-
Jövő hét elejére elkészülnek
Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.
2025.12.04. -
Elkészült a járdafelújítás
Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.
2025.11.12. -
Elkészült a felújítás
Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.
2025.11.07. -
Ilyen lesz az új Vasvári
A Modern Városok Program keretében zajló, mintegy bruttó 3,7 milliárd forintos beruházás nemcsak a meglévő főépület korszerűsítését szolgálja, hanem egy három szintes, 3166 négyzetméteres új épületrésszel is bővíti a Vasvári Pál Gimnáziumot, amely többek között egy modern tornacsarnoknak, könyvtárnak és új tantermeknek adhat majd otthont - számolt be Facebook oldalán Cser-Palkovics András Fehérvár polgármestere.
2025.11.04.
Átrendezheti a város közlekedését az új központ
Elkészült a fehérvári Közösségi Közlekedési Központ műszaki megvalósíthatósági tanulmánya és környezeti hatástanulmánya. A tanulmányhoz a „PEA 2” program keretében 12 millió forintos támogatást nyert el Székesfehérvár Önkormányzata. Az új központ megvalósulása– amelyhez számos más projekt is kapcsolódik - átrendezi majd a város közlekedését, többek között belső déli gyűrűt is kialakítanak majd az új elkerülő úttól indulva a Balatoni út - Széchenyi út – Mártírok útja vonalon egészen a 8. sz főútig. A központ jól kiegészíti majd a Piac téren jövőre megújuló autóbusz-pályaudvar működését is.
Székesfehérvár polgármestere elmondta, az önkormányzat felismerte, hogy az autók számának jelentős növekedése miatt radikális változásra van szükség a város közlekedésében. Ezt szolgálja a most elkészült tervdokumentáció és hatástanulmány is, amelyek birtokában a Közösségi Közlekedési Központra megvalósításra kész projektként pályázhat a város a 2007-2013 közötti európai uniós költségvetési időszakban.
Warvasovszky Tihamér a közlekedési centrum szerepéről szólva elmondta, várhatóan jelentős forgalmat generál majd, hogy Székesfehérvár bekerül Budapest elővárosi vasúti közlekedésébe és az is, hogy várhatóan 2009-től működik az Alba Airport. Forgalomnövekedést okozhat az is, hogy miután a 2007-től tervezett Fehérvár – Budapest vasútvonal a menetidő jelentős csökkenését hozza, a Volán járatoknak várhatóan nem éri meg pl. a nyugati, vagy a közép-dunántúli régióból Budapestre vinni az utasokat: Székesfehérvár lehet a végállomás.
A központ jól kiegészíti majd a Piac téren jövőre megújuló autóbusz-pályaudvar működését.
Nagy Zsolt közlekedési irodavezető elmondta, jelenleg a döntés előkészítési munka fejeződött be, várhatóan 2007-ben már a konkrét projekt megvalósításán dolgozhatnak. Az irodavezető ismertette a Közösségi Közlekedési Központ megvalósításának néhány változatát, többek között terv készült a vasút északi és déli oldalán megosztva, illetve a felülépítéssel megvalósuló közlekedési centrumról is. A megvalósítás költségeit a változatoktól függően 2 milliárd és 24 milliárd forint között vannak. Nagy Zsolt elmondta, a tanulmány elkészülte előtt kb. 12-13 milliárd forintra becsülték a projekt értékét.
