat.

„A program hatékonysága abban is látszik, hogy a délutáni foglalkozások két órája a gyerekek számára egy pillanat alatt eltelik, és óriási igény van a robotikára, illetve a 3D programozásra. Az első évben kísérleti jelleggel, szakkörként működtetjük mindkét tevékenységet, a következő években nyitott műhelyként hirdetnénk meg minden évfolyam számára, majd szeretnénk beintegrálni az informatika órák tananyagába.” – mondta el Tóth Péter igazgató.

A létrehozott produktumok sikerességéről – amik a program bonyolultságától függően egy hét vagy egy délután alatt is elkészülhetnek – a gyerekek rögtön kapnak visszacsatolást, az eredmény azonnali, látható és ez nagyban növeli a motiváltságot. Az igazgató szerint a programban résztvevő tanulók legszívesebben napi szinten foglalkoznának a programozással.

A hétfői nyílt órán részt vettek a Vasvári Pál és a Széna Téri Általános Iskola informatikatanárai is. A projektet az Székesfehérvári Munkácsy Mihály Alapítvány és az ECHOPER ECO 3D Nyomtató Shop támogatja.