-
Nyílt nap az Apiterápiás Házban
Nyílt napra várják az érdeklődőket a székesfehérvári Apiterápiás Házban április 27-én, szombaton 10.00 és 16.00 óra között. Kipróbálhatjuk a kaptárlevegő jótékony hatásait, lesz több előadás, ismerkedés a méhek világával és számos egyéb érdekesség.
2024.04.26. -
A fonal bűvöletében
Negyedik állomásához érkezik a Fehérvári Kézművesek Egyesülete által szervezett Textiludvar – Textilkert című rendezvénysorozat. Április 27-én, szombaton 10.00 és 18.00 óra között lesz az újabb szakmai program A fonal bűvöletében címmel a Kézművesek Házában.
2024.04.26. -
Városismereti séta a Belvárosban
Ódon házak titkai címmel szervez különleges városismereti sétát a Tourinform Iroda április 27-én, szombaton 10.00 óra kezdettel. A programot Kulcsár Mariann vezeti, a részvételhez előzetes regisztrációt kérnek.
2024.04.26. -
Püspökkertvárosi forgatag
Koncert, kézműves foglalkozás, táncbemutató várja a családokat vasárnap Öreghegyen. Április 28-án 15 órától a Püspökkertváros zöldterületén, a Millenniumi emlékmű lábánál Bereczki Zoltán fergeteges hangulattal várja a városrészben élőket.
2024.04.26.
Az elfogadás rajtunk múlik - idén is rendbetették az Esélyek Kertjét
Három napos tematikus rendezvénynek lehettek részesei a sajátos nevelési igényű tanulók a Városgondnokság és az Arany János Általános Iskola, Speciális Szakiskola és EGYMI szervezésében. Az „Esélyek Kertjében” volt közös parkgondozás, virágültetés, padfestés, és még egy táblaavató is.
2017.04.28. 11:42 |
A Városgondnokság munkatársainak vezetésével szépítették három napon keresztül Székesfehérvár egyik frekventált terét az Arany János Általános Iskola, Speciális Szakiskola és EGYMI, valamint a Vörösmarty Mihály Általános Iskola tanulói, akiknek kezdeményezéséhez idén a Székesfehérvári Kertbarát Egyesület is csatlakozott. A Piac tér Várfal előtti részén virágokat ültettek, növényeket gondoztak, padokat festettek, szépítve ezzel városunk „Esélyek Kertjét”.
A program célja nem volt más, mint az érzékenyítés. Hiszen azon túl, hogy a társadalom figyelmét ráirányították a sajátos nevelési igényű tanulók értékteremtő munkájára, a diákokat is érzékenyítették, hogy be tudjanak illeszkedni a társadalomba. Ennek kapcsán sor került tegnap egy tábla avatására is, ami a kertben kapott helyet, „… mert közös a világunk” felirattal. Az szerepel rajta, hogy az Arany János Általános Iskola, Speciális Szakiskola és EGYMI tanulói gondozzák az „Esélyek Kertjét” többségi iskolás társaikkal együtt közös munkában, Székesfehérvár lakóinak örömére. Tevékenységükkel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy valamennyien értékteremtő, hasznos tagjai vagyunk a társadalomnak. Az elfogadás – befogadás rajtunk múlik!
Mint azt Spanyárné Halász Szilvia városi főkertész a programsorozat zárása kapcsán elmondta, az évek óta hagyományos rendezvénybe most idén az a két intézmény is becsatlakozott, akik a tavalyi évben a Virágos Magyarországért versenyen elnyerték a „Mert közös a világunk” díjat, amit a hét régió vezetője ítélt oda. A győri Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Kollégium, valamint a budapesti XVIII. ker. SOFI, Speciális Szakiskola és EGYMI tanulói a tegnapi napon közösen gondozták a fehérvári fiatalokkal az „Esélyek Kertjét”. Ezen túl hangsúlyozta, a város szépítése mellett az oktatás terén is jelentősége van ennek a programnak. Hiszen a diákok azokkal a növényekkel ismerkedhettek meg most testközelből, amikről az iskolában tanulnak, köztük nemcsak évelő, hanem kétnyári növények is.
Fülöp Anita, az Arany János Általános Iskola, Speciális Szakiskola és EGYMI intézményegység-vezetője az elmúlt három napot összegezve úgy fogalmazott, a korábbi évekhez hasonlóan idén is rendkívül színes és változatos programok valósultak meg, a gyógypedagógiai intézmények, többségi intézmények, az önkormányzat, a civil, valamint az üzleti szféra szereplőinek együttműködésével. A Győrből és Budapestről városunkba érkezett gyerekek nem csak a programokon vettek részt, hanem ismerkedtek a város nevezetességeivel, valamint a szakiskolában folyó, nevelő-oktató munkával is.
A program célja nem volt más, mint az érzékenyítés. Hiszen azon túl, hogy a társadalom figyelmét ráirányították a sajátos nevelési igényű tanulók értékteremtő munkájára, a diákokat is érzékenyítették, hogy be tudjanak illeszkedni a társadalomba. Ennek kapcsán sor került tegnap egy tábla avatására is, ami a kertben kapott helyet, „… mert közös a világunk” felirattal. Az szerepel rajta, hogy az Arany János Általános Iskola, Speciális Szakiskola és EGYMI tanulói gondozzák az „Esélyek Kertjét” többségi iskolás társaikkal együtt közös munkában, Székesfehérvár lakóinak örömére. Tevékenységükkel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy valamennyien értékteremtő, hasznos tagjai vagyunk a társadalomnak. Az elfogadás – befogadás rajtunk múlik!
Mint azt Spanyárné Halász Szilvia városi főkertész a programsorozat zárása kapcsán elmondta, az évek óta hagyományos rendezvénybe most idén az a két intézmény is becsatlakozott, akik a tavalyi évben a Virágos Magyarországért versenyen elnyerték a „Mert közös a világunk” díjat, amit a hét régió vezetője ítélt oda. A győri Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Kollégium, valamint a budapesti XVIII. ker. SOFI, Speciális Szakiskola és EGYMI tanulói a tegnapi napon közösen gondozták a fehérvári fiatalokkal az „Esélyek Kertjét”. Ezen túl hangsúlyozta, a város szépítése mellett az oktatás terén is jelentősége van ennek a programnak. Hiszen a diákok azokkal a növényekkel ismerkedhettek meg most testközelből, amikről az iskolában tanulnak, köztük nemcsak évelő, hanem kétnyári növények is.
Fülöp Anita, az Arany János Általános Iskola, Speciális Szakiskola és EGYMI intézményegység-vezetője az elmúlt három napot összegezve úgy fogalmazott, a korábbi évekhez hasonlóan idén is rendkívül színes és változatos programok valósultak meg, a gyógypedagógiai intézmények, többségi intézmények, az önkormányzat, a civil, valamint az üzleti szféra szereplőinek együttműködésével. A Győrből és Budapestről városunkba érkezett gyerekek nem csak a programokon vettek részt, hanem ismerkedtek a város nevezetességeivel, valamint a szakiskolában folyó, nevelő-oktató munkával is.