Átadták a gyalogos felüljárót a székesfehérvári vasútállomáson

A felüljáró a vasút által szétválasztott városrészéket köti össze, és megkönnyíti az eljutást a peronokhoz. A most átadott gyalogos felüljáró részét képezi majd annak az intermodális csomópontnak, ami a tervek szerint a helyi- és helyközi autóbuszos, valamint a vasúti közlekedést köti majd össze.
2021.12.08. 18:35 |
Átadták a gyalogos felüljárót a székesfehérvári vasútállomáson

A vasúti felüljáró megkönnyíti a vonatok megközelítését.

A műszaki átadás után a gyalogosforgalom számára is átadták azt a 220 méter hosszú gyalogos felüljárót, amely jelentősen megkönnyíti a vasútállomáson a peronokhoz való eljutást, és összeköti a vágányok által elválasztott területeket. A beruházásra nagy igény volt, hiszen ezzel a felüljáróval akár a MÁV gépészeti telepére is eljuthatnak a dolgozók. A Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. által kivitelezett felüljáróra mind az északi, mind déli oldalról egyaránt közel 21 méter hosszú lépcső vezet, valamint korszerű csapadékvíz-elvezető rendszerrel is rendelkezik. Ahogy Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatójának beszámolójából kiderült: a felüljáró lelkének számító, különleges eljárással beemelt acélszerkezet súlya meghaladja a 200 tonnát is.

„Ezzel a felüljáróval a vasútállomás és környéke fejlesztésének egy újabb mérföldkövéhez érkeztünk, hiszen az új felüljáró jelentősen megkönnyíti majd a vágányokhoz való eljutást a fehérváriaknak. Ha közelről nézzük, egy gyalogos felüljárót adunk most át, de ha távolabbról is megvizsgáljuk, a teljes vasútállomás és az intermodális csomópont szempontjából is fontos beruházásra került sor.” – értékelte a megvalósult fejlesztést Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője.

Törő Gábor országgyűlési képviselő hangsúlyozta: Székesfehérvár a Dunántúl egyik legfejlettebb vasútállomásával rendelkezik az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően. Mind a vágányok felújítása, mind a vasútállomás infrastruktúrájának fejlesztése a székesfehérvári utazóközönséget, a közösségi közlekedés megkönnyítését szolgálja. Bejelentette továbbá, hogy elindult egy környezetvédelmi hatástanulmány a székesfehérvári vasútállomást is érintő Budapest-Varsó vasútvonal fejlesztésének érdekében.

Mészáros Attila alpolgármester a város képviseletében köszönetét fejezte ki a Magyar Államnak, a beruházó NIF Zrt-nek, valamint a MÁV felé, hogy befejeződhetett a felüljáró fejlesztése, mivel az jelentős terhet vesz le a Széchenyi-Horvát István utcai kereszteződésről. „Szintén előrelépés lesz, ha jövőre elkészül a 100 férőhelyes parkoló a felüljáró déli oldalán, melyhez további 100 férőhelyes biciklitároló is kiépítésre kerül. Természetesen a helyi közösségi közlekedés hálózatának módosításakor arra is fogunk figyelni, hogy ne csak a vasúti északi, hanem a déli részére is hozzunk járatokat.”

A MÁV beruházási vezérigazgató-helyettese, Nyiszter Tamás az elmúlt évek székesfehérvári és környékbeli fejlesztéseit összegezte. Ahogy összefoglalójából kiderült, a beruházások általi modernizációt követően 2019-ben 10 millióan utaztak a környékbeli vonalokon, ami országos szintén is kiemelkedőnek számít.

Városfejlesztés

  1. Új, korszerű gázmotor

    Új gázmotor-generátort állítottak szolgálatba a SZÉPHŐ Zrt. Bakony utcai telephelyén. A tavaly decemberben leszállított berendezés összeállítása, próbaüzeme után immár teljes kapacitással dolgozik a fűtőerőműben, a távhőrendszerbe bekapcsolt fehérvári háztartásokat és intézményeket ellátva.

    2024.04.18.
  2. Fehérvár lett az első

    Ünnepélyes keretek között vette át az Egyensúly Intézet által alapított Településindex-díjat dr. Cser-Palkovics András polgármester szerdán Gödöllőn A jövő települései Magyarországon konferencia keretében. Az Egyensúly Intézet minden évben frissítve teszi közzé településindexét, hogy minden döntéshozó és érdeklődő olvasó számára követhetővé válhasson az egyes magyar települések fejlődésének üteme. 

    2024.04.17.
  3. Tematikus tanösvény

    Hamarosan egy tematikus, geológiai tanösvényt alakítanak ki a Rác bányában, ami a Velencei-hegység legnyugatibb látható része. A terület geológiai érdekességei mellett a Rác bánya növény- és állatvilágát is bemutatják úgy, hogy a terüelt alkalmas lesz környezetismeret, természetismeret és földrajz órák megtartására is.

    2024.04.14.
  4. Esőkert a Török udvarban

    Már épül Székesfehérvár első esőkertje a Török udvarban, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. támogatásával. A rossz minőségű, homogén fű helyére mintegy ezer tő, mutatós, évelő növényt telepítenek, melyeket a környező épületekről levezetett esővízzel öntöznek majd önfenntartó módon.

    2024.04.03.