-
Szenior karácsony
Székesfehérvár önkormányzata minden év decemberében színes, szórakoztató előadással ajándékozza meg az idősebb generáció képviselőit. 2025-ben Horváth Orsolya hegedűs előadóművész, valamint Nyári Károly, Nyári Alíz és Nyári Edit érkezik a szenior közönség elé december 10-én, szerdán 14 órakor az Alba Regia Sportcsarnokban.
2025.12.05. -
Gitárok szemnek és léleknek
Ha valaki nem ért a gitárokhoz, de értékeli a szépet, annak mindenképpen érdemes egyszer egy Soma-féle gitárt a kezébe fogni. Annak pedig, aki ráadásul még ért is ezekhez a gyönyörű hangszerekhez, nem csak ajánlott, hanem egyenesen kötelező is Somogyi József remekműveivel megismerkedni. Ő készítette el a Fezen-gitárt is, amelyre egy fogyatékossággal élő fiatalokat segítő felajánlás keretében december 7-ig lehet licitálni.
2025.12.05. -
Rendhagyó irodalmi est a Nex Stop-ban
A Líra könyvesbolt rendhagyó irodalmi estre várja az érdeklődőket December 7-én és 14-én 16 órától a Next Stop üzletközpontban. Ha úgy érzi, hogy örömmel megosztaná a legkedvesebb versét, ami Adventtel, Karácsonnyal, Krisztus születésével kapcsolatos, felolvashatja azokat.
2025.12.05. -
Mikulás táncház
December 6-án, szombaton 17 órától kézműves foglalkozással, népi gyermekjátszóval, mikulásváróval, tánctanítással és táncos mulatsággal várja a kicsiket és nagyokat a Malom utcai Táncház.
2025.12.05.
„Arra koncentrálunk, hová akarunk eljutni”
A Mathias Corvinus Collegium Székesfehérváron is bemutatta az Oktatási Hivatallal együttműködésben készült országos középiskolai rangsorát.
A Tóparti Gimnázium főigazgatója, dr. Vizi László Tamásné elmondta: az intézmény számára a rangsorban elért helyezés igazi visszaigazolás az elvégzett munka sikeréről. Hangsúlyozta, hogy az eredményességet nemcsak figyelik, hanem tudatosan építik: a karrierív és a fejlődési mutatók is azt mutatják, hogy az éppen véget ért felújítás (ami miatt az elmúlt időszakot „albérletben” kellett tölteniük) és a folyamatos pedagógiai innovációk után még jobb eredmények várhatók.
Tamás Renáta, a Székesfehérvári Vasvári Pál Gimnázium igazgatója szerint a lista nemcsak szakmai, hanem emberi megerősítést is ad. Az ilyen elismerések a diákok önbecsülését is növelik, és azt mutatják, hogy a közös munka igenis tud gyümölcsöző lenni.
A Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola főigazgatója, Siposné Tóth Krisztina felhívta a figyelmet arra, hogy mindenki hatalmas örömmel fogadta az eredményt. De mindenképpen fontos szem előtt tartani, hogy, a siker kulcsa a részletekben rejlik. a részletes adatok elemzése segíti a tudatos tervezést. Az iskola magas hozzáadott értékkel dolgozik, bizalmi indexük pedig a tanuláson kívüli területekre is kiterjed, kiemelkedő teljesítményt nyújtanak sportban, művészetekben és egyéb, nem oktatási területeken is. A Teleki közösségi élete példaértékű, és a rangsorban való helyezés egyben kötelez is arra, hogy ezt a közösséget tovább építsék, erősítsék.
Alföldiné Balázs Bernadett, a Ciszterci Szent István Gimnázium oktatási igazgatóhelyettese kiemelte: az elismerés a hosszú távú, tudatos munka eredménye, és létszámarányosan még kiemelkedőbb teljesítményt tükröz. Egyházi fenntartású intézményként másik rangsorokban is előkelő helyen vannak, ami az elmúlt években elvégzett fejlesztési folyamatok helyességéről ad visszaigazolást.
Baloghné Szücs Klára, a Székesfehérvári Tankerületi Központ szakmai vezetője az intézményvezetők helyzetértékeléséhez hozzátette: számítottak a jó eredményre, hiszen ismerik az iskolák szakmai munkáját. A tankerület célja, hogy megtalálják annak is a módját, hogyan lehet ilyen objektív és szakmai összehasonlítás hiányában az általános iskolákat is motiválni. A Tankerület számára kiemelten fontos feladat, hogy folytassák az intézményrendszer infrastrukturális megújítását (ami a városban és a vármegyében példaértékű módon halad), illetve az, hogy minden intézményben a szakmai megújulást is támogassák.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy a siker kulcsa a tantestületek, a diákok, a szülők és a partnerek összefogása.
A közös célok, a pályázatokban való aktív részvétel és a céltudatos tervezés teszi lehetővé, hogy ezek az iskolák valóban a legjobbak közé kerüljenek. A rangsor tehát nemcsak eredmény, hanem iránytű is: megmutatja, hogyan lehet „jóból a legjobbá válni”.
A kiváló teljesítményekhez kétségkívül az is hozzájárul, hogy intézmények tanulói közül sokan vesznek részt az MCC tehetséggondozó programjaiban. Folyamatos a jó kapcsolat ápolása és a kommunikáció az iskolákkal annak érdekében, hogy az egyének iskolarendszer melletti fejlesztése igazodjon és beleilleszkedjen az iskolák mindennapi életébe is.
