Átadták a 63-as elkerülőt - mentesül a város a dübörgő kamionoktól

 Ma délelőtt a szárazréti körforgalom mellett került sor a 63-as főút Székesfehérvárt elkerülő szakaszának átadására. Az országos közúthálózat számára is kiemelkedően fontos elkerülő útszakaszt Warvasovszky Tihamér polgármester és Kiss Péter, kancellária miniszter avatta fel. A most befejeződött második ütem munkálatai mintegy 10,6 milliárd forintba kerültek. A nyugati elkerülő útról már 1995-ben megállapodás született az önkormányzat és a közlekedési tárca között. Az útépítéshez szükséges területek megvásárlása és kisajátítása a város költségvetését terhelte és 800 millió forintba került, a közművek kiváltása és az útépítés pedig állami forrásból valósult meg. (képgaléria az átadási ünnepségről)

2005.11.22. 13:50 |

 Ma délelőtt a szárazréti körforgalom mellett került sor a 63-as főút Székesfehérvárt elkerülő szakaszának átadására. Az országos közúthálózat számára is kiemelkedően fontos elkerülő útszakaszt Warvasovszky Tihamér polgármester és Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter avatta. A most befejeződött második ütem munkálatai mintegy 10,6 milliárd forintba kerültek, 9 híd épült, 1,4 millió köbméter földet mozgattak meg.  (képgaléria az átadási ünnepségről)

 Kiss Péter, Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter szerint Székesfehérvár a példa arra, hogy össze lehet kötni az emberek vágyait, a munkahelyeket és a jólétet, valamint az uniós forrásokat. Kiss Péter köszönetet mondott a tervezőknek, kivitelezőknek és mindenkinek, akik politikai ciklustól függetlenül tettek azért, hogy megépüljön az elkerülő út. „Az emberek vágya nem tagolható politikai ciklusokra” – állapította meg a miniszter, aki szerint „utat építeni nem luxus…”

 A beruházás kapcsán Székesfehérvár polgármestere köszönetet mondott minden résztvevőnek és a kormánynak, amely biztosította a többmilliárdos útépítés fedezetét. Warvasovszky Tihamér kiemelte, hogy rendkívül jó minőségben készült el az út, majd jó utat és balesetmentes közlekedést kívánt az autósoknak. 

 Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára részletesen ismertette a beruházást, amelynek utolsó láncszemét adták ma át, így a város végre teljesen mentesülhet az átmenő forgalomtól. Az államtitkár beszélt az első ütem munkálatairól is, amely 2003-ban készült el. A most befejeződött második ütem munkálatai mintegy 10,6 milliárd forintba kerültek, 9 híd épült, 1,4 millió köbméter földet mozgattak meg. 

Az  elkerülő, az M7-es autópályát a 8-as főút szárazréti csomópontjával összekötő kétszer kétsávos út építése összesen 14,4 milliárd forintba került. A beruházás első ütemét 2003-ban fejezték be, így a tíz kilométer hosszú elkerülő útnak az autópálya és a 7-es főút közötti három kilométeres részét már két éve használhatják az autósok. A kivitelező Betonút Rt-nek az újabb hét kilométeres szakaszon kilenc műtárgyat, köztük két vasúti felüljárót, egy kerékpáros- és gyalogos aluljárót és  kellett megépítenie.

 A székesfehérvári körgyűrű kialakítása a nyolcvanas években kezdődött meg, amikor megépült az M7-es autópálya gárdonyi leágazójától a 8-as főút szárazréti csomópontjáig tartó keleti-északi elkerülő szakasz. A körgyűrű déli részét az autópálya ingyenesen használható nyolc kilométeres szakasza jelenti, a most elkészült nyugati rész pedig bezárja az úgynevezett Fehérvár-gyűrűt.

 A nyugati elkerülő útról már 1995-ben megállapodás született a székesfehérvári önkormányzat és a közlekedési tárca között. Az útépítéshez szükséges területek megvásárlása és kisajátítása a város költségvetését terhelte és 800 millió forintba került, a közművek kiváltása és az útépítés állami forrásból valósult meg. Az egyezségnek része volt az is, hogy az elkerülő út forgalomba helyezése után a körgyűrűt alkotó utak az állam kezelésében maradnak, míg a 7-es és a 63-as főutaknak a megyeszékhely centrumán áthaladó részei önkormányzati fenntartásba kerülnek.

 megváltozik a főutak számozása is

  A körgyűrű keleti-északi szakasza lesz a 7-es főút, nyugati része a közös 7-es és 8-as, míg a déli rész marad az M7-es autópálya. Az önkormányzat tervei szerint a belvárosból hamarosan kitiltják az átmenő forgalomban közlekedő 7,5 tonnánál nagyobb teherjárműveket. A rendelkezéstől azt várják, hogy a 8-as főúton Veszprém felől, valamint a 81-es főúton Mór felől érkező kamionok Budapest, illetve Dunaújváros felé a jövőben az új nyugati elkerülő utat választják majd.

Korábbi írásaink az elkerülőről:

A 63-as elkerülő felett helikopterrel - légifotók készültek Székesfehérvárról

Tartják a határidőket a 63-as elkerülő építésénél - június végére kész a körfogalom

Jővő ilyenkorra fellélegezhet a város - gőzerővel épül a 63-as elkerülő

Átadták az elkerülő első szakaszát


 

Városfejlesztés

  1. Startvonalon a felújítás

    Annyira rossz állapotú a burkolat, hogy még idén fel kell újítani a Nemzeti Emlékhely melletti sétányt. Erről közösségi oldalán adott hírt dr. Cser-Palkovics András polgármester. Mint írja, a forrást az Önkormányzat biztosítja, a Városgondnokság pedig előbb a tervezést, majd ősszel a kivitelezést is elkezdi. A városvezető addig is mindenkit arra kér, hogy fokozott óvatossággal közlekedjen a területen.

    2024.05.13.
  2. Finisben a kórházfejlesztés

    Újabb mérföldkőhöz érkezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház fejlesztése: az elektromos, a gépész szerelvényezések és beépített bútorok elhelyezése zajlik, illetve az összekötő folyosó felújítása is a második üteméhez érkezett.

    2024.05.08.
  3. Új parkolók a Vasútállomásnál

    Hivatalosan is használható a vasútállomás déli részén készült új parkoló - írta közösségi oldalán Székesfehérvár polgármestere Cser-Palkovics András. 152 P+R parkoló, mozgássérült parkolók, kerékpártámaszok, buszmegállók készültek a beruházásban és a 12Y jelű busszal pedig már elérhető a terület. 

    2024.05.02.
  4. Új út épül a Gáz utcai garázssornál

    A Gáz utcai garázssornál március közepén kezdte az útépítési munkákat a kivitelező. A teljes útfelújítás első üteme a Rákóczi utcai négyemeletes épületek felőli oldalt és a házak közötti parkolók bekötőútjait érinti. Az építkezés látványos szakaszhoz érkezett, mert az új út pályaszerkezet építése után hamarosan már aszfaltoznak is a területen.

    2024.05.02.